مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

ارزانترین کراس اوور هیوندای ونیو 2024 با قیمت یک میلیارد تومانی عرضه شد!

در این مطلب به سراغ مقرون‌ به‌صرفه‌ترین و جمع‌ و جورترین کراس‌اوور سال 2024 رفتیم. هیوندای Venue 2024 یکی از کوچکترین کراس‌اوورهای جمع‌وجور بازار است که با قیمت پایینی یعنی 20 هزار دلار به فروش می‌رسد.

کمپانی برای ساخت نسل دوم این خودرو که با کد Q2Xi معرفی شده از نسل قبلی آن الهام گرفته است، این مدل قرار است در اوایل سال 2025 به بازار بیاید. هنوز اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده، ولی انتظار داریم کمپانی ارتقای زیادی در هیوندای ونیو نسل دوم به وجود آورده باشد. در ادامه به بررسی این مشخصات پرداخته‌ایم.

تریم‌ و قیمت هیوندای Venue 2024

هیوندای خودروی جدید خود را در سه تریم ساخته که متشکل از SE ،SEL و نسخه لیمیتد هستند. نسخه SEL از نظر اقتصادی، به عنوان مقرون به‌صرفه‌ترین مدل شناخته می‌شود. این مدل 21800 دلار قیمت دارد و با چرخ‌های 17 اینچی، متریال با کیفیت و چرم در کابین ساخته شده است.

این مطلب را نیز بخوانید: به دنبال خودرویی ایمن و ارزان قیمت هستید؟ این ۵ آلمانی را ببینید!

نسخه SE با قیمت 19800 دلاری خود ارزان‌ترین نسخه به شمار می‌رود و به امکاناتی نظیر شناسایی عابران پیاده، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خطوط و … مجهز می‌شود. همچنین نمایشگر لمسی 8 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، به همراه سیستم صوتی شش بلندگو در آن حضور دارند.

نسخه لیمیتد به عنوان گران‌ترین تریم معرفی شده است و 23050 دلار قیمت دارد. این تریم به تمام امکانات مدل SEL مجهز شده ولی علاوه بر آن دارای صندلی‌های گرم‌شونده و آینه‌های بغل، چراغ‌های جلوی ال‌ای‌دی و دکمه شستی استارت نیز خواهد بود.

مشخصات فنی و انجین هیوندای Venue 2024

تنها یک گزینه انجین برای هیوندای Venue 2024 در نظر گرفته شده که شامل پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر با 121 اسب بخار قدرت خروجی است. گیربکس متغیر قدرت را به چرخ‌ها می‌فرستد و موتور در هنگام شتاب‌گیری صدای زیادی تولید می‌کند.

هیوندای Venue 2024 به سیستم تعلیق قدرتمند و دستیار ماندن در خطوط مجهز شده تا در هنگام رانندگی عملکرد بهتری داشته و راحتی را برای افراد حاضر در خودرو به ارمغان بیاورد. البته فاصله بین دو محور کم است که یکی از نکات منفی آن در نظر گرفته می‌شود.

مشخصات فنی

انجین 1.6 لیتری چهار سیلندر
قدرت 121 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
گشتاور 113 پوند فوت در 4500 دور در دقیقه
گیربکس CVT
مصرف سوخت 12 لیتر در هر کیلومتر
نیروی محرکه چرخ‌های جلوی متحرک

مصرف سوخت پایین یکی از نقاط قوت محصول جدید هیوندای محسوب می‌شود! در ادامه به سراغ کابین و مواد به کار رفته در آن رفته‌ایم.

کابین و امکانات آن

فضای درونی به امکانات گسترده‌ای مجهز شده و زبان طراحی ساده و آسانی دارد. کنترل آب و هوای درون کابین یکی دیگر از مزیت‌های آن به حساب می‌آید، همچنین متریال پلاستیکی در پانل درب‌ها و دسته صندلی‌ها به چشم می‌خورد.

در صندلی‌های عقب، همه چیز به خوبی طراحی شده ولی فضای پای کمی تعبیه شده که ممکن است برای بزرگسالان یا افراد قدبلند کمی آزاردهنده بنظر بیاید. صندوق 5.6 متری حتی با تا شدن صندلی‌های عقب گسترده‌تر نیز خواهد شد.

نکات مثبت کابین هیوندای Venue جدید:

  • نمایشگر اطلاعات سرگرمی 8 اینچی استاندارد
  • اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم
  • نمایشگر TFT 4.2 اینچی
  • چرخ‌های آلیاژی سبک

امنیت

هنوز اطلاعات زیادی درباره امنیت این مدل منتشر نشده ولی می‌دانیم که نسخه سال 2022 توانست در این بخش به امتیاز چهار از پنج ستاره در National Highway Traffic Association دست یابد.

هیوندای Venue و رقیبان

بدون شک اگر به دنبال یک خودروی کوچک، قابل اعتماد و ارزان هستید، کراس‌اوور هیوندای Venue انتخاب خوبی خواهد بود. پس شکی ندارد که در بازار در صدر قرار گیرد و با دیگر کمپانی‌ها رقابت کند.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی ۵ شاهکار مهندسی؛ خودروهای برقی با ضریب درگ فوق‌العاده پایین!

البته هیوندای Venue با سیستم تمام چرخ متحرک عرضه نمی‌شود، پس اگر به دنبال کراس‌اووری با این ویژگی هستید، به سراغ هیوندای کونا یا C-HR بروید. کیا سول و نیسان کیکس نیز فضای کابین گسترده‌تری را ارائه می‌کنند و برد بیشتری دارند. اگرچه هیوندای ونیو به تمام این امکانات مجهز شده پس به راحتی از رقیبانش پیشی خواهد گرفت.

جدول مقایسه هیوندای ونیو 2024 با رقیبانش

مدل هیوندای Venue 2024 شورولت Trailblazer فولکس‌ واگن Taos
انجین 1.6 لیتری چهار سیلندر 1.2 لیتری توربو چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو چهار سیلندر
قدرت 121 اسب بخار 137 اسب بخار 158 اسب بخار
گشتاور 113 پوند فوت 162 پوند فوت 184 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های جلو متحرک چرخ‌های جلوی متحرک/ تمام چرخ متحرک چرخ‌های جلوی متحرک/ تمام چرخ متحرک
گیربکس CVT 9 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا