مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو از کانسپت جدید خود با نام رنو توینگو برقی رونمایی کرد

رنو به تازگی از کانسپت شهری جدیدی رونمایی کرده که به عنوان نسل جدید هاچ بک‌ها شناخته می‌شود و رنو توینگو تمام الکتریکی نام دارد. این خودرو قرار است در سال 2026 وارد بازار شده و با توجه به طراحی که دارد، بنظر می‌رسد از رنو توینگو نسل اول که در سال 1990 ساخته شده بود، الهام گرفته شده باشد.

کمپانی سازنده در طراحی این نمونه اولیه از ترکیبی از طراحی جذاب، کارایی چشمگیر و ساخت اقتصادی استفاده کرده تا علاوه بر جلب توجه علاقمندان، بتواند الگوی دیگر خودروسازانی باشد که در حوزه ساخت تولید خودروهای برقی کوچک و مقرون‌ به‌صرفه مشغول به کارند.

این محصول اولین توینگوی الکتریکی نیست، چرا که رنو در سال 2020 یک نمونه از آن را تولید و به بازار عرضه کرده بود. بر اساس اطلاعاتی که رنو تاکنون منتشر کرده است، مشخص شد که قیمت این محصول زیر 20000 یورو یا حدود 21700 دلار باشد. رنو توینگو می‌تواند در هر 100 کیلومتر 10 کیلووات انرژی مصرف کند.

با توجه به تصاویری که از آن منتشر شده، می‌توان گفت که رنو توینگو تمام الکتریکی کوچکترین خودروی برقی رنو محسوب می‌شود و از سیستم ماژولار AmpR Small استفاده می‌کند. بدین ترتیب بعد از رنو 5 جدید و رنو 4 مجهز به این فناوری قرار خواهد گرفت.

اگرچه طراحی کلی آن به نسل اول توینگو شباهت دارد، ولی نمای ظاهری آن با مدل نسل قبل که به موتور و دیفرانسیل عقب مجهز شده بود، متفاوت است. چراغ‌های جلوی گرد آن دقیقا مانند چراغ‌های رنو توینگوی دهه 90 است ولی تنها تفاوت، استفاده از LED در رنو توینگوی جدید خواهد بود. درهای عقب به طور مخفی ساخته شده‌اند تا ظاهر خودرو را شیک‌تر نشان دهند.

اگر به تصاویر آن نیز نگاهی بیاندازید، می‌توانید دریچه‌های سه‌گانه‌ای را روی کاپوت ببینید که نمای متفاوتی به این مدل می‌بخشند. هنوز هیچ مشخصات زیادی از رنو توینگو منتشر نشده ولی رنو اعلام کرده که این محصول می‌تواند تا 6.2 مایل در هر کیلووات ساعت بازدهی داشته باشد.

همین قابلیت موجب شده تا با کارآمدترین خودروی الکتریکی موجود در ایالات متحده روبرو باشیم که حتی می‌تواند از Ioniq 6 مجهز به سیستم دیفرانسیل عقب و بازدهی 4.2 مایل در هر کیلووات ساعت پیشی بگیرد.

رنو قصد دارد تا پایان سال 2025 آن را تولید کند، بنابراین اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، باید شاهد عرضه رنو توینگو کاملا الکتریکی در اوایل سال 2026 باشیم. باید اشاره کنیم که این محصول در اروپا ساخته خواهد شد و طراحی، مهندسی و تولید آن بر عهده Ampere، زیرمجموعه کوچک خودروهای برقی گروه رنو خواهد بود.

تا آن زمان امیدواریم که قیمت افزایش پیدا نکند، چرا که قیمت اولیه اکثر خودروهای برقی امروزی به شدت بالاست و خریداران معمولی نمی‌توانند آنها را خریداری کنند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا