مکمل بنزین
گوناگونخبر

حراج خودروی خاص همسر جان اف کندی!

در سال 1961 یک دستگاه خودروی لینکلن کانتینتال اختصاصی برای استفاده ژاکلین کندی؛ همسر جان اف کندی، وارد کاخ سفید شد و اکنون در حراجی ماه آگوست Mecum مونتری به فروش خواهد رسید.

jacqueline-kennedy-1961-lincoln-continental7

jacqueline-kennedy-1961-lincoln-continental7777

کمپانی فورد یک موتور اختصاصی را بر روی این کانتینتال قرار داده بود؛ اما ژاکلین کندی در غم از دست دادن همسر خود بجز استفاده‌ای کوتاه، دیگر به سوراغ این خودرو نرفت. موتور اختصاصی فورد توان تولید قدرتی معادل 300 اسب‌بخار داشت. این موتور از نوع V8 بوده و 430 اینج مکعب حجم آن بود. کانتینتال اختصاصی کندی؛ فرمان هیدرولیک، کروز کنترل، شیشه‌های بالابر برقی و بسیاری از امکانات دیگر را در خود جای داده بود، اما چون از آن استفاده نشد، پس از مدت زمانی از کار افتاد.

jacqueline-kennedy-1961-lincoln-continental77777

jacqueline-kennedy-1961-lincoln-continental5

سالها بعد لینکلن توسط نمایندگی Steuart فورد در لانهام مریلند این خودرو را از کاخ سفید خریداری کرد و مشغول بازسازی دوباره آن شد و حالا نسخه‌ای که در تصاویر می‌بینید همان خودروی مورد بحث است. خودرویی با یک تاریخ منحصر به فرد و پر از فراز و نشیب‌های سیاسی کاخ سفید!

هنوز قیمت پایه این خودرو مشخص نشده؛ اما با توجه به ویژگی‌های تاریخی و البته منحصر به فرد بودن کانتینتال مذکور، قطعا با قیمتی بالا به فروش خواهد رسید.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا