مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر جدیدی از شیائومی SU7 در حال تست جاده‌ای فاش شد

همانطوری که می‌دانید، شیائومی اخیرا اعلام کرد که به زودی خودروی برقی این شرکت وارد بازار می‌شود. از آن زمان تا به حال، اخبار زیادی مبنی بر مشخصات و بخش‌های مختلف آن منتشر شده و حالا باز هم تصاویر جدیدی از شیائومی SU7 در حال انجام آزمایشات جاده‌ای فاش شده است.

بنظر می‌رسد که تست‌ها در پیست بین‌المللی ژجیانگ در شائوکسینگ انجام شده بودند و خودرو نیز با روکش قرمز، سفید و مشکی پوشانده شده و اسپویلر عقب نیز مشخص شده است.

شیائومی اعلام کرده که قصد دارد خودروی جدید خود را در اواخر دسامبر به طور رسمی رونمایی کند. خوب است بدانید که این کمپانی برای پروسه فاز اول آن به طور متوسط سرمایه‌گذاری 10 میلیارد یوانی (1.4 میلیارد دلار) انجام داده و تولید انبوه اولین خودروی این شرکت از نیمه اول سال 2024 آغاز خواهد شد.

مدل شیائومی SU7 در ابعاد 4997 و 1963 و 1455 میلی متر ساخته شده و فاصله بین دو محور آن برابر با 3000 میلی متر است. کمپانی سازنده از دو مدل پیشرانه RWD با موتور 220 کیلووات و مدل AWD با حداکثر توان 495 کیلووات (220 کیلووات + 275 کیلووات) استفاده کرده است.

همچنین در بخش باتری به باتری LFP از BYD می‌رسیم که در تریم پایین‌تر قرار می‌گیرد، این در حالی است که مدل گران‌تر به باتری NMC از شرکت CATL مجهز می‌شود. وزن خودرو چیزی حدود 1980 کیلوگرم است و حداکثر سرعت آن 265 کیلومتر در ساعت برآورد می‌شود.

چرخ‌ها در دو سایز 19 و 20 اینچی ساخته شده‌اند و به لطف یک دیفیوزر در سپر پایینی، قسمت پشت خودرو کمی اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. یک جفت چراغ عقب باریک LED با یک نوار نوری همراه شده‌اند و فناوری‌هایی نظیر صفحه نمایش لمسی مرکزی مجهز به سیستم عامل HyperOS شیائومی، سنسور لیدار، رانندگی خودران و غیره در آن حضور دارند.

شیائومی نیز قصد دارد مانند دیگر کمپانی‌های ساخت خودروهای برقی چینی با شرکت BAIC به عنوان تولیدکننده قراردادی وارد همکاری شود. ماه دسامبر بود که رسانه‌ها گزارشی مبنی بر آغاز فاز پنجم شیائومی SU7 در کارخانه BAIC پکن منتشر کرده بودند. این کارخانه قصد دارد در دسامبر 300 خودروی آزمایشی تولید کند و برای تولید انبوه در سال 2024 آماده شود.

همچنین شیائومی اعلام کرده که سه مدل دیگر نیز در سال 2024 وارد بازار می‌شوند. این مدل‌ها Modena، خودروی تمام الکتریکی Le Mans و پلاگین هیبریدی Kunlun نام دارند. نظر شما درباره شیائومی SU7 چیست؟

آیا این خودرو توجه همگان را به خود جلب می‌کند و شیائومی می‌تواند در ساخت و تولید خودروی برقی موفق عمل کند؟ لطفا نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا