مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتحلیلیخبر

چینی‌هایی با نام‌های متفاوت: از چانگان و دانگ‌فنگ تا دیگنیتی و فردا

چندین سال است که عرضه و ورود خودروهایی با نام و یا لوگو متفاوت در بازار ایران رایج شده است. این تغییر نام روزگاری برای لوکس نشان دادن خودروها انجام می‌شد، اما در این دو سال و اندی که صنعت خودرو کشورمان دچار تحریم‌های ظالمانه آمریکا گردیده و بسیاری از برندها از جمله برخی چینی‌ها هم از ایران خارج شده و یا به قول خودشان فقط برنامه‌های مختص بازار ایران را تعلیق کرده‌اند، می‌تواند ابعاد بسیاری داشته باشد.

یکی از این ابعادی که می‌توان به آن اشاره کرد، عدم موفقیت یک محصول در بازارهای جهانی بوده و آن برند تصمیم گرفته تا باتوجه به تحریم‌ها، خودرو را با لوگویی متفاوت به سوی بازار ایران صادر کرده تا شاید عدم موفقیت آن محصول در بسیاری از بازارهای جهانی را در ایران جبران کند! البته در این میان برندهای معتبری هم وجود دارد که این‌گونه اقداماتی هم برای بازار ایران داشته است.

هرچند موضوعی که برای چینی‌ها مهم است، تنها میزان فروش است! آنها سال‌هاست در همه حوزه‌ها از گوشی و تبلت گرفته تا لوازم خانگی؛ اقدام به تولیدات محصولاتی بدون اسم (No Name) کرده و به کشورهای مورد نظر ارسال میکنند تا آنها هرچه دوست دارند بر روی آن بچسبانند؛ اکنون هم نوبت به خودرو رسیده است! 

حال با ما همراه باشید تا با خودروهایی که در بازار ایران با لوگو و نام متفاوت عرضه می‌شوند، آشنا شوید…

1- فردا 511 یا همان چانگان آلسوین

چانگان از برندهایی بود که در ایام برجام و در روزگاری که صنعت خودرو ایران تحریم نبود، برنامه‌های بسیار داشت. از بنی گرفته تا CS95 که واقعا در زمان معرفی سطحی به بازار ایران، نسبت به رقبا از امتیازهای بهتری بهره می‌برند.

اما صنعت خودرو ایران تحریم شد؛ از طرفی باتوجه به آمارهای تولید سایپا معلوم بود که تیراژ تولید شبه کراس اوور CS35 کاهش یافته بود، از طرف دیگر شنیده می‌شد که چانگان به کل، از ایران خارج شده است. در همین بین به سال 99 رسیدیم که اخباری مبنی بر تولید چندین دستگاه از همین CS35 در سایپا بن رو به گوش می‌رسید. همین عامل، روزنه‌ای بود تا از احتمال دهیم دوباره چانگان به کشورمان بازگشته است.

در این زمان بود که انتظار خبر از سایپا داشتیم، ناگهان از شرکت خودروسازی فردا که جدیدا فردا موتورز نام گرفته، سیگنال‌هایی دریافت می‌شد. همان موقع بود که خبرنگار سایت چرخان، از انتشار متنی با عنوان ورود چانگان آلسوین توسط خودروسازی فردا خبر داد! خبری که در زمانی کوتاه، در صدر اخبار فضای خودرویی کشور قرار گرفت! همین شد که خودروسازی فردا از کذب بودن مطلب مذکور خبر داد. اما بعدها معلوم شد که خود تکذیب کردن آنها کذب است!چانگان آلسوین این شد که بالاخره در خردادماه سال جاری، شرکت فردا موتورز چانگان آلسوین را با نام فردا 511 وارد خطوط مونتاژی خود کرد. فردا 511 یا همان چانگان آلسوین با اینکه منتسب به برندی معتبر در چین است، اما این خودرو در اکثر بازارهای جهانی به جز برخی معدود کشورها، متاسفانه موفق نبوده و فروش خوبی را نداشته است.

این درحالیست که نسخه سفارش گذاری شده برای بازار ایران، حتی برخی امکانات رفاهی و ایمنی خودروهای داخلی‌مان را ندارد! ترمزهای کاسه‌ای عقب، نبود سیستم کروز کنترل، سنسور نور و باران و… از مسائلی بوده که قطعا FMC 511 فردا موتورز حتی جلوی خودروهای ایرانی زانو خواهد زد.

این خودرو دارای یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده که به واسطه اتصال به یک گیربکس 5 سرعته دو کلاچه، توانایی تولید 105 اسب بخار، قدرت و 146 نیوتن متر، گشتاور را دارد. سانروف، مانیتور لمسی به همراه دوربین دید عقب، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سامانه کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، فرمان برقی، دو کیسه هوا، آنتن کوسه‌ای، بالابر برقی شیشه‌ها و… از جمله امکانات رفاهی و ایمنی فردا 511 بوده است.

2- بهمن فیدلیتی یا جتور X70s

موفقیت محصولات چری شرکت مدیران خودرو که یکی از عوامل آن به شرایط فروش اقساطی مربوط می‌شود، شاید باعث شده بود که انتظار ورود سایر خودروهای هلدینگ چری (به جز اکسید) که با لوگو و طراحی متفاوتی عرضه می‌شدند را به بازار ایران نداشته باشیم.

اما نیمه دوم سال 1399 که به نوعی برخی خودروسازان و مونتاژکاران به چون و چرای ارتباط با چینی‌ها دست یافتند، شاهد ورود برخی نسخه های آزمایشی شدیم. یکی از این خودروها که جتور ایکس70 اس نام داشته، شاید کسی فکر نمی‌کرد که این کراس اوور در ایران و یا حتی با بهمن موتور عرضه شود!

قبول صادرات قطعات خودرو در یک طرف و از طرفی ورود محصولی شبیه با یکی از محصولات شرکت قدرتمند مدیران خودرو به یک طرف دیگر…فیدلیتیاما مسائل، گویا اینها نبوده و گروه بهمن مستقیما پلتفرم جتور ایکس70 اس را خریداری کرده است. اقدامی تحسین برانگیز و در عین حال گران قیمت که خروجی آن شد بهمن فیدلیتی پرایم! خودرویی که باتوجه به سطح داخلی سازی، در زمان معرفی به بازار ایران با قیمتی بسیار مناسب (باتوجه به قیمت و شرایط رقبا) عرضه گردید.

همین شد که در بازار بیابان گونه خودرو کشور، با ورود محصولی جدید که قیمت مناسبی داشته و پشتوانه ای قدر هم آن را تامین میکند، سبب گردید تا چندین هزار نفر برای خرید این خودرو در وبگاه اینترنتی صف بکشند. بگونه‌ای ثبت‌نام و خرید موفقیت آمیز فیدلیتی باتوجه به سرعت سرورها، سخت و دشوار بود که در همان ابتدای فروش، برخی دلالان، یا بهتر است بگوئیم سودجوها یا حتی نمایندگی‌های بهمن موتور این خودرو را با دو برابر قیمت در بازار آزاد به فروش گذاشتند.

در فضای مجازی هم جوک‌هایی به سبک زیر در این رابطه منتشر گردید… میم

فیدلیتی دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر بوده که مجهز به سیستم توربوشارژ است. این موتور با اتصال به سیستم انتقال قدرت 6 سرعته دوکلاچه، توانایی تولید 155 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور دارد.

فیدلیتی در دو مدل 5 و 7 نفره به بازار عرضه خواهد شد و از امکاناتی نظیر صفحه نمایشگر 10.25 اینچی، سیستم هشدار دهنده حرکت بین خطوط (LDW)، رادار تشخیص نقاط کور (BSD)، سامانه کنترل پایداری الکتریکی خودرو (ESC)، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، سنسور باران، کروز کنترل، سنسور پارک عقب و جلو و… بهره می‌برد.

ورود به داخل کابین فیدلیتی بدون کلید بوده و استارت خودرو نیز با دکمه انجام میشود. دوربین 360 درجه، صندلی‌های برقی به همراه گرمکن، رینگ 20 اینچ در دو طرح، سیستم تهویه مطبوع، سانروف پانوراما، جلوآمپر 12.3 اینچی دیجیتال TFT، چراغ‌های LED، سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درب صندوق توسط پا، 4 ایربگ ایمنی و … از دیگر امکانات رفاهی این خودرو محسوب می‌شود.

3- ریگان کوپا یا همان زوتی T600 کوپه

نمایشگاه خودرو تهران سال 96 بود که کراس‌اووری زیبا و پرآپشن از سوی شرکتی گمنام، معرفی گردید. این کراس‌اووری که زوتی T600 کوپه نام داشت، گویا پس از بازار چین، برای اولین بار در ایران و با نام کوپا تی210 رونمایی شده بود.

کوپا تی210 که از اواخر سال 96 و تا مدتی، با قراردادی که میان دو شرکت ریگان خودرو و راین موتور بسته شده بود، باتوجه به نبود کارخانه مستقل، در راین موتور مونتاژ می‌شد. به همین دلیل بود که مشکلات مونتاژی کوپا در آن دوره زیاد بود! اما چندی بعد بود که با خریداری کارخانه مستقل توسط شرکت ریگان خودرو، شاهد مونتاژ دو تیپ رویال و فلگشیپ از کوپا بودیم.

این درحالی بود که شرکت ریگان خودرو در ابتدا بیان می‌کرد که قصد دارد تا پایین ترین و لوآپشن ترین تیپ کوپا یعنی اکسکلوسیو را هم وارد بازار کند. اما ورود کوپا اکسکلوسیو تنها به چند دستگاه نسخه مونتاژی در راین موتور منتهی شد و تمام!کوپاکوپا فلگشیپ را میتوان پرآپشن‌ترین کراس اوور چینی در بازار ایران دانست. حتی اکنون که فعلا تیگو8 پرو مدیران خودرو هم عرضه نشده، همچنان نسخه فلگشیپ کوپا عنوان‌دار پرآپشن‌ترین کراس اوور چینی است. حتی باوجود فیدلیتی و KMC k7 کرمان موتور! اما متاسفانه همین لوکس‌ترین کراس اوور چینی بازار ایران، باتوجه به تحریم‌ها، وضعیت بد زوتی چین و هم‌چنین و در عین حال شاید یکی از بزرگترین دلایل را می‌توان مدیریت بسیار بد دو شرکت ریگان خودرو و شهر خودرو دانست که واقعا می‌توان گفت کوپا را نابود کردند!

متاسفانه هزاران افرادی که طی سال 97، 98 و 99 اقدام به ثبت‌نام نموده‌اند، هنوز خودرو ثبت‌نام شده خود را دریافت ننموده‌اند! اینگونه که برخی خبرها منتشر شده، حکایت در این دارد که هم مدیریت و سرمایه گذار جدید به شرکت ریگان خودرو افزوده شده و همچنین شرایط برند زوتی چین نیز در حال بهتر شدن است. البته باید این را گفت که مشتریان نبایند تنها دل خود را به این اخبار خوش کرده و بایستی اقدامات قانونی را برای دریافت خودرو و حق خود انجام دهند.

ریگان کوپا یا همان زوتی T600 کوپه بازار ایران، دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بوده که با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 210 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

لازم به ذکر بوده که بهمن فیدلیتی و KMC k7 حتی دو ایربگ ایمنی پرده ای را هم نسبت به کوپا ندارند! وقتی آپشن‌های ایمنی، فدای مسائل دیگر می‌شود…

4- آمیکو آسنا یا هوآنگ-های N2

زمانی بود که شرکت آمیکو، پیکاپی بزرگ را رونمایی نمود. در آن زمان که بواسطه کاستومایز شدن این پیکاپ برای بازار ایران و همچنین نصب شدن لوگو آمیکو و نام آسنا، این پیکاپ برای برخی از مدیران یک پیکاپ ایرانی محسوب میشد. البته که با همین عنوان هم برای تبلیغات استفاده می‌شد و می‌توان گفت که این اقدام واقعا زیبا نبود!

چرا که مردم و مخاطبان در عصر ارتباطات زندگی میکنند و با یک جستجو می‌توان فهمید که این پیکاپ چینی است. آمیکو آسنا در واقع همان هوآنگ-های N2 است. پیکاپی زمخت و جان سخت که واقعا رانندگی و تردد با آن در شهر سخت است.آمیکوآمیکو آسنا یک پیکاپ دوکابین بوده که به موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این موتور با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید 143 اسب بخار، قدرت و 210 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این پیکاپ دودیفرانسیل بوده و تجهیز آن به قفل اتوماتیک دیفرانسیل مزیتی برای قابلیت‌های آفرودی آن است.

آمیکو آسنا به امکاناتی نظیر سامانه ایموبلایزر با سیستم ضد سرقت، صندلی‌های چرمی، دی لایت (چراغ‌های روز)، رینگ‌های 17 اینچی آلومینیمی، رکاب، دوربین دید عقب، فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، صفحه نمایش لمسی چند رسانه‌ای، شیشه‌های برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز است. در زمینه امکانات ایمنی نیز دو کیسه هوا و سیستم‌های ترمز ABS به همراه EBD و DRP تنها تجهیزات ایمنی این پیکاپ را تشکیل می‌دهند. ضمناً ترمزهای آمیکو 4 پیستونه بوده و شاسی خودرو نیز ضربه گیر 4 مرحله‌ای دارد.

البته که شرکت آمیکو اعلام کرده تا برنامه دارد نسخه اتوماتیک و توربوشارژ این پیکاپ را هم بزودی وارد بازار کند. البته بهتر است بدانید که نسخه اتوماتیک پیکاپ آسنا با موتور 2.4 لیتری توربوشارژ به بازار عرضه خواهد شد. این موتور که دارای فناوری شرکت میتسوبیشی است که توانایی تولید 218 اسب بخار، قدرت و 320 نیوتن متر، گشتاور است.

5- کی ام سی K7 یا جک X7

در این چند سال که خودروهای چینی وارد کشورمان شده‌اند، کم‌تر خودرویی دیده می‌شود که طراحی فانتزی و جذابی داشته باشد. اما شرکت کرمان موتور پس از موفقیت در رابطه با محصول جک S5 و ناکامی در ادامه روند مونتاژ محصولات هیوندای، جک ایکس7 را وارد بازار ایران کرد.

این شرکت بدلیل برخی مسائل از جمله تحریم‌های ظالمانه، مانند برخی برندهای خودرویی دیگر، جک ایکس7 را با لوگو اختصاصی خود، یعنی KMC که مخفف KERMAN MOTOR COMPANY بوده، وارد بازار ایران نموده است. البته کرمان موتور در این زمینه، احتیاط بیشتری کرده و نام ایکس7 را هم به کی7 تغییر داده است. KMCکی ام سی کی7 مانند اکثر کراس اوورهای هم‌وطن خود مجهز به یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ است. با این تفاوت که این پیشرانه دارای فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDI) است. درنهایت پکیج پیشرانه مذکور با اتصال به گیربکس 6 سرعته دوکلاچه، توانایی تولید ۱۷۴ اسب بخار، قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر، گشتاور را دارد.

هم‌چنین K7 مانند اکثر هم‌وطنان خود، از سامانه چهارچرخ متحرک بهره‌مند نبوده و حجم مخزن سوخت آن نیز 72 لیتر است. مصرف سوخت ترکیبی هم 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

متاسفانه خودرو جک ایکس7 یا همان کی ام سی کی7 بازار ایران، دچار حذف آپشن گردیده که در همین مبحث، برخی رقبای این خودرو حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. از جمله امکانات حذف شده این خودرو برای بازار ایران، میتوان به رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط، دو ایربگ پرده‌ای (این خودرو در بازار ایران به چهار ایربگ ایمنی مجهز است)، صندلی‌های ردیف سوم، کروز کنترل هوشمند و… اشاره کرد.

6- فردا SX5 یا دانگ فنگ جویر SX5

دانگ فنگ یکی از برندهای چینی است که در این ایام تحریم، با عنوان‌های بسیار، طیف خودروهای زیادی را هم وارد بازار کرده است. در این میان، یکی از بدترین گزینه‌های دانگ فنگ برای ایران، همین SX5 بوده که از بخت بد شرکت خودروسازی فردا یا همان فردا موتورز، راهی این شرکت گردیده است.

فردا موتور

کراس اوور دانگ فنگ SX5 که در ایران تنها نام برند و لوگو آن تغییر یافته، نه موتور قدرتمندی دارد و نه آپشن درست و حسابی! از لحاظ قیمت گذاری هم اصلا در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. این خودرو دارای یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی بوده که با اتصال به گیربکس 5 سرعته CVT، توانایی تولید 123 اسب بخار، قدرت و 151 نیوتن متر، گشتاور را دارد. لازم به ذکر بوده که پیشرانه ۱٫۶ لیتری این خودرو از نوع 4A92 میتسوبیشی است.

معلوم نیست این خودرو بدون هیچ آپشن خاصی و با قیمت بالای خود در بازار ایران دنبال چیست!؟

7- بهمن دیگنیتی یا دانگ فنگ IX5

امروزه دیگر کمتر کسی یافت می‌شود که قصد خرید یک کراس اووری در محدوده یک میلیارد تومان را داشته باشد و دیگنیتی پرایم را در گزینه‌های خرید خود قرار ندهد! این خودرو بواسطه طراحی خاص کوپه‌گونه، توانسته تا نگاه های بسیاری را به طرف خود بکشد. دیگنیتیبهمن دیگنیتی پرایم در اصل نمونه نیمه فول دانگ فنگ IX5 محسوب شده که بهمن موتور اعلام کرده تا بزودی نسخه پرستیژ این خودرو را با امکانات بهتر روانه بازار خواهد کرد.

هم اکنون این خودرو با کد پیشرانه SFG15T در خط تولید بهمن موتور درحال مونتاژ بوده و این موتور که 1/5 لیتر حجم داشته، مجهز به سامانه توربوشارژ بوده و توانایی تولید ۱۴۸ اسب بخار، قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد. این موتور به یک گیربکس CVT متصل بوده که یکی از نقاط ضعف این خودرو، مجهز بودن آن به همین گیربکس است.

8- لاماری X5-G یا دانگ فنگ T5 اوو

همانطور که در بندهای فوق، گفته شد، دانگ فنگ برای بازار ایران خواب‌های بسیاری دیده است. اما در این مورد، تردیدهای بسیاری در رابطه با موفقیت محصول وجود دارد! دانگ فنگ T5 اوو که قرار است توسط شرکت آرین پارس موتور با نام لاماری X5-G وارد ایران شود، خودرویی با طراحی خوب و با سطح امکاناتی متوسط است. زیرا برخی اخبار و شایعات، حکایت از ورود نسخه نیمه فول این خودرو داشته که عملا برخی امکانات جذاب از جمله اتوپارک احتمالا برای بازار ایران حذف شده باشد.لامارییکی از عجیب‌ترین مسائل X5-G، موتور و پیشرانه آن بوده که باتوجه به 1.5 لیتری بودن حجم موتور و اتصال آن به سامانه توربوشارژ، توانایی تولید قدرت فوق العاده 197 اسب بخاری و گشتاور 285 نیوتن متری را دارد. گیربکس متصل شده به پیشرانه این خودرو هم از نوع 7 سرعته دوکلاچه بوده که همراهی آن با پیشرانه ذکر شده، در نهایت استهلاک بالایی خواهد داشت. البته هنوز در رابطه با نوع پیشرانه این خودرو، ابهاماتی وجود دارد.

برخی میگویند که احتمالا این پیشرانه باتوجه به کیفیت بنزین ایران و آب و هوا روی نسخه ایرانی متصل نشود! از امکانات احتمالی این خودرو برای بازار ایران، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سقف پانورامیک
  • سنسورهای نور و باران
  • دوربین 360 درجه به همراه سنسورهاش هشدار دهنده موانع در قسمت جلو و عقب خودرو
  • ترمز پارک برقی، همراه با اتوهولد
  • جک برقی صندوق عقب
  • رادار نقطه کور و بین خطوط (احتمالی و نامشخص)
  • تریم چرمی کابین
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
  • سیستم کروزکنترل
  • 6 ایربگ در 10 نقطه
  • دسته دنده متفاوت
  • صندلی برقی راننده
  • شارژر بیسیم گوشی
  • سامانه های کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سرپایینی
  • و…

9- چری تیگو8 پرو یا فونیکس تیگو8 پرو

و اما به لوکس‌ترین و پرآپشن‌ترین خودرو چینی می‌رسیم که قرار است تا بزودی وارد بازار کشور شود. این خودرو که تیگو8 پرو نام دارد، نسخه‌های قبلی آن قرار بود تا با لوگو چری عرضه گردد. اما باوجود تحریم ها و همچنین میل و علاقه کمتر مشتریان به لوگو ام وی ام نسبت به لوگو چری، باعث شده که مدیران خودرو به فکر عرضه این خودرو با لوگو فونیکس باشد.تیگو 8

برای مطالعه دقیقتر و آشنایی با این خودرو، میتوانید برروی لینک زیر، کلیک نمایید:

تست و بررسی اختصاصی لوکس‌ترین محصول مدیران‌خودرو؛ تیگو8 پرو!

10- کی ام سی T8 یا جک T8

بازار پیکاپ‌های چینی در ایران بسیار درحال داغ شدن است. امروزه یکی از پیکاپ‌هایی که مشخصات قابل قبولی دارد، جک T8 بوده که به لحاظ مسائلی چون تحریم‌ها، با لوگو  KMC عرضه می‌گردد.تی 8کرمان موتور که به روش CKD در حال مونتاژ در منطقه ارگ جدید بم بوده، دارای یک موتور 2 لیتری توربوشارژ است که به گیربکس 6 سرعته دستی متصل گردیده. این موتور توانایی تولید 188 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن‌ متر، گشتاور را دارد. هم‌چنین نوع سیستم فرمان این خودرو بصورت هیدرولیک خواهد بود. ظرفیت مخزن سوخت T8 نیز 76 لیتر اعلام شده که به نوعی برای یک پیکاپ و با این ابعاد، مناسب بنظر می‌رسد. البته T8 یک پیکاپ دودیفرانسیل است.

11- سوئیست DX3 یا سوئیست DX5

شاید این مورد شما را به سوال بیاندازد که خب اینکه همان است! در پاسخ می‌گوئیم که سوئیست DX5 که در بازارهای جهانی با همین نام عرضه می‌گردد، اما در بازار ایران و بنا به مسائل نامشخصی، با نام DX3 عرضه می‌گردد.سوئیستاین خودرو مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی 4A91T است که با اتصال به یک گیربکس 8 سرعته CVT، توانایی تولید 154 اسب بخار، قدرت و 225 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

از امکانات این خودرو می‌توان به 4کیسه هوا (راننده، سرنشین و دو جانبی)، دوربین 360 درجه، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی، سامانه کنترل پایداری (ESP)، سامانه کنترل کشش (TCS)، سامانه کنترلی پایین آمدن از سرازیری، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، سقف پانوراما، سنسورهای هشداردهنده موانع در قسمت جلو و عقب خودرو، آینه تاشو برقی به همراه گرمکن، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو بصورت تطبیقی، تریم چرمی کابین، مانیتور 7 اینچی لمسی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، قابلیت استارت خودرو از راه دور، کروزکنترل، سیستم هشدار حادثه‌ای و… اشاره کرد.

12- کراس اوور دیار خودرو یا فورد کوگا

سال گذشته بود که خبر از اقداماتی برای عرضه نسخه ایرانیزه فورد در ایران خبر دادیم. خبری عجیب که شاید بواسطه چینی‌ها امکان‌پذیر بود. برخی اعتقاد دارند که باتوجه به برنامه‌ای که شرکت دیارخودرو با برند JMC چین داشته، گویا خواسته تا محصولات تولیدی فورد در چین را فقط با انجام تغییراتی در نمای ظاهری، به ایران صادر کند.

(فورد و JMC در چین، رابطه کاری نزدیکی با یکدیگر دارند)

فورد

برای اطلاع از وضعیت این خودرو، برروی لینک زیر کلیک فرمائید:

احتمال عرضه فورد کوگا توسط دیار خودرو قوت گرفت!

در آینده‌ای نزدیک، منتظر خبرهای بیش‌تری از ما باشید…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. اونوقت اینجور محصول ساختن کجاش میشه استقلال و خودکفایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما مردم ترجیح میدیم بجای جنس چینی مثل قدیم ندیما محصولات جنرال موتورز و لندروور و جیپ تو کشورمون مونتاژ بشه لااقل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا