مکمل بنزین
تماشاخانهتحلیلیخبرداخلی

پلیس راهور چه می‌کند؟ مجوزهای دوستانه مهم است یا آسایش مردم؟ + ویدئو

از ظهر دیروز که داستان صدور مجوزی عجیب و غریب برای برگزاری نمایشگاه خودرو در اسفند ماه پخش شده است؛ لحظه لحظه زوایای پنهان دیگری از این رویداد برای رسانه ها روشن می‌شود.

همانطور که می‌دانیم چندی پیش وزارت صمت در مجوزی به یکی از شرکت‌های تبلیغاتی اجازه داد تا پنجمین نمایشگاه خودرو تهران در محل شهر آفتاب برگزار شود. اما از ظهر دیروز در اقدامی عجیب و غریب متوجه شدیم که وزارت صمت، در نامه دیگری به یک شرکت دیگر نیز مجوز داده است که پنجمین نمایشگاه خودرو را در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار کند!

تا اینجای کار، مشکل از وزارت صمت و عدم مشخص بودن توان این وزارت خانه عریض طویل در صدور مجوزهاست؛ به حدی که حتی مشخص است این وزارت خانه از عملکرد هر اطاق خود خبر ندارد؛ اما کمی جلوتر که می‌رویم متوجه می‌شویم این داستان ابعاد جالبتری دارد.

شرکتی که برای برگزاری نمایشگاه در اسفند ماه مجوز گرفته است، مدعی است که مجوز پلیس راهور را برای برگزاری این نمایشگاه در یکی از پرتردد ترین مناطق شمالی تهران دریافت کرده است.

همانطور که همه می‌دانیم؛ نزدیک به یک دهه است که نمایشگاه‌های خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار نمیشود. یکی از دلایل مهم عدم برگزاری، عدم صدور مجوز از سوی پلیس راهور است. رویدادی که چندی پیش نیز از سوی معاون عملیات پلیس راهور، بر روی آنتن زنده شبکه 5 تهران به وضوح اعلام شد.

حال در شرایطی که 15 روز قبل و در بهمن ماه؛ در شهر آفتاب نمایشگاه خودرو تهران با مجوز وزارت صمت قرار است برگزار شود، شرکت دیگری در شلوغ ترین ماه تهران، در یکی از پر ترافیک ترین نقاط تهران، مجوز برگزاری نمایشگاه پیدا کرده است و در کمال تعجب مدعی است که مجوز پلیس راهور را نیز دارد.

پلیس راهور جواب بدهد!

حال سوال اینجاست که آیا پلیس راهور نسبت به چند سال پیش سیاست‌هایش تغییر کرده است؟

آیا بار ترافیکی منطقه کم شده است؟

آیا هوا پاک شده است؟

آیا در فصل زمستان و اسفند ماه مردم تردد ندارند؟

یا پلیس راهور از صدور این چنین مجوزی اطلاع نداشته و یا اساسا این چنین مجوزی اصلا صادر نشده است؟!

موضوعی که معاون عملیاتی پلیس راهور بر روی آنتن زده بیان کرده است، در طی این مدت چه تغییری داشته است که نمایشگاهی به مراتب شلوغ تر از نمایشگاه پوشاک قرار است در این منطقه برگزار شود؟!

آیا آسایش مردمی که روزانه از آن منطقه تردد دارند برای پلیس راهور و شهرداری تهران اهمیتی ندارد و رانت و رانت بازی باعث شده است تا به فاصله تنها 2 هفته مجوز برگزاری نمایشگاه خودرو در این منطقه صادر شود!؟

امیدواریم پلیس راهور به سرعت نسبت به این رویداد واکنش نشان داده تا مشخص شود که در پشت درهای بسته وزارت خانه صمت، چه میگذرد که در یک شهر مثل تهران، برای صنعت رو به موت خودرو در طی 2 هفته، مجوز برگزاری 2 نمایشگاه داده شده است!

ویدئو عدم صدور مجوز برگزاری نمایشگاه در اسفند ماه

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا