مکمل بنزین
گوناگونخبر

چری شاسی‌بلند برقی Exeed Exlantix ET را تولید می‌کند

گروه خودروسازی چری به زودی تولید شاسی‌بلند جدید خود به نام Exeed Exlantix ET را آغاز خواهد کرد. خوب است بدانید که این خودرو در چین با نام Sterra ET شناخته می‌شود. فناوری‌های نسخه چینی با جهانی تفاوتی نداشته و چری اعلام کرد که خریداران بین‌المللی می‌توانند این خودرو را با تمام سخت‌افزارهای موجود در آن و یک نشان متفاوت خریداری کنند.

برند Exeed که در سال 2017 به عنوان یک برند برتر زیر نظر چری راه‌اندازی شد، در نمایشگاه فرانکفورت خوش درخشید. در حالی که فروش محصولات این برند در چین خیلی بالا نبوده است (فروش 33989 دستگاه در سال 2023 تاکنون)، ولی گفته می‌شود که فروش آنها در خارج از کشور رو به افزایش است.

این برند موفق شد تنها در سه ماهه اول سال 2023 در روسیه بیش از 29000 دستگاه بفروشد. چری قصد دارد Exeed را در بازارهای بین المللی عرضه کند و هدف آن مناطقی مانند آمریکای جنوبی و خاورمیانه خواهد بود.

خودروی Exlantix ET از پلتفرم E0X چری پشتیبانی می‌کند؛ یعنی همان فناوری که در Luxeed S7 و Exlantix ES حضور داشت. همچنین مدل Exlantix ES از دو فناوری BEV و EREV استفاده می‌کرد.

خوب است بدانید که شرکت‌های بزرگی مانند چانگان، SAIC و Pininfarina با چری همکاری می‌کردند و هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی را برای این خودرو به ارمغان آوردند. از جمله این موارد می‌توانیم به چراغ‌های LED (یا همان ISD Cyber Butterfly) اشاره کنیم که در سپر جلو Exlantix ET قرار دارند.

به نظر می‌رسد که خودروی چری Exlantix ET تقریبا یک نمونه کربنی از Li Auto L7 باشد. از دستگیره‌های درب گرفته تا چراغ‌های عقب همگی به این مدل شباهت دارند. حتی ابعاد نیز نزدیک به هم بوده و با اندازه 4955 میلی متر طول، 1975 میلی‌ متر عرض، 1698 میلی متر ارتفاع و فاصله بین دو محور 3000 میلی متر عرضه می‌شود. این میزان از Li Auto L7 کمی کوچکتر است و فضای داخلی با همان ظرفیت پنج صندلی ساخته شده است.

در بخش فنی مدل پایه Exlantix ET، به یک پیشرانه الکتریکی تکی با توان خروجی 185 کیلووات (252 اسب بخار) می‌رسیم در حالی که نسخه قدرتمندتر می‌تواند قدرتی برابر با 230 کیلووات (313 اسب بخار) تولید کند. علاوه بر آن، موتور الکترونیکی دوگانه نیز برای این مدل طراحی شده که قادر است قدرت ترکیبی 353 کیلووات (480 اسب بخار) را تولید کند. این بار نیز نیز نمونه قدرتمندتر قدرت 413 کیلووات (561 اسب بخار) خواهد داشت.

هنوز قیمت مدل Exlantix ET مشخص نشده ولی قرار است در سال 2024 در بازار چین و کمی بعد در جهان عرضه شود. نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا