مکمل بنزین
گوناگونخبر

چرا قیمت تیگارد X35 در بازار افزایش پیدا کرد؟

شرکت تیگارد موتور در اسفند 1401 برای اولین بار فروش کراس‌اوور خود بنام X35 را آغاز کرد و چند ماه بعد اولین سری این خودرو در خرداد 1402 به خریداران تحویل داده شد. هرچند X35 محصولی از برند بزرگ بایک بود اما برای مدت‌ها قیمت آن در بازار از قیمت کارخانه پایین‌تر بود. برای این موضوع می‌توان دلایل مختلفی را متصور بود. قیمت‌گذاری نامناسب کارخانه در قیاس با رقبا، ناشناخته بودن برند بایک در ایران، سابقه نامطمئن تیگارد موتور، تعداد کم نمایندگی‌های شرکت در ابتدای آغاز فعالیت، عدم اطمینان از ارائه خدمات و قطعات گسترده و مطلوب و عدم اطمینان از ادامه‌دار بودن روند تولید این خودرو ازجمله دلایلی بودند که باعث شد خریداران کمی با تردید سراغ تیگارد X35 بروند.

تیگارد X35

بااین‌حال، طی هفته‌های اخیر می‌بینیم که قیمت این خودرو در بازار افزایش چشمگیری داشته و اختلاف زیادی با قیمت کارخانه پیدا کرده است. ازجمله دلایل احتمالی این افزایش قیمت را می‌توان افزایش نرخ ارز، تداوم تولید X35 توسط تیگارد موتور، گسترش شبکه نمایندگی‌های این شرکت، حضور در نمایشگاه‌های خودروی مختلف کشور و افزایش شناخت مردم از این خودرو و تبلیغات گسترده دانست. علاوه بر این، قرار گرفتن تیگارد موتور زیر چتر گروه بزرگ و شناخته‌شده ماموت هم یکی از دلایل مهم جلب اعتماد خریداران به این محصول است.

همچنین معرفی نسخه جدید X35 پرایم با آپشن‌های بیشتر در نمایشگاه خودروی تهران هم می‌تواند در این موضوع نقش داشته باشد زیرا ارائه این نسخه که از سه آپشن جدید شامل دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور و درب صندوق برقی با سنسور پایی بهره می‌برد نشان می‌دهد که تیگارد موتور نه‌تنها به ادامه تولید X35 متعهد است بلکه به خواست خریداران توجه می‌کند و سعی در برطرف کردن کاستی‌های این خودرو دارد؛ بنابراین، تیگارد X35 حالا به رقیب جدی‌تر و شناخته‌شده‌تری برای دیگر کراس‌اوورهای جمع‌وجور بازار تبدیل شده است. این موضوع از استقبال از طرح‌های فروش تیگارد موتور هم مشخص است نشان است افزایش تقاضا برای X35 دارد که به رشد قیمت در بازار انجامیده است.

تیگارد X35 با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ارائه می‌شود که 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که به یک گیربکس CVT متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های جلو برساند، برای وزن 1340 کیلوگرمی X35 کاملاً کافی به نظر می‌رسد. مصرف سوخت کراس‌اوور تیگارد هم به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر 7.4 لیتر اعلام شده است. سیستم تعلیق این خودرو در جلو مک‌فرسون و در عقب نیمه‌مستقل میله پیچشی است و ترمزهای آن در هر چهارچرخ دیسکی با ABS و EBD هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا