مکمل بنزین
گوناگونخبر

محصولات MAN با شیران دیزل در اتو اکسپو تهران

در نمایشگاه خودرو تهران (اتو اکسپو) خودروهای تجاری نیز حضور فعالی داشته و هریک به سهم خود در این نمایشگاه نسبت به عرضه دستاوردها و محصولات خود اقداماتی داشته اند.

یکی از بزرگترین غرفه های اتو اکسپو تهران مربوط به گروه شیران دیزل است. شرکت شیران دیزل موتور در سال 1394 توسط گروهی از سرمایه گذاران خوشنام بخش خصوصی، و با هدف تامین انواع محصولات تجاری باکیفیت و برتر به بازار کشور تاسیس گردید. این شرکت در پاییز همان سال موفق به عقد نمایندگی رسمی و انحصاری با کمپانی MAN آلمان جهت فروش و خدمات پس از فروش انواع کامیون و کشنده های MAN گردید. بدین منظور این شرکت اقدام به راه اندازی دفتر مرکزی و شبکه خدمات پس از فروش کاملا منطبق با استانداردهای MAN آلمان نموده و متعهد به ارائه بالاترین سطح خدمات فروش و خدمات پس از فروش میباشد تا بتواند رضایت حداکثری کارفرمایان و خریداران محترم محصولات MAN را جلب نماید.

بابک ثقفی شیران دیزل

اما در نمایشگاه خودروی تهران مصاحبه ای با آقای بابک ثقفی مدیرعامل شیران دیزل داشتیم. ثقفی در ابتدای صحبت خود ضمن اشاره به فعالیت‌های گسترده شرکت در خصوص همکاری با برند MAN گفت: سالها بود که با توجه به عدم واردات، جای خالی این محصولات با کیفیت در کشور خالی بود اما از سال گذشته مذاکرات از سر گرفته شده و روند واردات آغاز شد.

وی افزود: ما ایرانی ها همیشه محصولات آلمانی را دوست داشتیم و برند MAN برای افرادی که در این صنعت فعال هستند بسیار ارزشمند و مهم تلقی می شود. ما هم اکنون تامین قطعات و خدمات پس از فروش این محصول را آغاز کرده و با اطمینان در خدمت هموطنان هستیم. این محصولات تازه بعد از 4 سال به اصطلاح آب بندی شده و بسیار آماده به کار است.

وی تصریح کرد: جای این محصول در ایران خالی بوده و امیدواریم طی سالهای آینده این محصول به جایگاه اصلی خود برگردد. ثقفی اضافه کرد: ما هم اکنون نماینده رسمی محصولات مان هستیم و هرکس بخواهد این محصول را وارد کند باید از ما تاییدیه استفاده بگیرد.

مرتضی هاشمی نیا

اما مرتضی هاشمی نیا نیز به عنوان دبیر انجمن واردکنندگان خودروهای تجاری نیز به چرخان گفت: از سال 95 بند سه ماده 30 قانون توسعه کشور تصویب شد و از سال 99 واردات کشنده های کار کرده به کشور آغاز شد. در طرح واردات خودروهای کشنده نزدیک به 30 هزار دستگاه وارد کشور شده است. اما این کالا مصرفی نبوده و بسیار کالای استراتژیکی است. چون به طور مستقیم به توسعه صنعت، توسعه صادرات و حتی مصرف سوخت به این موضوع مرتبط است و این اتفاق منبع اتفاقات خوبی در کشور شده و البته باعث کاهش تلفات و حوادث جاده ای نیز شده است.

وی ادامه داد: بخش خصوص توانسته است 167 هزار میلیارد بدون دریافت یارانه دولتی و با ارز حاصل از صادرات، خود کشنده ها را وارد کنند. هاشمی نیا ادامه داد: 320 شرکت خصوصی در این بخش فعالیت داشته و 30 هزار کشنده در این طرح وارد کشور شده است. واردات خودروهای با عمر کمتر از 5 سال نیز هم اکنون 2 ماه است که آغاز شده و با جدیت در حال افزایش است.

محسن جعفرپور

در ادامه نیز محسن جعفر پور مدیرعامل شرکت ره نیاز ایستا به عنوان وارد کننده کشنده های اروپایی در خصوص برند مان گفت: شیران دیزل با قدرت در حال عرضه محصولات مان است و این اتفاق بسیار خوبی است. وی در خصوص MAN و این برند اضافه کرد که محصولات مان با دارا بودن شاسی های 8 میل یا اصطلاحا نشکن، محصولات قدرتمند و ایمنی محاسبه شده و این محصولات کارکرده تا 5 میلیون کیلومتر به راحتی قابل استفاده بوده و هیچ مشکلی نخواهند داشت. همچنین در خصوص بحث قطعات نیز افزود: تمام قطعات مصرفی این محصولات به وفور در بازار یافت شده و در خصوص قطعات نیز کشورهای همسایه برای تامین قطعات کاملا همکاری داشته و شرکت شیران دیزل نیز در کل کشور تضمین تامین قطعات را دارد.

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مان و داف تو ایران خیلی خوشنام هستند بین راننده ها حالا چند سالی هست داف بخاطر قیمت مناسبش به حق خودش رسیده هر جند که چون قیمتش مناسبه اکثرا تو تیپ بدون ریتاردر سوارش میشند و کم تجربه هستند و به یه سری مشکلات میخورند ولی بالاخره به حق خودش رسید چون تاریخچه خوشنامی داشت تو ایران مان هم یه جورایی به حقش رسید ولی لیاقتش بیشتر از اینها بود انیدوارم تو حجم مناسب و با خدمات مناسب وارد بشه و قیمت مناسبی داشته باشه به حقش برسه و نکته خیلی مهم انیدوارن کشنده های فرسوده خیلی قدیمی هر چه زودتر از بازار کار خارج بشند جون الان کشنده های صفر مونتاژی و صفر و کارمرده وارداتی دارند وارد میشند به تعداد مناسب ولی کشنده های قدیمی و فرسوده از جاده و بازار مار مم نمیشند و همچنان هستند و به مشکل صف بار و زیر مردن قیمت و دادن شتیتیل وانعام برای تو صف نبودن و اینجور مسائل راننده های عزیز و زحمت مش برخورد کردند و شغلشون براشون صرفه نداره و بیش از شصت هفتاد درصد راننده ها پای صحبتشون بشینی بخاطر اینکه حفظ سرمایخ بکنند و پولشنون بی ارزش نشه و خیر هم بکنند کشنده خریدند و میخرند و دارند ولی اصلا از بازار مار و قیمت مرایه ها هیچ رضایتی ندارند و واقعا به زور و با بیش از حد کار مردن خرج خودروشون و خانوادشون رو دارند در میارند ولی عمرشون رو پای اینکار گذاشتند و واقعا پوله مشندشون رو بزارند بانک بیشتر از شغلشون درامد کسب میمنند ولی اینجوری ارزش پولشون حسابی از بین میره هر سال برا همین تو بازار کار موندند دلم براشون خیلی میسوزه حتی اونی که گرون ترین کشنده رو زیر پاش داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا