مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا K4 برای جایگزینی با سراتو معرفی شد

کیا در نمایشگاه خودروی نیویورک 2024 از سدان جدید K4 رونمایی کرده است. این خودرو اواخر سال جاری در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. K4 با دو پیشرانه به فروش خواهد رسید. موتور پایه یک نمونه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که 147 اسب بخار قدرت و 179 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس CVT متصل می‌شود. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو را سفارش دهند که 190 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تحویل می‌دهد.

K4 در اصل جایگزین سراتو محسوب می‌شود اما با 4,709 میلی‌متر طول و 1,849 میلی‌متر عرض، بزرگ‌تر از سراتو بوده و به گفتهٔ کیا، بزرگ‌ترین سدان کلاس خود محسوب می‌شود. این ابعاد بزرگ کابین جادارتری را به همراه صندوق‌عقبی با 415 لیتر ظرفیت به ارمغان آورده است. K4 در پنج تیپ مختلف بنام‌های LX، LXS، EX، GT-Line و GT-Line توربو به بازار عرضه می‌شود که همگی در داخل از نمایشگر 30 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برند. تیپ‌های GT-Line به گرم‌کن صندلی‌های جلو مجهز هستند درحالی‌که تهویه و حافظهٔ صندلی‌ها و همین‌طور سیستم صوتی هارمن کاردون هم قابل سفارش خواهد بود.

کیا K4

K4 از طراحی جسورانه‌ای با فرم فست‌بک استفاده می‌کند که ظاهری اسپرت و متمایز به آن بخشیده است. در جلوی خودرو شاهد چراغ‌هایی هستیم که به شکل عمودی تا پایین کشیده شده‌اند درحالی‌که چراغ‌های عقب از EV9 الهام گرفته‌اند. طراحان کیا همچنین دستگیره درهای عقب را در ستون C مخفی کرده‌اند. تیپ GT-Line هم از نمای منحصربه‌فردی با تریم مشکی براق، رینگ‌های 18 اینچی، تریم کرومی مات روی خط کمر و قاب مشکی برای آینه‌های جانبی بهره می‌برد درحالی‌که در تیپ GT-Line توربو شاهد ویژگی‌های منحصربه‌فرد بیشتری مثل رینگ‌های اختصاصی و چراغ‌های LED هستیم. هردو تیپ GT-Line در عقب از سیستم تعلیق چند اتصالی بهره میرند.

کیا K4

کیا همچنین در این سدان جدید تجهیزات ایمنی زیادی را به‌صورت استاندارد ارائه کرده است که شامل مواردی مثل ایربگ‌های جانبی عقب، دستیار حرکت بین خطوط، سیستم پیشگیری از برخورد جلو، هشدار ترافیک عقب و… می‌شود. قیمت K4 فعلاً اعلام نشده است اما انتظار می‌رود چند هزار دلار گران‌تر از سراتو با قیمت پایه 20 هزار دلار و کمی ارزان‌تر از K5 با قیمت 26,745 دلار باشد. این سدان جدید کره‌ای در نیمه دوم سال 2024 راهی بازار خواهد شد.

کیا K4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا