مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی بلند آفرودی چری آی‌کار V23 در نمایشگاه پکن معرفی شد

برند آی‌کار (iCar) متعلق به چری، شاسی‌بلندی بنام V23 را در نمایشگاه خودروی پکن 2024 معرفی کرده است. این اولین خودرویی است که به‌طور مشترک توسط چری و شرکت ژیمی تکنولوژی (Zhimi Technology) توسعه پیدا کرده و دومین محصول تولیدی آی‌کار پس از iCar 03 محسوب می‌شود. زیمی تکنولوژی یکی از شرکت‌های زنجیره‌ای شیائومی است که در اواسط سال 2014 برای طراحی و توسعه لوازم و سخت‌افزارهای هوشمند تأسیس شد. محصولات این شرکت شامل سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌های تصفیه هوا، بخاری‌های برقی، فن‌ها و ماسک‌های ضد دود می‌شود.

در اواخر سال 2021 اما اعلام شد که ژیمی تکنولوژی قصد ورود به صنعت خودروسازی را دارد و حالا این شرکت در توسعه خودروهای انرژی نوی چری همکاری کرده است. در این همکاری، تیم ژیمی مسئول تعریف، برنامه‌ریزی و مهندسی محصولات است درحالی‌که چری مسئولیت تولید، تأمین قطعات، فروش، تحویل و خدمات پس از فروش را بر عهده دارد. دو طرف به دنبال تولید محصولات بیشتری از طریق این همکاری هستند و قصد دارند طی سه سال آینده شش تا هشت خودروی جدید را به بازار عرضه کنند.

آی‌کار V23 همان‌طور که اشاره شد اولین محصول این همکاری محسوب می‌شود. این یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی است که برای آفرود و خریداران جوان در نظر گرفته شده است. این خودرو در نسخه‌های تک موتور محرک عقب و دو موتوره چهارچرخ محرک تولید می‌شود. پکیج باطری‌های V23 هم که ساخت CATL هستند بردی بین 400 تا 500 کیلومتر را فراهم می‌کنند. فعلاً مشخصات بیشتری در مورد این شاسی‌بلند اعلام نشده ولی میدانیم 4,220 میلی‌متر طول، 1,915 میلی‌متر عرض و 1,845 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,730 میلی‌متر است. شاسی‌بلند جدید آی‌کار 212 میلی‌متر از زمین فاصله دارد و زوایای حمله و فرار آن به ترتیب 43 و 41 درجه خواهد بود.

V23 مثل شاسی‌بلند iCar 03، فرمی جعبه‌ای شکل دارد که با چراغ‌های جلوی گرد تویوتا لندکروزر FJ40، کاپوت برجسته، سپرهای جدا از بدنه و جعبه‌ای برای اشیاء در عقب مشابه چرخ زاپاس همراه است. دستگیره‌های در مخفی چراغ‌دار، باربند و رینگ‌های پدالی شکل که در اندازه‌های 19 و 21 اینچی قابل انتخاب خواهد بود هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی آی‌کار V23 هستند.

در داخل خودرو شاهد فضایی بسیار ساده با داشبورد عمودی، نمایشگر مرکزی بزرگ و کنترل‌های دوار زیر آن، دریچه‌های تهویه مستطیلی و غربیلک فرمان مشابه محصولات لندروور هستیم. این شاسی‌بلند الکتریکی از سیستم کمک‌راننده پیشرفته سطح دو هم بهره می‌برد. انتظار می‌رود آی‌کار V23 در نیمه دوم سال جاری راهی بازار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا