مکمل بنزین
گزارشاخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

نیکا موتور از خودروهای روسی لادا در نمایشگاه اوراسیا رونمایی کرد + ویدئو

صبح امروز، در دومین دوره نمایشگاه اوراسیا، شرکت نیکا موتور از 4 خودرو برند روسی لادا رونمایی کرد. لادا برنامه دارد تا نسخه‌های ارتقاء یافته خودروهای خود که هنوز تولید انبوهشان حتی در روسیه شروع نشده را در آینده به ایران صادر کند. منظور از نسخه ارتقاء یافته، تجهیز خودروهایشان به سامانه کنترل پایداری، موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی، گیربکس CVT و… است.

آنطور که گفته می‌شود، نیکا موتور قصد دارد تا در ابتدا، خودروهای لادا را به صورت CBU وارد و سپس در ادامه، آنها را در کشور مونتاژ کند.

لادا وستا کراس

اولین خودرو لادا که به بازار ایران خواهد آمد، وستا کراس یا وستا SW است که طراحی جذاب و امکانات قابل قبولی دارد. این خودرو قرار است تا با پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT وارد کشورمان شود. این پیشرانه توانایی تولید 145 اسب بخار، قدرت و 184 نیوتن متر، گشتاور را دارد. براساس گفته مدیران نیکا موتور، استهلاک این موتور بسیار پایین بوده و با شرایط ایران، هماهنگ است.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به کلاستر دیجیتالی، گرمکن تمامی صندلی‌ها و غربلیک فرمان، سنسورهای نور و باران با قابلیت تنظیم حساسیت، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، مانیتور لمسی عمودی همراه با دوربین عقب، چراغ های روز، 2 کیسه هوای ایمنی، سیستم کروز کنترل، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، تریم چرمی صندلی ها و… اشاره کرد.

وستا کراس همانند سایر خودروهای لادا، به سامانه کنترل پایداری مجهز نیست. باتوجه به الزام سازمان استاندارد به نصب این سامانه، محصولات لادا باید برای ورود به بازار ایران، به ESP مجهز باشند. البته مدیران نیکا موتور بیان کردند که نمونه‌های وارداتی، تمامی استانداردهای الزامی 85 گانه سازمان استاندارد را پاس خواهند کرد.

لادا نیوا تراول

دومین خودرو از لادا که به بازار ایران می‌آید، نیوا تراول است. این خودرو فیس لیفتی از شورلت نیوا بوده و به همین علت، طراحی داخلی قدیمی دارد. نیوا تراول قرار است تا با پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس 5 سرعته دستی وارد بازار شود. مهم‌ترین نکته این خودرو، دو دیفرانسیل بودن آن است.

در این خودرو، خبر خاصی از امکانات رفاهی و ایمنی نیست. فعلا نمی‌توان درباره آن صحبت کرد؛ باید دید که درنهایت، نیکا موتور با چه سطح آپشنی نیوا تراول را وارد بازار می کند.

لادا وستا سدان – اسپرت

سومین خودرو، نسخه سدان وستا جدید است. نیکا موتور این خودرو را در تیپ اسپرت که مجهز به کیت اسپرت بوده، در نمایشگاه اوراسیا حاضر کرده است. فعلا مشخص نیست که این خودرو در چه تیپی وارد خواهد شد.

اما آنطور که گفته می‌شود، وستا سدان هم به همان پیشرانه 1.8 لیتری و گیربکس CVT مجهز خواهد بود. این خودرو در حال حاضر با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی 8 و 16 سوپاپه در روسیه عرضه می‌شود.

سطح امکاناتی این خودرو مشابه به وستا کراس است.

لادا گرانتا

چهارمین خودرو، لادا گرانتا بوده که در حقیقت رقیب سایپا ساینا، سهند پارس خودرو و رانا پلاس ایران خودرو است. هنوز مشخص نیست که این گرانتا وارد بازار ایران خواهد شد یا خیر! اما یک خودرو اقتصادی بوده که به پیشرانه 1.6 لیتری 8 سوپاپه تنفس طبیعی مجهز است.

گفته می‌شود که از اواخر امسال، خودروهای برند لادا وارد ایران خواهند شد

نگاهی به محصولات لادا در ایران

برای دیدن ویدئو روی تصویر زیر کلیک کنید

 

Автомобильные новости Ирана

Автомобили Лада в Иране

Русские автомобили

Lada была представлена ​​в Иране

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. خیلی جالبه. روسیه و بلاروس قرارداد واردات خودرو از ایران رو منحل میکنن اما ما بازم به واردات خودرو از اونها ادامه میدیم …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا