مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین خودروی سری فوق لوکس مرسدس میتوس معرفی شد

مرسدس بنز اولین محصول از سری تولید محدود و گران‌قیمت میتوس (Mythos) خود را با نام پیوراسپید (PureSpeed) رونمایی کرده است. این یک رودستر دونفره روباز است که از خودروهای مسابقه‌ای قدیمی مرسدس و همین‌طور فرمول یک الهام گرفته است. پیوراسپید اما بر اساس رودستر SL ساخته شده است و از همان چراغ‌های جلو و عقب استفاده می‌کند. بااین‌حال، جلوپنجره سنتی مرسدس در این خودرو حذف شده و کمی پایین‌تر سپر جدیدی با لوگوی سفیدرنگ AMG طراحی شده است.

علاوه بر این، شیشه جلوی خودرو هم حذف و با ساختاری مشابه هی‌لو (Halo) جایگزین شده است که در خودروهای فرمول یک می‌بینیم. فلاپ‌های پشت صندلی‌های عقب نیز از مرسدس SLR 300 الهام گرفته است که استرلینگ ماس و دنیس جنکینسون با آن در مسابقه میل میلیا 1955 پیروز شدند. رنگ بدنه خودرو که ترکیبی از قرمز لمانز و خاکستری گرافیت است نیز از مرسدس الهام گرفته است که برنده مسابقه تارگا فلوریو 1924 شد.

در دیگر قسمت‌های پیوراسپید هم از آموخته‌های هایپرکار مرسدس AMG One استفاده شده است. مهندسان در قیمت پایینی خودرو برای بهبود آیرودینامیک از قطعات فیبر کربنی بهره برده‌اند و به‌منظور بهبود جریان هوا در اطراف چرخ‌ها و همین‌طور بهبود خنک‌کنندگی ترمزها نیز از روکش کربنی برای رینگ‌ها استفاده شده است. مرسدس حرفی در مورد مشخصات فنی این خودرو نزده است اما به‌احتمال‌زیاد زیر کاپوت پیوراسپید همان پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی SL63 قرار دارد که در نسخه پایه 585 اسب بخار و در نسخه هیبریدی 816 اسب بخار قدرت دارد.

تنها 250 دستگاه از این رودستر منحصربه‌فرد ساخته خواهد شد که به گفته مرسدس این خودروها صرفاً به کلکسیونرهای بزرگ این شرکت فروخته خواهند شد. قیمت پیوراسپید اعلام نشده است اما قطعاً از نسخه‌های پرچم‌دار SL گران‌تر خواهد بود هرچند که به نظر نمی‌رسد خریداران منتخب برای پرداخت قیمت چنین محصول خاصی مشکلی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا