مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

جیپ Wrangler 2018، تفاوت‌هایی برای تولد نسخه‌ای جدید!

شرکت جیپ که با خودروهای شاسی‌بلند و عضلانی خود معروف است، این بار هم نسخه‌ای جدید از Wrangler را با تغییراتی که سبب به‌روزتر شدن این مدل می‌شوند معرفی خواهد کرد.

این خودرو هنوز هم شبیه جیپ‌های معمول است البته باکمی چاشنی به‌روزرسانی برای عصر حاضر. سرانجام انتظارها به پایان رسید و مدل جدید جیپ رونمایی شد. حالا ما می‌توانیم خودرویی خاص و البته تکامل‌یافته که میراث ماندگاری از اجداد قدرتمند خود است را شاهد باشیم. شاید طراحان جیپ زیاد از حد خود را درگیر طراحی نوستالژی و قدیمی جیپ‌های سابق نکرده‌اند. هنوز هم تغییراتی بزرگ و عمده که باعث بخشیدن چهره‌ای خاص و مدرنی که خودروهای امروزی از آن پیروی می‌کنند را می‌توان در آن مشاهده کرد. تغییراتی که یک شاسی‌بلند مدرن را به رخ بیننده خود نمایان خواهند کرد. جیپ رنگلر (Jeep Wrangler) که به نسل دوم از سری خودروهای رنگلر جیپ معروف است برای اولین بار در سال 2006 معرفی شد.

متأسفانه شرکت جیپ تصاویر بیشتری از آن را منتشر نکرده و باید تا 29 نوامبر یعنی اوایل آذرماه صبر کرد و در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس نگاهی ریزبینانه تر و دقیق‌تری به Jeep Wrangler2018 بیندازیم.

این جیپ تنها یک مدل با هفت پنجره مشبک نخواهد بود و رنگلر 2018 کماکان با طراحی جلوپنجره‌های عمودی خود که باعث بخشیدن چهره‌ای جذاب به خودرو شده‌اند ادامه می‌یابد. منتها این بار با این تفاوت که آن جلوپنجره‌های ساده کمی پیچیده‌تر و عضلانی‌تر شده‌اند و به همین خاطر در مدل به‌روز شده شاهد افزودن چراغ‌هایی دایره‌ای شکل بزرگ‌تر نسبت به مدل‌های قبلی برای حفظ هماهنگی بیشتر قسمت جلویی خودرو شده‌اند.

در کنار این چراغ‌های کروی، دو چراغ دیگر که به‌صورت افقی در کنار آن دو قرارگرفته‌اند نیز به چشم می‌خورند. چراغ‌هایی که نه‌تنها باعث کاهش خاصیت آیرودینامیک نمی‌شوند، بلکه به‌واسطه‌ قرارگیری روی سپرهای جلو توانسته‌اند هم زیبایی خودرو را دوچندان کنند و هم باعث کاهش ضریب آیرودینامیک آن نشوند.

شیشه جلوی خودرو نسبت به نسخه‌ی قبلی کم ارتفاع‌تر و با زاویه کمتری قرارگرفته است، تغییر زاویه‌ای که باعث عبور راحت‌تر جریان هوا و آیرودینامیک تر شدن خودرو می‌شود. همچنین صفحه‌های قرارگرفته در قسمت پایین شیشه جلو، نسبت به نسخه‌های قبلی شکیل‌تر و مدرن‌تر شده و هارمونی بیشتری به خودرو بخشیده‌اند.

با مشاهده نمای کناری آن، شاهد یک مشخصه‌ی جدید چین‌داری که از ابتدای آینه‌ها تا زیر پنجره‌ها کشیده شده است تا بتواند نسبت به مدل قبلی نما و دید بیشتری از بیرون را در اختیار سرنشینان قرار دهد مشاهده می‌شود. اما کماکان نکته‌های منفی دیگر همچون، لولاهای در نمایان، یک قفل فلزی مکانیکی که آدم را یاد در کلاس‌های مدرسه می‌اندازد و همچنین دستگیره‌های در حجیم و پلاستیکی.

این ویژگی است که یک طرفدار جیپ را به هیجان می‌آورند. جلوپنجره‌ای که قابلیت باز و بسته شدن دارد. در جیپ Outgoing Wrangler امکان باز شدن شیشه جلو به سمت بیرون بود اما در جیپ به‌روز شده این اقدام حرکتی بی‌فایده خواهد بود و دلیل آن ستون‌های A شکل این شاسی‌بلند است. اما نکته‌ای که در اینجا باید گفته شود این است که باوجوداین ستون‌ها، شیشه جلو به‌راحتی قابلیت تغییر زاویه توسط راننده که شرکت جیپ از آن با عنوان Convenient یاد می‌کند دارند، زیرا ستون‌های A شکل جلویی باوجود تغییر وضعیت شیشه جلوباز هم موقعیت و حالت خود را حفظ می‌کنند.

اما در جنبه‌های دیگر نیز، 2018 Jeep Wrangler ویژگی‌های اجداد خود را به ارث برده است. یک هواکش تعبیه‌شده روی سپر جلویی خودرو، سپرهای عقبی که نسبت به مدل‌های قبلی دایره‌ای تر و حجیم‌تر شده‌اند و همچنین تغییر در زاویه‌های ستون خودرو که باعث بخشیدن انحنای بیشتر و به آن و حس اسپرت بودن این جیپ خوش استایل شده‌اند. اما مشخصه‌های دیگری که هنوز هم اصلاح‌نشده‌اند مانند، درپوش سوخت زمخت و ناهموار، چراغ‌های عقب ناموزون و چراغ‌ترمز سومی که درست بالای تایر زاپاس بیرون زده‌شده نیز به چشم می‌خورند.

باوجوداینکه هنوز تصاویر کاملی از داخل خودرو منتشرنشده است اما با مشاهده تصویری که از بالای آن گرفته‌شده می‌توان فهمید که هنوز با سیستم ترمزدستی سنتی غیر اتوماتیک، اهرم دنده سنتی که در مدل‌های قبلی نیز وجود داشت و سیستم جعبه‌دنده دستی سروکار خواهیم داشت.

در نسخه‌ی جدید شاهد سقفی هستیم که کمی بازطراحی شده و با نمونه‌های قبلی اندکی تفاوت دارد. اما در سقف شکاف‌ها و خطوطی به چشم می‌خورند که باعث زیبایی در طراحی و افزایش خاصیت آیرودینامیک خودرو شوند.

شرکت جیپ به رسانه قول داده که نسخه جدید با افزایش ضریب آیرودینامیک و ده‌ها تفاوت دیگر در طراحی درها، سقف و ترکیب کاپوت و شیشه‌های آن به وجود خواهد آورد.

اما در قسمت قوای محرکه خودرو یعنی جایی که قلب تپنده خودرو در آنجا قرار دارد، شایعات حاکی از آن است که یک موتور 3.6 لیتری 6 سیلندر V شکل و یا یک موتور 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر مسئول قدرت دهی به این شاسی‌بلند خواهند بود.

اما اطلاعات دقیق‌تر و بیشتر در نمایشگاه موتور شو لس‌آنجلس (L.A Auto Show) در مورد 2018 Jeep Wrangler به همراه رونمایی از این خودروی آمریکایی معرفی خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. جناب اقاي مهندس ربيع زاده
    با سلام
    مطب بسيار مفيدي است . تشكر از حضرتعالي

    1. با سلام.خوشحالم که مورد استفادتون قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا