مکمل بنزین
برگزیده‌ها

خودروهای اسپرت دهه 90 که روز به روز باارزش‌تر می‌شوند

در گذشته خودروهای اسپرت مقرون به صرفه با قیمت ۲۰ هزار دلار به بازار عرضه می‌شدند. ولی حالا ارزان‌ترین خودروهای اسپرت مانند مزدا MX-5 میاتا و تویوتا GR86 ۳۰ هزار دلار قیمت دارند.

مسلما پیدا کردن خودروهای اسپرت مقرون به صرفه کار دشواری نیست ولی اگر بتوانید محصولات اسپرتی را پیدا کنید که روز به روز بر ارزش آنها افزوده می‌شود، بسیار عالی خواهد بود. چرا که بسیاری از خودروهای پرفورمنس پس از گذشت چند سال ارزشمندی خود را از دست می‌دهند.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با چند خودروی مقرون به صرفه اسپرت متعلق به دهه ۹۰ آشنا شوید. این محصولات همگی ارزش بالایی دارند و با گذشت زمان بر ارزشمندی آنها نیز افزوده خواهد شد. بنابراین بیایید در ادامه آنها را با هم بررسی کنیم.

هوندا Beat

قیمت متوسط برای فروش: 8818 دلار

هوندا Beat محصول کمپانی ژاپنی هوندا است و از یک موتور سه سیلندر ۶۵۳ سی سی استفاده می‌کند. این موتور قادر است قدرتی برابر با ۶۳ اسب بخار تولید کند. وزن خالص هوندا بیت برابر با 760 کیلوگرم است و فاصله بین دو محور 228 سانتی‌متر آن نیز موجب عملکرد بهتر خودرو شده است.

در ۵ سال گذشته، حدودا ۸۱.۳۵ درصد به ارزش این خودرو افزوده شده، گیربکس از نوع ۵ سرعته دستی است و حداکثر سرعت آن نیز به 135 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این شرکت تاکنون ۳۳۰۰۰ نمونه از خودروی اسپرت فروخته است.

این مطلب را نیز بخوانید: آتش زیر پا: سفری در دنیای ۱۰ خودروی پرشتاب و قدرتمند

سوزوکی کاپوچینو

قیمت متوسط برای فروش: 10626 دلار

یکی دیگر از بهترین محصولات اسپرت که رقیب هوندا بیت شناخته می‌شود، سوزوکی کاپوچینو است. این مدل به یک موتور 657 سی‌سی سه سیلندر توربوشارژ مجهز شده که قادر است ۶۳ اسب بخار قدرت تولید کند. در این سال‌ها، 50.62 درصد بر ارزش آن افزوده شده است.

گیربکس از نوع ۵ سرعتی دستی یا سه سرعته خودکار بوده و وزن خودرو به 724 کیلوگرم می‌رسد. سیستم ABS و قیمت مقرون به صرفه از جمله ویژگی‌های آن به شمار می‌روند.

هوندا Prelude نسل چهارم

قیمت متوسط برای فروش: 11034 دلار

در گذشته خریداری هوندا Prelude یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شد، چرا که قیمت مقرون به صرفه‌ای داشت. در طی ۵ سال گذشته، ارزش هوندا Prelude نسل چهارم 31.72 درصد افزایش یافته است. این خودرو با گیربکس ۵ سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک عرضه شده و موتور ۴ سیلندر خطی VTEC قادر است 197 اسب بخار قدرت تولید کند.

سانروف و سیستم تمام چرخ متحرک از جمله ویژگی‌های این خودرو اسپرت مقرون به صرفه به حساب می‌آیند.

نیسان 300ZX (Z32)

قیمت متوسط برای فروش: 14906 دلار

نیسان سری Z همیشه به ارزشمند بودن معروف بوده‌اند. نیسان 300ZX نیز پس از گذشت این چند سال بر ارزشش افزوده شده و گران‌تر شده است. گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ ساعته اتوماتیک، انجین تویین توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید شده و سایر موارد از جمله امکانات این خودروی اسپرت به شمار می‌روند.

البته نسخه چرخ‌های عقب متحرک آن با موتور شش سیلندر ۳ لیتری با ۲۲۲ اسب بخار قدرت ساخته شده که در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

مرسدس بنز 500SL (R129)

قیمت متوسط برای فروش: 15659 دلار

ممکن است فضای چرم کابین و حاشیه‌های از جنس چوب نمایانگر ظاهر قدیمی این خودرو باشند ولی با توجه به مشخصات فنی آن، بنظر می‌رسد که با یک خودروی مدرن طرف هستیم.

ارزش آن 24.71 درصد افزایش یافته و گیربکس از نوع چهار سرعته اتوماتیک است. سقف جمع‌شوی برقی و موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر وی شکل با ۳۲۰ اسب بخار قدرت در این خودرو حضور دارند. تنها 6.5 ثانیه زمان لازم است تا خودرو به شتاب بالایی برسد. حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر بر ساعت است.

بی‌ام‌و E36 M3 Coupe اتوماتیک

قیمت متوسط برای فروش: 17389 دلار

مدل پایه کوپه M3 با گیربکس اتوماتیک پنج سرعته و شش سرعته در طی پنج سال گذشته گران‌تر شده و 99.53 درصد افزایش داشته است. موتور ۶ سیلندر سه لیتری آن می‌تواند ۲۸۶ اسب بخار قدرت تولید کند.

البته مدل‌های اروپایی آن تا ۳۱۶ اسب بخار قدرت داشتند. فرقی نمی‌کند که مدل اروپایی آن را خریداری کنید یا آمریکایی چون در هر صورت متوجه افزایش ارزش آن نسبت به سال‌های گذشته خواهید شد.

پورشه 968 Coupe اتوماتیک

قیمت متوسط برای فروش: 18195 دلار

پورشه خودروهای اسپرت فراوانی دارد که بسیاری از آنها دیگر فراموش شدند، اما پورشه 968 Coupe اتوماتیک در این ۵ سال گذشته حدودا 66.69 درصد افزایش قیمت داشته و با ترمز برمبو، موتور ۳ لیتری ۴ سیلندر با ۲۳۸ اسب بخار قدرت با قیمتی پایین‌تر از 20 هزار دلار به بازار آمد.

میتسوبیشی اکلیپس نسل دوم

قیمت متوسط برای فروش: 19025 دلار

میتسوبیشی اکلیپس نسل چهارم به موتور چهار سیلندر مجهز شده که بسیاری از علاقمندان آن را یک ویژگی کاربردی می‌دانند. پس تعجبی ندارد که شاهد افزایش ارزش 266.20 درصدی آن در طی این پنج سال در بازار باشیم. این خودرو با گیربکس ۵ سرعته دستی یا چهار سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و تریم‌های مختلفی از آن ساخته شده است.

موتور قادر است ۲۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند، پیشرانه شامل نسخه ۲ لیتری تنفس طبیعی، 2.4 لیتری ۴ سیلندر خطی، و نسخه دو لیتری توربو شارژ می‌شوند.

فورد موستانگ SVT Cobra (SN-95)

قیمت متوسط برای فروش: 19723 دلار

بیشتر خودروهای موستانگ پس از گذشت چند سال با ارزش بالایی فروخته می‌شوند و این امر برای فورد موستانگ SVT Cobra (SN-95) نیز صدق می‌کند که با 60.51 درصد افزایش به بازار آمد.

طراحی ظاهری مسابقه‌ای، موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری با قدرت خروجی ۲۷۵ اسب بخار و بدنه با کیفیت از جمله ویژگی‌های این خودرو اسپرت به شمار می‌روند.

تویوتا MR2 Turbo (W20)

قیمت متوسط برای فروش: 22842 دلار

تویوتا تاکنون خودروهای پرفورمنس بسیاری تولید کرده است که قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته‌اند و از جمله آنها می‌توانیم به مدل‌های GR86 و کرولا GR اشاره کنیم. اگرچه در گذشته تنها مدل MR2 در رده خودروهای اسپرت شناخته می‌شد و اکنون 59.85 درصد افزایش در قیمت آن مشاهده می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: ۱۰ خودروی آلمانی که با برگشت خود به بازار انقلاب به پا خواهند کرد

از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توانیم به گیربکس ۵ سرعته دستی، طراحی ظاهری مشابه فراری 308 و غیره اشاره کنیم. انجین به کار رفته در آن از نوع توربو شارژ است که ظرفیت ۲ لیتری داشته و به صورت چهار سیلندر ساخته شده است. این انجین قادر است ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند که توسط گیربکس به چرخ‌ها فرستاده می‌شود. تنها ۵.۹ ثانیه زمان لازم است تا تویوتا MR2 Turbo (W20) به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا