مکمل بنزین
گوناگونخبر

ایران خودرو نخستین سری تاکسی‌های برقی را وارد کشور کرد

گروه صنعتی ایران خودرو، نخستین سری تاکسی‌های برقی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها وارد کشور کرد.

این تاکسی‌ها از مدل GRE کشور چین هستند که با مشخصات فنی مناسب، خودرویی مطلوب برای شبکه تاکسیرانی کشور و متناسب با نیازهای اساسی تاکسیرانان است.

این خودروها در ابعادی به طول 4675 میلی‌متر، عرض 1835 میلی‌متر و ارتفاع 1480 میلی‌متر دارای فاصله محوری 2750 میلی‌متر هستند.

ظرفیت باتری این خودروها 43.9 کیلووات است که با یک بار شارژ کامل در شرایط استاندارد، قادر به پیمایش 400 کیلومتر است. پیشرانه این خودروها قادر به تولید حداکثر توان 110 کیلووات و گشتاور 225 نیوتن متر بوده و حداکثر سرعت آنها 140 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 آنها نیز 9.5 ثانیه به ثبت رسیده است.

این تاکسی‌های برقی دارای سه سال گارانتی یا 100 هزار کیلومتر پیمایش هستند و باتری آنها نیز دارای گارانتی شش ساله یا 500 هزار کیلومتر پیمایش است.

ایران خودرو با دارا بودن گسترده‌ترین شبکه خدمات پس از فروش در کشور، شرایط ویژه‌ای را برای ارائه خدمات به این تاکسی‌ها در دوره گارانتی و وارانتی تدارک دیده است.

پیشگامی ایران خودرو در تحول ناوگان حمل و نقل عمومی

با ورود این تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، شاهد تحولی در این حوزه خواهیم بود. تاکسی‌های برقی مزایای متعددی نسبت به تاکسی‌های بنزینی دارند که از جمله آنها می‌توان به کاهش آلودگی هوا، کاهش هزینه‌های سوخت و تعمیرات و افزایش ایمنی اشاره کرد.

ایران خودرو با واردات این تاکسی‌ها، پیشگامی خود در تحول ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را به اثبات رسانده است. این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک، تولید تاکسی‌های برقی را نیز در داخل کشور آغاز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا