مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

خداحافظ توربوشارژ؛ به دنیای شش سیلندرهای قدرتمند خوش آمدید!

انجین‌های شش سیلندر همیشه برای قدرت بالای خود شناخته می‌شدند و در بسیاری از کراس‌اوورهای امروزی و شاسی‌بلندها به کار می‌روند. اگرچه امروزه بسیاری از شرکت‌ها از انجین‌های توربوشارژ چهار سیلندر یا الکتریکی استفاده می‌کنند، کمپانی‌های دیگری نیز حضور دارند که از پیشرانه‌های شش سیلندر کمک می‌گیرند.

در ادامه به سراغ چند مورد از این خودروها رفته‌ایم، بیایید مشخصات آنها را باهم بررسی کنیم.

نیسان مورانو

حداکثر قدرت: 260 اسب بخار

نسخه متوسط نیسان مورانو یکی از جذاب‌ترین محصولات این کمپانی است که می‌تواند با هیوندای سانتافه و هوندا پاسپورت رقابت کند. پلتفرم مشابه نیسان ماکسیما در آن به چشم می‌خورد.

 

انجین به کار رفته در آن از نوع 3.5 لیتری تنفس طبیعی شش سیلندر است که با 260 اسب بخار قدرت ساخته می‌شود. گیربکس CVT قدرت را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

این مطلب را نیز بخوانید: رانندگی در دنیای مدرن: ۱۰ خودرویی که باید در سال ۲۰۲۴ بشناسید

مشخصات فنی نیسان مورانو

انجین پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی
قدرت 260 اسب بخار
گشتاور 240 پوند فوت

کیا تلوراید

حداکثر قدرت: 291 اسب بخار

لیفت‌بک جدید کیا تلوراید در سال 2023 عرضه شد. فضای درون خودرو بسیار ارتقا یافته و از امکانات زیادی برخوردار است. در بیرون نیز از متریال باکیفیت استفاده شد تا شاهد خودرویی مقاوم باشیم.

در قلب کیا، یک انجین 3.8 لیتری 6 سیلندر قرار گرفته تا 291 اسب بخار قدرت تولید کند. این قدرت توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. این محصول حس راحتی و شیک بودن را به بیننده القا می‌کند و با قیمت 36190 دلاری خود یکی از انتخاب‌های خوب در این رده به حساب می‌آید.

مشخصات فنی کیا تلوراید

انجین پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر
قدرت 291 اسب بخار
گشتاور 262 پوند فوت

بی‌ام‌و X5

حداکثر قدرت: 335 اسب بخار

بی‌ام‌و X5 یکی از محصولات خوب این کمپانی آلمانی است که در رده خودروهای با سیستم 6 سیلندر قرار می‌گیرد. فضای داخلی ارتقا یافته است و اکنون شاهد امکانات بیشتری نسبت به مدل قدیمی هستیم که از جمله آنها می‌توانیم به صندلی‌های جلوی گرم‌شونده، نورپردازی تطبیقی محیط و سانروف پانوراما اشاره کنیم.

سه نسخه پیشرانه برای این محصول در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آن نسخه 3 لیتری توربوشارژ شش سیلندر خطی با 335 اسب بخار قدرت خواهد بود. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال این قدرت را به چرخ‌ها بر عهده گرفته است. تنها پنج ثانیه زمان لازم است تا خودرو به شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

مشخصات فنی بی‌ام‌و X5

انجین پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر خطی
قدرت 335 اسب بخار
گشتاور 240 پوند فوت

مزدا CX-70

حداکثر قدرت: 340 اسب بخار

مزدا در طی این سال‌ها حضور موثری در کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده آمریکا داشته است و شک نداریم که یکی از محصولات آن یعنی مزدا CX-70 به موفقیتی آشکار در رده خودروهای شش سیلندر دست پیدا می‌کند. مدل پایه آن قرار است تا پاییز امسال با قیمت 40445 دلار به بازار بیاید. نسخه پلاگین هیبریدی پرمیوم آن 60000 دلار قیمت دارد.

مشخصات فنی مزدا CX-70

انجین پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر خطی
قدرت 280-340 اسب بخار
گشتاور 330-370 پوند فوت

مزدا CX-90

حداکثر قدرت: 340 اسب بخار

مزدا انجین شاسی‌بلندهای خود را ارتقا بخشید تا شاهد موفقیتی تکرارنشدنی در بازار باشد. مزدا CX-90 به عنوان جایگزین CX-9 شناخته می‌شود. این مدل با کابین ارتقا یافته، داشبورد شیک با روکش لاکچری ساخته شده است.

مدل پایه با قیمت 40000 دلار به بازار می‌آید. یکی از بزرگترین تغییرات این محصول انجین شش سیلندر خطی آن خواهد بود! این پیشرانه 3.3 لیتری قادر است 280 تا 340 اسب بخار قدرت تولید کند!

مشخصات فنی مزدا CX-90

انجین پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر خطی
قدرت 280-340 اسب بخار
گشتاور 330-370 پوند فوت

جنسیس GV70

حداکثر قدرت: 375 اسب بخار

نسخه جدید جنسیس GV70 هیچ تفاوتی با نسخه قبلی ندارد! این نسخه به کروز کنترل تطبیقی، صندلی‌های جلو مجهز به تهویه، سیستم قرارگیری خودرو در خطوط، سیستم صوتی ارتقا یافته Lexicon و غیره مجهز شده است. علاوه بر آن، موتور 3.5 لیتری شش سیلندر وی‌شکل قادر است 375 اسب بخار قدرت تولید کند.

این مطلب را نیز بخوانید: تجربه‌ای لوکس و بی‌نظیر: گشتی در میان ۱۰ خودرو برتر لکسوس

این قدرت به وسیله گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

مشخصات فنی جنسیس GV70

انجین پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر وی‌شکل
قدرت 375 اسب بخار
گشتاور 311 پوند فوت

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا