مکمل بنزین
گوناگونخبر

آغاز آزمایش پانل‌های خورشیدی جاده‌ای در آمریکا!

حوزه حمل و نقلی ایالت میسوری آمریکا، از آغاز برنامه آزمایشی خود برای نصب پانل‌های خورشیدی بر روی 66 جاده این ایالت خبر دارد. این پنل‌ها داری تکنولوژی پیچیده و بسیار بالایی هستند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای جای بتن و آسفالت بر روی سطح جاده‌ها باشند. این پانل‌های خورشیدی شش گوش بوده و انرژی خورشید را ذخیره کرده و به شبکه برق تزریق می‌کنند. نکته قابل توجه مجهز بودن این پانل‌ها، به چراغهای LED است، که از آنها برای نمایش نشان‌های راهنمایی و رانندگی و پیام‌های هشدار دهنده استفاده می‌شود.

solar-road-panels

مزیت دیگر پانل‌های خورشیدی مذکور، سیستم گرمایش یکپارچه آنها بوده، که به ذوب برف و یخ کمک می‌کنند. این موضوع به شکل قابل توجهی هزینه‌های نگهداری جاده‌ها را کاهش می‌دهد و دیگر نیازی به کارکنان راهداری برای پاشش نمک و برف روبی جاده‌ها نیست.

این پانل‌های خورشیدی برای اولین بار در 66 مسیر پر تردد ایالات میسوری نصب خواهند شد و مسئولان این ایالت امیدوار هستند که با اجرای این پروژه، هزینه‌های خود را کاهش دهند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا