مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی دو کانسپت الکتریکی جدید هوندا در نمایشگاه CES 2024

کمپانی خودروسازی هوندا در نمایشگاه CES امسال، از دو کانسپت جدید الکتریکی رونمایی کرد. این دو کانسپت طراحی جدیدی دارند و به نظر می‌رسد که هوندا بخواهد از این زبان طراحی جسورانه خود برای ساخت خودروهای الکتریکی در سال‌های آینده الهام بگیرد. این دو نمونه مفهومی هوندا Saloon و مینی ون Space-Hub نام دارند.

هر دوی این خودروها به صورت برقی ساخته شده‌اند و به لوگوی جدید هوندا نیز مجهز شدند. کانسپت Saloon در بخش جلویی ظاهری گوه‌ای شکل دارد و چراغ‌های LED‌ مستطیلی شکل نیز در این قسمت و عقب خودرو به چشم می‌خورند.

این مطلب را نیز بخوانید: هوندا وزل و E-NS1 با معین خودرو ایرانیان به ایران می‌آید

در کابین با یک صفحه نمایش بزرگ روبرو هستیم که سرتاسر داشبورد را می‌پوشاند. مواد پایدار در سراسر نمای بیرونی و داخلی استفاده شده و حالت‌های رانندگی متفاوت، نویدبخش یک تجربه بی‌نظیر هستند. صفحه نمایش خمیده نیز برای سرنشینان صندلی‌های عقب طراحی شده است.

علاوه بر آن، این کانسپت در سیستم کنترل حرکت نیز پیشرفت‌های جدیدی را به خود دیده؛ هوندا اعلام کرد که اولین خودروی الکتریکی مبتنی بر کانسپت Saloon قرار است در سال 2026 وارد بازار آمریکای شمالی شود.

حالا بیایید به سراغ بررسی دومین کانسپت یعنی مینی ون Space-Hub برویم. این نمونه مفهومی مانند کانسپت قبلی با همان چراغ‌های ال‌ای‌دی ساخته شده که در نگاه اول بیننده را به خود جذب می‌کنند.

کابین هم امکانات فراوانی دارد. البته هوندا اطلاعات زیادی از تولید این کانسپت در سال‌های پیش رو ارائه نکرده ولی امیدواریم که در روزهای آینده اطلاعاتی از این موضوع منتشر شود و در آینده شاهد تولید یک ون با چنین مشخصاتی از هوندا در بازار باشیم.

کمپانی خودروسازی هوندا در نهایت اشاره کرده است که این دو کانسپت اولین‌ نمونه‌های «سری 0» به شمار می‌روند. این سری زبان طراحی جدیدی دارد و قرار است با استایل زاویه‌دار و فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و ویژگی‌های ایمنی بسیاری از علاقمندان بازار خودرو را به خود جلب کند.

همچنین پیشرفت‌های گسترده‌ای در رانندگی خودکار، فناوری‌های متصل، عملکرد و کارایی باتری به چشم می‌خورند. هوندا از فناوری‌های انحصاری الکتریکی استفاده می‌کند تا یک تجربه رانندگی اسپرت را با مدل‌های سری 0 ترکیب کند. این امر نتیجه سال‌ها تلاش و تحقیق در حوزه فناوری‌های آیرودینامیک پیشرفته است تا سطح جدیدی از عملکرد را برای خودروهای برقی به ارمغان بیاورد.

آیا بنظر شما هم دو کانسپت هوندا Saloon و مینی ون Space-Hub طراحی آینده‌نگرانه‌ای دارند و با تولید و عرضه آن در سال‌های آینده در بازار یک قدم به سوی آینده برمی‌داریم؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید، همچنین سوالاتتان را از کارشناسان بپرسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا