مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر جدیدی از فست‌بک لوکسید S9 در چین فاش شد

چند مدتی است که هواوی و چری روی ساخت یک خودروی تمام الکتریکی به نام لوکسید S9 تمرکز کرده‌اند؛ حالا تصاویر زیادی از این مدل به صورت غیر رسمی منتشر شده که نشان از تست‌های جاده‌ای آن دارد.

این خودرو به یک موتور الکتریکی ساخت هواوی در محور عقب مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 292 اسب بخار تولید کند. لوکسید S9 قرار است در سه ماهه دوم سال 2024 وارد بازار چین شود. این مدل دومین مدل در خط تولید لوکسید خواهد بود. پروژه لوکسید امسال توسط چری و هواوی راه‌اندازی شد که در آن چری به دنبال توسعه پلتفرم الکتریکی E0X خود است.

این کمپانی اعلام کرده که مسئولیت تولید آن را بر عهده می‌گیرد و هواوی نیز به عنوان تامین قطعات آن خواهد پرداخت. اولین مدل از برند لوکسید سدان الکتریکی S7 است که اخیرا به بازار عرضه شده و مدل دوم نیز فست‌بک لوکسید S9 نام دارد.

لوکسید S7

طراحی ظاهری آن بیرونی آن مشابه سدان S7 است. در این بخش، چراغ‌های جلو نازک LED، دستگیره‌های جمع شونده درب‌ها، سنسور LiDAR بر روی سقف و غیره حضور دارند. در نمای پشتی، اسپویلر و چراغ عقب از نوع LED به چشم می‌خورند. فاصله بین دو محور هم به 2.95 متر می‌رسد.

لوکسید S9

تصاویر زیادی از این خودرو فاش شده که نشان از یک درگاه شارژ کوچک در گلگیر عقب سمت راست، آینه‌های جانبی کوچک و کالیپرهای ترمز قرمز (اسپرت) دارند. در بخش کابین با امکانات زیادی روبرو می‌شویم که بیشتر آنها در نسخه لوکسید S7 حضور داشتند.

فرمان کوچک از نوع بیضی شکل و سه پره است، صندلی‌های جلوی به پشتی سر یکپارچه مجهز شده و در کنسول مرکزی، علاوه بر یک کلاستر LCD، امکاناتی نظیر سنسور فیس آیدی، یک پد شارژ بی‌سیم، دو کاپ هولدر و صفحه نمایش لمسی بزرگی حضور دارند. این مدل همچنین به یک سانروف بزرگ مجهز شده که جذابیت فراوانی به آن می‌بخشد.

نسخه 4 چهار چرخ متحرک این مدل به یک موتور الکتریکی در محور جلو با قدرت 150 کیلووات (204 اسب بخار) مجهز شده؛ این خودرو همچنین دارای سه باتری اختیاری نظیر LFP (برای 62 کیلووات ساعت)، M3P (NMC+LFP) (برای 82 کیلووات ساعت) و NMC (برای 100 کیلووات ساعت) خواهد بود.

بر اساس اخباری که تاکنون منتشر شده، لوکسید S9 احتمالا در سه ماهه دوم سال 2024 وارد بازار چین شود. هنوز اطلاعات خاصی درباره محدوده قیمت آن منتشر نشده ولی چری و هواوی اعلام کرده‌اند که مدل لوکسید S9 می‌تواند با تسلا مدل Y (با قیمت 37440 تا 51140 دلار) رقابت کند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا