مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه فیس لیفت کیا سورنتو رونمایی شد

چند روز پیش بود که برند خودروسازی کیا در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2023 از خودروی کیا سورنتوی ارتقا یافته رونمایی کرد. این مدل که در ابتدا در سال 2021 طراحی شده بود، حالا با طراحی جذاب و سیستم فناوری‌ جدید به بازار می‌آید.

به نظر می‌رسد که کیا قصد دارد همچنان طرح سه ردیفه را در این خودرو نگه دارد ولی در نمای ظاهری آن تغییراتی ایجاد خواهد شد. بنابراین اکنون با جلوپنجره‌ای بزرگتر روبرو هستیم و چراغ‌های جلو در شکل عمودی ساخته شده‌اند که موجب می‌شود ارتفاع خودرو بیشتر نشان داده شود.

پس از ورود به کابین، متوجه می‌شویم که کنترل‌های اطلاعات سرگرمی اکنون در بسته مرکزی حضور دارند. نمایشگر نیز در همان بخش قرار گرفته‌اند که شامل دو صفحه نمایش 12.3 اینچی می‌شود. این دو صفحه نمایش در گذشته در اندازه 10.25 اینچی ساخته شده بودند.

البته تریم‌های پایین‌تر به جای آن از یک نمایشگر TFT 4.3 اینچی برای کلاستر استفاده می‌کنند. بنابراین دیگر کابین خیلی شلوغ نیست و فضای بیشتری در بخش جلویی کابین وجود دارد. کاربران می‌توانند از اندروید اتو بی‌سیم و اپل کارپلی نیز استفاده کنند. در تریم‌های بالاتر نیز می‌توان گوشی را به این سیستم خودرو متصل کرد.

این مدل همچنین نشانگر آغاز تولید تریم آفرود X-Pro کیا است! تریم X-Pro بر پایه دیفرانسیل مرکزی X-Line طراحی شده و به چرخ‌های 17 اینچی BF Goodrich مجهز می‌شود.

در تریم X-Lines چرخ‌های مشکی 20 اینچی، جلوپنجره مشکی براق منحصر به فرد و تزیینات کابین به چشم می‌خورد. از سایر ویژگی‌های کابین فیس لیفت کیا سورنتو 2024 می‌توانیم به سیستم اطلاعات سرگرمی سریع‌تر، کلیدهای دیجیتال، چندین پورت USB-C، دستیار جلوگیری از برخورد از جلو و دستیار ماندن در خطوط، کروز کنترل تطبیقی و دوربین 360 درجه اشاره کنیم.

تاکنون، اطلاعاتی درباره پیشرانه جدید منتشر نشده ولی به نظر می‌رسد که پیشرانه‌ها همان نمونه‌های قبلی باشند. کیا در مدل‌های بنزینی، از پیشرانه 2.5 لیتری چهار خطی استفاده کرد که می‌تواند قدرتی برابر با 191 اسب بخار و گشتاوری برابر با 181 پوند فوت تولید کند.

قابلیت‌های استانداردی همچون ویژگی هشت سرعته اتوماتیک و دیفرانسیل جلو در خودرو حضور دارند ولی سیستم چهار چرخ محرک به عنوان یک آپشن در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژر چهار سیلندر خطی دیگر نیز قادر است قدرتی برابر با 281 اسب بخار و گشتاوری معادل 311 پوند فوت تولید کند. این موتور با گیربکس هشت سرعته دوکلاچه همراه می‌شود. کیا سورنتو 2024 در سه ماهه اول سال 2024 به فروش می‌رسد. طبق گفته کیا، مدل‌های هیبریدی و پلاگین ارتقا یافته‌اند و به عنوان مدل‌های جدید سال 2025 وارد بازار خواهند شد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا