مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی بلند جدید چانگان Uni Z با پیشرانه هیبریدی راهی بازار شد

چانگان به خانواده مدل‌های سری یونی خود مدل جدیدی بنام Uni Z را اضافه کرده است. این خودرو در دو تیپ با قیمتی بین 127,900 یوآن معادل 17,900 دلار تا 134,900 یوآن معادل 18,900 دلار در چین عرضه می‌شود. یونی زد با 4,730 میلی‌متر طول، 1,890 میلی‌متر عرض و 1,680 میلی‌متر ارتفاع، شاسی‌بلند کامپکتی است که محورهای آن از هم 2,795 میلی‌متر فاصله دارند.

در جلوی این خودرو خبری از جلوپنجرهٔ بدون قاب ماتریکسی مدل‌های قبلی سری یونی نیست و جلوپنجره معمولی‌تری را می‌بینیم که با چراغ‌های باریکی در بالا احاطه شده است. در پروفیل جانبی ستون C مشکی نمای سقف شناور را ایجاد کرده و با رینگ‌های آلیاژی چند پره و خطوط تیز همراه شده است. در عقب هم چراغ‌های باریک سراسری و دو سر اگزوز تزئینی در پایین را می‌بینیم.

کابین یونی زد به‌طور گسترده‌ای با چرم پوشیده شده و دکمه‌های فیزیکی آن به حداقل رسیده است. صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی، نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی و غربیلک فرمان D شکل از ویژگی‌های اصلی اینجا هستند. علاوه بر این، کراس‌اوور جدید چانگان از سیستم صوتی سونی، نورپردازی داخلی 64 رنگ، قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، سیستم تشخیص چهره و سیستم تشخیص صدا هم بهره می‌برد.

همچنین یونی زد به سیستم کمک‌راننده پیشرفته سطح دو هم مجهز است که شامل هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حرکت بین خطوط، سیستم تشخیص تابلوهای جاده و کروز کنترل تطبیقی می‌شود. صندلی‌های جلو با پشت‌سری یکپارچه که در تیپ‌های بالایی از تنظیم برقی، تهویه و گرم‌کن بهره می‌برند هم از دیگر ویژگی‌های این کراس‌اوور جدید چینی هستند.

یونی زد به جدیدترین نسخه از قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی چانگان مجهز است که از یک پیشرانه 1.5 لیتری به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس E-CVT تشکیل شده است. موتور بنزینی 96 اسب بخار قدرت و 125 نیوتن متر گشتاور و موتور الکتریکی 212 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این نیرو، یونی زد ظرف 7.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت دست یابد. علاوه بر این، یک پکیج باطری 18.4 کیلووات ساعتی هم می‌تواند امکان پیمودن تا 125 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا