مکمل بنزین
گوناگونخبر

برنامه جدی هیوندای برای رقابت در حوزه خودروهای برقی

شرکت کره‌ای هیوندای در حال برنامه‌ریزی برای معرفی چندین خودروی تمام برقی تا سال 2018 میلادی است که قابلیت پیمایش 320 کیلومتر مسافت با هربار شارژ را دراختیار می‌گذارند. همچنین این خودروساز قصد دارد تا سال 2020 میلادی با ارائه یک مدل دیگر، این طیف مسافتی را تا 400 کیلومتر افزایش دهد. هیوندای اولین خودروی برقی خود را در قالب یک خودروی هیبریدی و باعنوان آیونیک (Ionic) اوایل سال جاری میلادی رونمایی کرد. این خودرو که برای رقابت با تویوتا پریوس معرفی شده می‌تواند 180 کیلومتر مسافت را با شارژ الکتریکی خود بپیماید.

hyundai-ioniq-fresh-pics-vid-5

درحالیکه هنوز برنامه فروش آیونیک در حاله‌ای از ابهام قرار دارد، رقبای قویتری همچون بی‌ام‌و i3 و شورولت بولت با قابلیت‌های پیمایش به‌ترتیب 300 و 320 کیلومتر برساعت به‌خوبی در این جایگاه درحال خودنمایی هستند. با این وجود آقای آن بیونگ کی، مدیر بخش توسعه خودروهای سازگار با محیط زیست شرکت هیوندای، اخیرا اعلام کرده این شرکت مجبور شده به فرآیند توسعه خودروهای برقی خود سرعت ببخشد چراکه خودروسازان چینی با چندین مدل متنوع برای تصاحب بازار آسیا سخت درتلاشند.

hyundai-ioniq-fresh-pics-vid-1

وی همچنین به روند تغییرات بسیار سریع در این حوزه اشاره کرده بطوریکه طی حداکثر 1.5 تا 2 سال آینده خودروهای برقی نسبت به مدل های فعلی، با تحولات بزرگی روبه‌رو خواهند شد. بنابراین صنعت خودرو باید هر دوسال یکبار شاهد ظهور نسل جدیدی از این خودروها باشد. البته لازم به‌ذکر است که هیوندای فقط به ارائه چندین مدل تمام برقی فکر نمی‌کند بلکه قصد دارد در کنار آن و تا سال 2020 میلادی خط تولید جنسیس را ارتقاء داده و معرفی 10 مدل هیبریدی، 8 مدل پلاگین هیبریدی و دو مدل باتری کامل را در دستور کار خود قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا