مکمل بنزین
گوناگونخبر

اعلام جنگ آئودی با بنز و بی‌ام‌و؛ RS3 جدید با 400 اسب بخار قدرت

درحال حاضر بی‌ام‌و با مدل M2 و مرسدس بنز با مدل AMG CLA45 درحال جولان دادن در بازار فروش خودروهای لوکس جمع و جور و اسپرت هستند. اما آئودی قصد دارد با عرضه مدل جدید RS3 وارد نبردی جدی و مستقیم با این دومدل در بازار شود. در جدیدترین تصاویر شکار شده توسط خبرنگاران، این خودروی جمع و جور و چالاک در حین تست در پیست نورنبرگ رینگ مشاهده شده است. تا آنجائیکه از عکس ها می‌توان متوجه شد، طراحان آئودی تمام سعی خود را در فرآیند طراحی به‌کار گرفته‌اند تا خطوطی واضح‌تر برروی بدنه، تو رفتگی‌های جذابتر و همینطور ظاهر کلی لطیف‌تر نسبت به مدل قبلی، ایجاد کنند.

582237

برخی از این تغییرات ظاهری می‌تواند تاکیدی بر این موضوع باشد که با یک خودروی پرسرعت تر و با عملکرد بالا طرف هستیم. رکاب‌های جانبی بزرگ و اگزوزهای بیضی شکل حجیم که در یک دیفیوزر اسپرت جاخوش کرده‌اند، بخشی از این تغییرات هستند اما شاید سپرجلوی این خودرو با حالت تهاجمی‌تر و منافذ ورودی هوای متعدد و بزرگتر، بیشتر از موارد دیگر جلب توجه می‌کند. دلیل به‌کارگیری منافذ بیشتر به خاطر تصمیم آئودی برای استفاده از پیشرانه پیشرفته و قدرتمند به کاررفته در مدل TT RS است.

582230

در RS3‌ جدید به جای پیشرانه 2.5 لیتری 5 سیلندر خطی از نوع 2.5 لیتری 5 سیلندر توربوشارژردار استفاده شده که می‌تواند 400 اسب بخار قدرت تولید کند. این درحالیست که رقبای اصلی آن یعنی بی‌ام‌و M2 و مرسدس بنز AMG CLA45 قادرند به ترتیب 365 و 355 اسب بخار خروجی داشته باشند. با توجه به این قدرت، آئودی RS3 می‌تواند ظرف مدت 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد.

582234

برای اینکه این خودروی جدید بتواند بهتر از پس رقبای خود برآید، پیشرانه آلومینیومی آن با یک جعبه دنده 7 سرعته دوکلاچه جفت شده تا به لطف استفاده از فناوری معروف Quattro آئودی، قدرت به خوبی برای هر چهارچرخ ارسال شود. این سیستم هوشمند در مواقع لازم و درصورت وجود کشش کافی، می‌تواند با یک دستور کامپیوتری تمامی قدرت تولید شده را فقط به چرخ‌های عقب منتقل کند. بنابراین با عرضه آئودی RS3 جدید، بخش بازار مربوط به خودروهای سدان لوکس و اسپرت جمع و جور یک رقابت بسیار جدی را به خود خواهد دید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا