مکمل بنزین
رپورتاژ

روش انتخاب بهترین لوازم یدکی برای خودرو های وارداتی و لوکس چیست؟

مقدمه:

شاید با چند بار خرید از فروشگاه های لوازم یدکی خودرو با اصطلاحاتی نظیر کپی، های کپی، اصلی، اورجینال، طرح ،سرجعبه و الفاظی از این دست در اسم محصولات روبرو شده باشید. اما در نگاه اول این کالاها از نظر ظاهری بسیار شبیه به همدیگر هستند و فقط در قیمت لوازم یدکی و صفت اصل و غیر اصل با یکدیگر تفاوت دارند. ما دریدکدون به شما کمک میکنیم که حداقل در زمینه قطعات خودرو دیگر برای تشخیص جنس اصلی از سایر کیفیت ها و گرید ها دچار سردگمی نشوید.

اوریجینال بودن یا نبودن مسئله این است

به طور کلی اجناس و قطعات خودرو به سه گروه :

  1. اصلی
  • جنیون پارت

  • افتر مارکت

  1. تقلبی یا فیک

هدف اصلی از گردآوری این رپرتاژ اهمیت شناخت موارد اول و دوم است. قطعات و لوازم یدکی جنیون  -genuine- معمولا توسط شرکت های سازنده خودرو بسته بندی می شود و از کنترل کیفیت خوبی برخوردارند ،اما همانطور که متوجه شدید این محصولات در شرکت های خودرو سازی بسته بندی می شوند و می توانند در جای دیگری ساخته شوند به عبارت دیگر می توانند به سفارش این شرکت ها در کارخانه های قطعه سازی ساخته شوند .اعتبار و عقبه این کارخانه های قطعه سازی بعضا می توانند برابر و یا گاها بیشتر از شرکت خودروسازی سفارش دهنده باشد برای درک بیشتر این موضوع به چند مثال اشاره می کنیم.

برای نمونه شرکت بوش را همه میشناسیم .این کارخانه سال هاست در زمینه قطعات برقی و رفاهی خودرو در حال فعالیت است .این کارخانه به دو صورت فعالیت میکند.

  1. به صورت مستقیم یا بی واسطه
  2. به سفارش شرکت های خودروسازی

 

برای مثال دیگر میتوان شرکت آته ATE را نام برد که سال هاست برای غول های خودروسازی همچون بنز ، بی ام و، آئودی ،پورشه و فولکس واگن ،سیستم ترمز طراحی میکند.حال مشتری با هوش از بین لنت ترمز با بسته بندی مرسدس (که در داخل آن لنت ساخت شرکت ATE وجود دارد) و لنت با بسته ATE ،مطمئنا دومی را انتخاب میکند چون مجبور به پرداخت نصف قیمت نسب به نمونه جنیون( تنها به علت بسته بندی بنز) می باشد.

در نمونه دیگردر تصویر زیر شما 2 عدد فیلتر ساخت شرکت MANN FILTER را مشاهده میکنید که یکی از آنها با برند مرسدس بنز به فروش میرسد همانطور که پیداست این دو محصول هیچ تفاوتی با هم ندارند اما قیمت فیلتر منقش به نام مرسدس بنز تقریبا 2 برابر آن یکی است ،در حالی که هر دوی آنها را MANN FILTER تولید کرده است.

همچنین با توجه به حاشیه سود بالایی که محصولات جنیون (دارای برند کمپانی سازنده) دارند سوداگران بازارسعی بیشتری در تولید جنس فیک با ظاهر اصلی دارند و در نتیجه امکان خرید اشتباه در این محصولات بیشتر است.

جالب اینجاست که این موضوع سال هاس در اروپا و آمریکا باب شده و مردم دیگر راضی به پرداخت هزینه های گزاف صرفا برای بسته بندی بنز یا بی ام و نیستند.

حال که به تفاوت این دو گروه پی بردیم در واقع دریافتیم که محصولات جنیون و افتر مارکت هیچ فرقی با هم نمی کنند و تنها این برچسب قیمت است که تفاوت ها را شکل میدهد.

اکنون با شناخت و تشخیص قطعه اصلی نسبت به فیک وقت آن رسیده که خود دست به کار شویم تا بفهمیم کدام لوازم یدکی برای خودروی ما مناسب تراست.برای رسیدن به این هدف اول از همه لازم است مدل و سال ساخت خودروی خود را درست بشناسیم.

البته تو این مسیر تنها نیستید چرا که تیم پشتیبانی ما همواره آماده مشاوره به شما عزیزان است.

ما با جمع آوری یک بانک اطلاعاتی از تمامی خودروهای موجود در ایران و محیا کردن آنها در یک بستر هوشمند به شما کمک می کنیم که در ابتدا مدل و سپس سال ساخت ماشینتونو پیدا کنید که بر اساس اون قطعه های موجود در سایت ما برای شما فیلتر شوند.

این قابلیت تو خودروهای وارداتی که از تنوع بالایی تو جزییات موتوری برخوردارن بیشتر خودشو نشون میده.

این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکنه که متوجه بشی تا به الان برای مثال از آب رادیاتی استفاده کردی که برای موتور ماشینت مثل اسید بوده و ریشه تمام مشکلات موتورت از یه چیزه ساده ای که فکرشم نمیکردی نشات میگرفته.

مقایسه قیمت لوازم یدکی خودروها

شما در یدکدون قادر هستید مابین محصولات مختلف از لحاظ قیمتی مقایسه انجام دهید تا با توجه به کیفیت و برند مد نظر حق انتخاب بیشتری داشته باشید. جالب اینجاست این امکان هم فقط در محصولات افتر مارکت شدنی است.برای نمونه اگر شما قصد خرید یک لنت ترمز داشته باشید بعد از انتخاب خودروی خود محصولات برای شما فیلتر میشود و بدین وسیله امکان اشتباه به حداقل میرسد و پس از آن مشخصات اختصاصی مطابق با خودروی شما ( که در مثال زیر محور عقب یا جلو مشخص شده است) نمایش داده میشود.

همچنین در صفحه قطعات جدید میتوانید از آخرین محصولات موجود شده در وبسایت مطلع شوید.

اگرقصد بررسی در دسته بندی خاصی را دارید می توانید از صفحه دسته بندی ها دیدن کنید.

نتیجه گیری

خودرو به عنوان یک کالای گران‌قیمت، شامل قطعات و بخش‌های مختلفی می‌شود که در این گرانی نقش دارند. با این وجود، خودرو مجموعه‌ای از قطعات مصرفی است که با گذشت زمان، اثربخشی خود را از دست داده و نیاز به تعویض دارند. فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی یدکدون در نظر دارد که با فراهم آوردن امکاناتی از قبیل:

  • بانک اطلاعاتی پیشرفته و کامل
  • ضمانت اصالت کالا
  • امکان بازگشت محصول
  • امکان مقایسه کیفیت و قیمت مابین محصولات
  • دقت در ارائه خدمات

به شما مشتریان عزیز کمک کند تا با خاطری آسوده خرید خود را ثبت کرده و از اصالت کالای ارسالی مطمئن شوید.همچنین به عنوان یک واردکننده با حذف واسطه ها منجربه کاهش قیمت نهایی محصولات میشویم.

<div class=”bs-shortcode-alert alert alert-danger” style=”text-align: center;”><strong>این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است</strong></div>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا