مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

ملاقات با اولین آئودی وارداتی، برقی و دف عقب + ویدئو

چندی پیش و در مطلبی اختصاصی، از ورود چندین نمونه آئودی برقی به ایران خبر دادیم. با توجه به پیگیری های صورت گرفته مشخص شد که دو شرکت درحال ثبت واردات محصولات آئودی به ایران هستند و هر دو شرکت نیز به سراغ نسخه های برقی رفته اند.

اما شب گذشته شرکت نادین خودرو به عنوان زیرمجموعه ای از هلدینگ کوشا موتور، در مراسمی از اولین آئودی وارداتی به کشور در دور جدید واردات خودرو به کشور رونمایی کرد.

اولین آئودی رونمایی شده در ایران، آئودی Q4 E-tron نسخه 40 است که در کنار جذابیت های ظاهری، قوای فنی مناسبی نیز دارد.

معرفی Q4 E-Tron

آئودی طیف گسترده‌ای از شاسی‌بلندها را به بازار عرصه می‌کند که از Q2 شروع و به Q8 ختم می‌شود. این شرکت اما مثل اکثر خودروسازان بزرگ جهان، طی سال‌های اخیر به سمت تولید خودروهای الکتریکی حرکت کرده و اولین شاسی‌بلند برقی خود را در سال 2018 با نام E-Tron معرفی کرد. سپس در اوایل سال 2021 هم آئودی شاسی‌بلند الکتریکی دیگری را با نام Q4 E-Tron معرفی کرد. این خودرو کراس‌اووری کامپکت محسوب می‌شود که با 4,588 میلی‌متر طول، 1,865 میلی‌متر عرض و 1,626 میلی‌متر ارتفاع، کمی از Q5 بنزینی کوچک‌تر است. Q4 E-Tron روی پلت‌فرم MEB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که با خودروهای الکتریکی دیگر این گروه مثل فولکس‌واگن ID.4 و اشکودا انیاک مشترک است.

پیشرانه آئودی Q4 E-Tron

این شاسی‌بلند الکتریکی در چهار مدل مختلف به‌صورت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک به بازار عرضه می‌شود که قرار است دو نسخه 40 و 50 آن به ایران وارد شود. نسخه 40 از یک موتور الکتریکی با 204 اسب بخار قدرت در 310 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که در عقب نصب شده است. به لطف این نیرو، Q4 E-Tron ظرف 8.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این نسخه برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 6.8 ثانیه زمان نیاز دارد درحالی‌که حداکثر سرعت هردو نسخه به‌صورت الکترونیکی رو 160 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.کیو 4 از یک پکیج باطری 84.8 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که با هر بار شارژ کامل برای  برای نسخه 40 تا 605 کیلومتر را فراهم می‌کند. این خودرو از قابلیت شارژ سریع برخوردار است که می‌تواند ظرف حدود یک ساعت باطری‌ها را به‌طور کامل شارژ کند اما این کار با شارژر معمولی 12 ساعت طول می‌کشد.

طراحی جذاب بیرونی و البته داخلی، همه و همه نشان از یک خودروی با اصالت آلمانی دارد. البته ذکر این نسخه ضروری است که این محصولات وارداتی، در کشور چین و با مشارکت FAW تولید و مونتاژ شده اند. اما کیفیت قطعات و مونتاژ کاملا توسط آئودی تایید شده است.

حال باید دید که این آلمانی سرکش و البته برقی، با چه قیمتی به دست مصرف کننده خواهد رسید. با توجه به شواهد و قرائن موجود احتمالا باید منتظر قیمتی بین 3.5 تا 4 میلیارد تومان باشیم!

 

محمد سعید بهمنی

از سال 88 کار خبری رو شروع کردم و از سال 89 در حوزه IT مشغول بودم! چرخان، فرزند اول من و متولد 1394 هست! من فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین، سرعت و سفر! هر سوالی بودم؛ با افتخاردر خدمتم Email: Saeid.bahmani@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا