مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر رسمی از سدان جیلی زیکر 007 منتشر شد

زیر برند خودروی برقی جیلی، زیکر، به تازگی تصاویر رسمی از اولین سدان تمام الکتریکی خود منتشر کرد. این خودرو که سدان جیلی زیکر 007 نام دارد، قرار است در هفته آینده در نمایشگاه خودرو گوانگژو پیش فروش شود. این مدل در ابتدا با نام رمز CS1E شناخته می‌شد.

استفان سیلف آلمانی به همراه تیمش به طراحی این خودروی برقی پرداختند، خوب است بدانید که این گروه بیشتر به طراحی محصولات آئودی مشغول بودند و مدت کوتاهی نیز در مرسدس بنز فعالیت داشتند. سیلاف و تیمش علاوه بر زیکر 007، آئودی A1 و آئودی A7 را نیز طراحی کرده‌اند.

با نگاهی به این تصاویر می‌توان گفت که طراح در قسمت جلویی از یک طراحی یکپارچه برای چراغ‌های پنهان استفاده کرده و دی‌لایت‌ها و چراغ‌ها را در یک نوار در خود جای می‌دهد. از نمای جانبی با یک طراحی سه درب روبرو هستیم که بنظر می‌رسد منحصر به‌فرد باشد!

علاوه بر آن، در بخش کناری خودرو چراغ‌های جانبی هوشمند کمک راننده نیز در دسترس هستند. این چراغ‌ها در هنگام کار به رنگ آبی در می‌آیند تا عابران پیاده را از پارک کردن مطلع کنند. دستگیره درب‌ها نیز اکنون دیگر وجود ندارند. در سقف از یک نوع شیشه نانو نقره‌ای جدید استفاده شده که نمای شفافی داشته و به عنوان عایق حرارتی بکار گرفته می‌شود.

در نتیجه سرنشینان می‌توانند به راحتی از منظره آسمان لذت برده و احساس گرما نکنند! درب صندوق عقب جیلی به روش جالبی باز می‌شود، جیلی آن را به صورت تاشو طراحی کرده که با تمام خودروها متفاوت خواهد بود. ابعاد سدان جیلی زیکر 007 برابر با 4865 میلیمتر در طول، 1900 میلیمتر در عرض و 1450 میلیمتر در ارتفاع است و فاصله بین محورهای آن نیز 2928 میلیمتر برآورد می‌شود.

این خودرو بر روی پلتفرم PMA2+ (SEA) ساخته شده است که از معماری 800 ولت و سیستم تعلیق دو شاخه‌ای پشتیبانی می‌کند. این خودروی الکتریکی به یک موتور 204 اسب بخاری با گشتاور 350 نیوتن متر مجهز شده است.

تنها 6.5 ثانیه زمان لازم است تا خودرو به شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت برسد. راننده باید 30 دقیقه صبر کند تا خودرو به طور کامل شارژ شود. تیم جیلی در این خودرو از فناوری‌های روز مانند 3 سنسور لیدار و یک تراشه کوالکام اسنپدراگون 8295 استفاده کرد.

این زیر برند موفق شد در ماه اکتبر 13077 دستگاه خودرو را به بازار عرضه کند؛ بنابراین کل آمار عرضه خودروهای زیکر جیلی در سال 2023، به 140000 دستگاه رسید. به هر حال، زیکر زیرمجموعه غول‌پیکری از خودروسازی چینی جیلی به حساب می‌آید که در ابتدا در سال 2021 با عرضه زیکر 001 معروف شد و پس از آن محصولاتی همچون زیکر 009 و زیکر ایکس را به بازار عرضه کرد. حالا نیز زیکر 007 آماده ورود به بازار است!

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا