مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات سرس HM7، شاسی بلند ماموت خودرو

همان‌طور که قبلاً در چرخان گفتیم، ماموت خودرو پس از واردات محصولات جتا، حالا سراغ برند چینی سرس (Seres) رفته و قصد عرضه دو محصول آن بنام‌های سرس HM7 و HM5 را دارد.

نمونه‌های این دو خودرو وارد ایران شده‌اند و ماموت هم‌اکنون در حال اخذ مجوزهای لازم است اما هنوز دقیقاً مشخص نیست که این شاسی‌بلندهای چینی با چه برندی در ایران عرضه خواهند شد ولی اطلاعات دریافتی ما برند ایرس را تایید می‌کند. درهرحال، در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات مدل بزرگ‌تر یعنی سرس HM7 بپردازیم.

سرس آیتو M7 ماموت

معرفی کلی سرس HM7

سرس HM7 یک شاسی‌بلند بزرگ با 5,020 میلی‌متر طول، 1,945 میلی‌متر عرض، 1,775 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2,820 میلی‌متری است که سرس آن را با ب‌ام‌و X7 و مرسدس بنز GLS مقایسه می‌کند. این خودرو اما درواقع بر اساس نسخهٔ اصلاح‌شده پلت‌فرم دانگ‌فنگ فنگون iX7 ساخته شده و در نمای عقب شباهت زیادی به شاسی‌بلند دانگ‌فنگ دارد تا جایی که چراغ‌های عقب دو خودرو یکسان به نظر می‌رسد.

سرس آیتو M7 ماموت

طراحی بیرونی سرس HM7

سرس HM7 ظاهر ساده‌ای دارد و از طراحی‌های پرزرق‌وبرق و تهاجمی که این روزها در بسیاری از خودروهای جدید چینی می‌بینیم در آن خبری نیست. در جلوی خودرو دو چراغ افقی دیده می‌شود که یک نوار LED بین آن‌ها قرار گرفته است. در اینجا همچنین جلوپنجره بزرگی هم به چشم می‌خورد. در پروفیل جانبی هم HM7 کاملاً فرم یک شاسی‌بلند سنتی ساده را دارد. تنها ویژگی قابل‌توجه در اینجا رینگ‌های 20 اینچی دستگیره‌های در هستند که به شکلی مخفی طراحی شده و به‌صورت برقی جمع می‌شوند. در عقب اما چراغ‌های LED بزرگ سراسری همان‌طور که اشاره شد با دانگ‌فنگ فنگون iX7 یکسان هستند و صرفاً نوشتهٔ AITO و حذف سر اگزوزهای روی سپر HM7 را از شاسی‌بلند دانگ‌فنگ متمایز کرده‌اند.

سرس آیتو M7 ماموت

داخل و امکانات سرس HM7

سرس HM7 که در نسخه‌های پنج‌نفره با دو ردیف صندلی و شش‌نفره با سه ردیف صندلی تولید می‌شود، کابین لوکس و سطح بالایی دارد. به گفته سازنده، طول کابین سرنشینان این خودرو 2,605 میلی‌متر است که از ب‌ام‌و X7، مرسدس بنز GLS و آئودی Q7 بیشتر است. در جلو، داشبورد و کنسول میانی با تریم‌های چوبی و مشکی براق تزئین شده است درحالی‌که یک نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در وسط داشبورد در نظر گرفته شده و یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی هم در مقابل راننده قرار گرفته است.

سرس آیتو M7 ماموت

نمایشگر مرکزی از سیستم HarmonyOS هوآوی برخوردار است که قابلیت‌هایی مثل دستیار صوتی و تماس تصویری را فراهم می‌کند. هوآوی همچنین یک سیستم صوتی ویژه را هم برای M7 ارائه کرده که «صدای هوآوی» نام دارد. این سیستم 1000 وات توان داشته و به 19 بلندگو مجهز است. ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی این کراس‌اوور چینی هم می‌توان به پد شارژر بی‌سیم، شیفتر دنده الماسی و غربیلک فرمان اسپرت D شکل اشاره کرد. همچنین صندلی‌های ردیف دوم M7 هم به‌صورت استاندارد به گرم‌کن، سردکن و ماساژور مجهز هستند.

پیشرانه سرس HM7

سرس HM7 یک خودروی برقی ژنراتوری است و از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با 150 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که فقط به شارژ باطری‌ها می‌پردازد. این خودرو در دو نسخه محرک عقب و چهارچرخ محرک ارائه می‌شود که اولی به یک موتور الکتریکی در عقب با 272 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور مجهز است. در نسخه دوم، یک موتور الکتریکی با 174 اسب بخار قدرت هم به محور جلو اضافه می‌شود و مجموع خروجی را به 450 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور می‌رساند. این موتورهای الکتریکی توسط هوآوی تولید می‌شوند.

سرس آیتو M7 ماموت

نسخه محرک عقب HM7 ظرف 7.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که نسخه چهارچرخ محرک این کار را ظرف 4.8 ثانیه انجام می‌دهد. هردو نسخه HM7 به باطری‌های 40 کیلووات ساعتی ساخت CATL مجهز هستند که در نسخه محرک عقب امکان پیمودن تا 195 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی و 1100 کیلومتر را با استفاده از ژنراتور بنزینی فراهم می‌کنند. این اعداد در نسخه چهارچرخ محرک هم به ترتیب 165 و 1000 کیلومتر هستند. مصرف سوخت نسخه محرک عقب این خودرو در هر صد کیلومتر 6.8 لیتر و نسخه چهارچرخ محرک 7.4 لیتر است.

قیمت سرس HM7

قیمت پایه HM7 با یک موتور الکتریکی و دو ردیف صندلی از 249,800 یوآن معادل 34,500 دلار آغاز می‌شود که این رقم در نسخه دو موتوره پنج‌نفره به 284,800 یوآن معادل 39,400 دلار می‌رسد. گران‌ترین نسخه این شاسی‌بلند چینی هم با دو موتور الکتریکی، سه ردیف صندلی و تجهیزات کامل هم 329,800 یوآن معادل 45,600 دلار قیمت دارد. فعلاً نمی‌دانیم که ماموت کدام نسخه از این خودرو را برای واردات انتخاب کرده است اما حتی ارزان‌ترین نسخه هم می‌تواند در کشورمان بیش از 3 میلیارد تومان قیمت داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا