مکمل بنزین
رپورتاژ

افزایش راندمان و بهبود فرآیندهای تولید در کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا

به گزارش روابط عمومی خودروسازی ایلیا، کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا واقع در شهرک صنعتی کاوه و شهرستان ساوه از توابع استان مرکزی، با اعلام بهروزرسانیها و ارتقاءهای جدید، در مسیر بهبود و توسعه قرار گرفته است.

یکی از جوانب مهم این بهروزرسانیها، افزایش ظرفیت تولید کارخانه است. به گفته مدیران این مجموعه، ظرفیت تولید این کارخانه از 3 دستگاه در یک شیفت به 12 دستگاه در شیفت (روزانه) افزایش یافته است. این اقدام نهتنها نشان از توانایی افزایش حجم تولید، بلکه از پیشرفتهای چشمگیر در فرآیندهای تولیدی ایلیا خبر میدهد. یکی از ویژگیهای این بهروزرسانی، امکان تولید خودروی شاسی مستقل و شاسی پیوسته بصورت همزمان در یک خط به صورت بچ است. این قابلیت به کاهش زمان تولید و افزایش انعطافپذیری در تولید انواع خودروها کمک میکند. همچنین، امکان Setup سریع خط مونتاژ از یک محصول به محصول بعدی، راهاندازی عملیات پشتیبان با هدف صفر کردن کسری قطعات در هر بچ، عدم انتقال ضایعات قطعات CKD به خط تولید و ساماندهی خط، از دیگر ویژگیهای این بهروزرسانیها است. در جهت بهبود توقفات خط تولید و افزایش راندمان تولید، سیستم تغذیه کشش کانبان و استفاده از کشنده برقی 3 چرخ به جای لیفتراک برای تغذیه خطوط نیز به کار گرفته شده است.

با راهاندازی سالن روتوش و PDI (Pre-Delivery Inspection)، ایلیا اقدام به تکمیل عملیات تولید در کارخانه کرده و محصولات خود را بیعیب و نقص به سازمان فروش ارائه میدهد. انبارش بدنه رنگ شده نیز در فضای مسقف ایجاد شده تا از آلودگی و آسیبهای ناشی از انبارش در فضای باز جلوگیری شود. با افزایش فضای انبار CKD به مساحت 4200 متر مربع و راهاندازی انبار Buffer & PSPO برای پشتیبانی از کسریها و کلیمهای قطعات، ایلیا به بهبود فرآیندهای لجستیک و تولید میپردازد. در مجموع، بهروزرسانیها و ارتقاءهای انجام گرفته در کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا نشاندهنده تعهد این شرکت به بهبود مستمر و ارتقاء فرآیندهای تولید است. این اقدامات نهتنها به افزایش تولید و انعطافپذیری کمک میکنند بلکه نحوه مدیریت انبار و بهرهوری در فرآیندهای تولیدی را نیز به سطح بالاتری ارتقاء میبخشند.

لازم به ذکر است صنایع خودروسازی ایلیا در حال حاضر دایون Y7 را روی خط تولید دارد و به  زودی محصولات جدید برند VGV را به بازار عرضه می کند.

محمد سعید بهمنی

از سال 88 کار خبری رو شروع کردم و از سال 89 در حوزه IT مشغول بودم! چرخان، فرزند اول من و متولد 1394 هست! من فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین، سرعت و سفر! هر سوالی بودم؛ با افتخاردر خدمتم Email: Saeid.bahmani@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا