مکمل بنزین
گوناگونخبر

فونیکس، پیشگام خودروهای سازگار با محیط زیست، اولین تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید را تحویل مشتریان داد + ویدئو

در این مراسم که با حضور مدیران ارشد فونیکس و مشتریان این برند برگزار شد، 21 دستگاه تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید در رنگ‌های سفید و مشکی رتحویل مشتریان داده شد. این خودروها از پیشرانه پلاگین هیبریدی بهره می‌برند و به همین دلیل، آلایندگی بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند.

تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید، خودرویی لوکس و پرقدرت

تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید ترکیبی از دو موتور برقی و یک موتور بنزینی است. موتور بنزینی این خودرو 1.5 لیتری توربوشارژ بوده و 153 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. دو موتور برقی نیز مجموعاً 173 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. در مجموع، این خودرو می‌تواند 326 اسب‌بخار قدرت و 510 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. اعدادی که هم در ظاهر و هم در عمل جذابیت زیادی داشته و می‌تواند هر راننده و سرنشینی را مجذوب خود کند.

باتری 19.27 کیلووات ساعتی این خودرو نیز قادر است طی 30 تا 40 دقیقه شارژ شود. باتری این خودرو در حالت تمام برقی می‌تواند مسافت 100 کیلومتری را طی کند. این خودرو می‌تواند با یک باک پر بنزین و باتری های فول شارژ، چیزی حدود 950 کیلومتر را طی کند. در این حالالت مصرف سوخت این محصول تنها 1.55 لیتر در هر صد کیلومتر است که در نوع خود جالب و جذاب است!

فونیکس به همراه این خودرو اقلام جالبی را مشتریان خود هدیه داد. بر روی این خودرو، یک عدد شارژ پرتابل پر سرعت، یک شارژ وال باکس، کمپرسور باد و کیت پنچرگیری بر روی ماشین وجود دارد. البته لازم به ذکر است که پمپ باد و کیت پنچرگیری به دلیل عدم وجود لاستیک زاپاس بر روی این ماشین است.

همچنین گفتنی است که شارژر وال باکس روی تیگو 8 پرو ای پلاس، توسط سرویس خدمات فونیکس به طور رایگان در محل مشخص شده توسط مشتری نصب و راه اندازی خواهد شد.

ویدئو: تست درایو تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید در پیست آزادی برگزار شد

فونیکس، پیشگام خودروهای سازگار با محیط زیست

فونیکس همواره به عنوان یک برند پیشرو در زمینه توسعه خودروهای سازگار با محیط زیست شناخته می‌شود. این برند در سال 1401 نیز اولین خودروی برقی خود را در ایران عرضه کرد.

با تحویل تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید، فونیکس یک گام دیگر در جهت توسعه خودروهای سازگار با محیط زیست در ایران برداشته است. این خودرو می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دنبال یک خودروی لوکس، پرقدرت و سازگار با محیط زیست هستند.

با توجه به شرایط کشور و آلودگی های موجود و البته عدم وجود زیرساخت های مربوط به خودروهای تمام برقی، عرضه خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی می تواند جذابیت های چندبرابری نسبت به خودروهای تمام برقی داشته و البته خرید این محصولات را نیز منطقی تر جلوه دهد.

ویدئو تیگو 8 پرو ای پلاس

برای دیدن ویدئو روی عکس زیر کلیک کنید

محمد سعید بهمنی

از سال 88 کار خبری رو شروع کردم و از سال 89 در حوزه IT مشغول بودم! چرخان، فرزند اول من و متولد 1394 هست! من فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین، سرعت و سفر! هر سوالی بودم؛ با افتخاردر خدمتم Email: Saeid.bahmani@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا