مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا جیلی در ساخت Twingo به رنو کمک می‌کند؟

در این روزها اخبار زیادی منتشر شده مبنی بر اینکه کمپانی خودروسازی چینی جیلی قصد دارد در ساخت مدل الکتریکی جدید رنو Twingo به این شرکت کمک کند. این خودرو قرار است در سال 2026 با قیمتی حدود 21700 دلار یا 20000 یورو در اروپا عرضه شود.

البته هنوز کاملا مشخص نیست که این کمپانی چینی، جیلی است یا اینکه دانگ‌فنگ جای آن را پر خواهد کرد. از سویی دیگر، ارتقای مدل‌های تمام الکتریکی Twingo توسط Ampere رهبری می‌شد. این کمپانی وابسته به رنو نبوده و با هدف طراحی، مهندسی و تولید خودروهای الکتریکی گروه رنو تاسیس شد. اولین مدل آن نیز رنو 5 الکتریکی نام گرفت.

در همان زمان تاسیس این کمپانی، رنو قرارداد Horse project JV را با جیلی بست تا موتورهای هیبریدی و ICE را ارتقا ببخشند. اگرچه این تنها قرارداد بین این دو شرکت نخواهد بود.

سال 2022 بود که جیلی 34 درصد از سهام رنوی کره (سامسونگ موتور سابق) را خریداری کرد. همچنین این دو کمپانی در نظر دارند تا خودروهای زیادی در عرصه هیبریدی الکتریکی HEV و ICE را به بازارهای کره جنوبی عرضه کنند. محصولات رنو کره نیز از سیستم CMA جیلی استفاده می‌کنند.

تمام این ارتباطات باعث می‌شود که در درست بودن اخبار منتشر شده شکی وجود نداشته باشد و جیلی واقعا بخواهد در ساخت محصول جدید رنو به آن کمک کند. جیلی در تولید خودروهای برقی کوچکتر مانند پاندا و اسمارت #1 و … نیز بسیار حرفه‌ای عمل کرده است.

رنو در سال 2020 با دانگ‌فنگ قراردادی بسته بود و به تولید Dacia Spring ادامه داد. در نهایت، خوب است بدانید که جیلی از همان ابتدا شاهد پروسه ارتقای Twingo الکتریکی بود و درصد بالایی احتمال دارد که این محصول از مرحله کانسپت وارد بخش تولید شود.

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، تا دو سال دیگر باید شاهد ورود رنو Twingo الکتریکی به بازار باشیم، اما حالا این پرسش به وجود می‌آید که آیا جیلی در پروسه ساخت این محصول به رنو کمک خواهد کرد یا اینکه باید منتظر شرکت دیگری باشیم؟ لطفا نظرات خود درباره این موضوع را با ما در میان بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا