مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا سیویک جدید با پیشرانه هیبریدی معرفی شد

هوندا نسخه جدید سیویک را برای مدل 2025 با چهره‌ای کمی متفاوت معرفی کرده است اما خبر بزرگ‌تر چیزی است که پشت این جلوپنجره و دماغه جدید پنهان شده است. هوندا برای این خودرو یک پیشرانه هیبریدی را تدارک دیده است که در دو تیپ مختلف قابل خریداری خواهد بود. این قوای محرکه قدرتی چشمگیر را با مصرف سوخت قابل‌توجه ترکیب می‌کند. قوای محرکه هیبریدی جدید سیویک از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده است که مجموعاً 200 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

برای مقایسه، این قدرت از سیویک Si بیشتر است و به همین دلیل است که هوندا این نسخه هیبریدی را قوی‌ترین سیویک غیر تایپ R تاریخ می‌داند. همچنین به گفته این شرکت، سیویک هیبریدی سریع‌تر از نسخه‌های 1.5 لیتری توربو است که هم‌اکنون حذف شده است. انتظار می‌رود مصرف سوخت ترکیبی این خودرو رقم چشمگیر 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر باشد. همچنین به‌منظور بهبود کیفیت سواری و کاهش سروصدا و ارتعاش، برای سیستم تعلیق سیویک هیبریدی تنظیمات خاصی در نظر گرفته شده است.

در بیرون خودرو نیز حالا شاهد جلوپنجره کمی بزرگ‌تری هستیم که با ورودی هوای متفاوتی در میانه سپر و دهانه‌های عمودی باریکی در طرفین همراه است. نسخه‌های هیبریدی سیویک در جلو از تریم همرنگ بدنه چراغ‌ها و در عقب از یک اسپویلر کوچک بهره می‌برند درحالی‌که برای تمام نسخه‌های این خودرو چراغ‌های عقب دودی در نظر گرفته شده است. هوندا همچنین برای سیویک مدل 2025 رینگ‌های جدیدی مثل نقره‌ای متالیک و خاکستری مرواریدی را ارائه کرده است.

سیویک هیبریدی در داخل هم از تریم چرمی خاکستری، سیستم صوتی با 12 بلندگو و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر 9 اینچی بهره می‌برد. هوندا سیویک مدل 2025 ماه آینده ابتدا در نسخه سدان راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد. نسخه هیبریدی هم در مدل‌های سدان و هاچ‌بک قابل خریداری خواهد بود درحالی‌که نسخه غیرهیبریدی هم همچنان با موتور 2 لیتری ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا