مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

چری اکسید VX جدید به زودی با قیمت 31300 دلار عرضه می‌شود

چندی پیش کمپانی چری از خودروی جدید خود با نام چری اکسید VX رونمایی کرد؛ این مدل که در چین به عنوان چری اکسید Lanyue International Edition شناخته می‌شود، در اصل فیس لیفتی از چری اکسید Lanyue بوده و شش نفر ظرفیت دارد.

چری اوایل این ماه از مدل چری اکسید VX در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 در قطر رونمایی کرد و موفق شد که توجه علاقمندان بسیاری را به این محصول جلب کند.

خوب است بدانید که برند اکسید یکی از زیربرندهای چری محسوب می‌شود و در طی این سال‌ها از مدل‌های مختلف و محبوبی رونمایی کرده است. کمپانی چری خاطرنشان کرد که این خودرو در سه تریم ساخته شده است که محدوده قیمت 228900 تا 238900 یوان (31300 تا 33000 دلار) خواهد داشت. مدل چری اکسید VX بر اساس پلتفرم M3X Mars Architecture 2.0 طراحی شده و ابعادی برابر با 4970 در 1940 در 1792 میلی متر خواهد داشت.

فاصله بین دو محور این خودرو 2900 میلی متر برآورد می‌شود. از نمای جلویی خودرو می‌توانیم یک جلوپنجره هشت ضلعی بزرگ را با میله‌های کرومی افقی و لوگوی EXEED نقره‌ای در بالای آن مشاهده کنیم! نسخه کنونی این مدل از میله‌های عمودی و لوگوی EXEED طلایی استفاده می‌کند. با نگاهی به نمای عقب خودرو همچنان می‌توان یک اگزوز دو طرفه و چراغ‌های نسل قبلی را مشاهده کرد.

علاوه بر موارد بالا، این مدل تغییرات زیادی داشته و پنجره‌ها با یک قاب کرومی تزیین شده‌اند. دستگیره‌های درب تغییری نداشته‌ و همچنان از نوع معمولی هستند. رینگ‌های چند پره متراکم در این خودرو قرار گرفته که زیبایی فراوانی به آن می‌بخشد.

در کابین با یک فضای داخلی مشکی‌رنگ با طراحی طلایی-آبی روبرو می‌شویم که در قسمت جلویی دارای یک صفحه نمایش سه‌گانه خواهد بود. این نمایشگر از سه صفحه نمایش تشکیل شده که شامل نمایشگر ابزار LCD، صفحه نمایش کنترل مرکزی و یک صفحه نمایش کمک راننده می‌شود.

چری اعلام کرد که در نمایشگر موجود در کابین از تراشه کوالکام اسنپدراگون 8155 استفاده کرده و سیستم عامل Lion 5.0 در آن به کار رفته است. برخی از مدل‌های مختلف این خودرو دارای صندلی‌های جلو مجهز به عملکرد تهویه، گرمایش و عملکردهای ماساژ هستند و با امکاناتی نظیر دو پد شارژ سریع بی‌سیم 50 واتی در کنسول مرکزی، بلوتوث با راه‌اندازی از راه دور، تشخیص چهره و غیره به بازار عرضه می‌شوند.

در بخش فنی خودروی چری اکسید VX جدید به یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ 2.0T می‌رسیم که می‌تواند حداکثر قدرت 261 اسب بخار و حداکثر گشتاور 400 نیوتن متر را به ارمغان بیاورد. این مدل همچنین به سیستم Aisin 8AT و چهار چرخ متحرک نسل ششم BorgWarner مجهز شده است.

  نسل آینده رنجروور چه شکلی خواهد بود؟

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا