مکمل بنزین
گوناگونخبر

حضور آرین دیزل در نمایشگاه کرمان با کامیون X5000L با مجوز ADR

شرکت آرین دیزل که در اکثر نمایشگاه‌های خودروی کشورمان حضور فعالی دارد، در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی کرمان هم حضور پیدا کرده و کامیون باری جدید شکموتو X5000L را به نمایش درآورده است. البته این کامیون همراه با نسخه کمپرسی X5000D اواخر مرداد گذشته رونمایی شد اما نمونه‌ای که در نمایشگاه کرمان به نمایش درآمده نسخه حمل سوخت با مجوز ADR است. کامیون‌هایی که این مجوز را داشته باشند مجاز به حمل مواد سوختی خواهند بود.

استاندارد ADR یک توافق‌نامه بین‌المللی است که از سال ۱۹۵۷ در فرانسه بین تعدادی از کشورهای مطرح اروپایی منعقد شد. این توافق در طول سال‌ها تغییرات بسیاری کرده است اما اصل آن همچنان پابرجا است به یک سری استانداردها و ویژگی‌هایی اشاره دارد که یک کامیون باید داشته باشد تا بتواند مواد سوختی قابل اشتعال را حمل کند. درواقع هر کامیون جدیدی که در اروپا تولید می‌شود برای اینکه بتواند مواد قابل اشتعال را حمل کند باید این استانداردها را رعایت کند و یک سری آزمون‌ها را پشت سر بگذارد تا مجاز به حمل مواد سوختی شود.

حال کامیون شکموتو X5000L آرین دیزل موفق به کسب این مجوز شده است. این کامیون از یک پیشرانه 10.8 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل کامینز استفاده می‌کند که 450 اسب بخار قدرت و 2080 نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس اتوماتیک با 16 دنده جلو و 2 دنده عقب صورت می‌گیرد. این کامیون باری 9,700 میلی‌متر طول، 2,550 میلی‌متر عرض و 3,975 میلی‌متر ارتفاع دارد و وزن خالص آن 9800 کیلوگرم است.

در غرفه آرین دیزل غیرازاین کامیون باری، محصولات دیگری هم به نمایش درآمده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به کِشنده شکموتو X5000، کامیون کمپرسی X5000D و کامیونت‌های جک اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا