مکمل بنزین
گوناگونخبر

GAC از مدل Aion Hyper GT Global رونمایی کرد

چند هفته پیش بود که GAC به طور رسمی از مدل جهانی Aion Hyper GT رونمایی کرد. این سدان الکتریکی اکنون قرار است در سه تریم در رنج قیمت 203900 تا 259900 یوان (28100 تا 35900 دلار) به بازار بیاید. این خودرو از پلتفرم 800V و برد 710 کیلومتر CLTC پشتیبانی می‌کند.

اخیرا نیز تست‌های جاده‌ای مختلفی روی آن انجام شده است. آنطور که از نام این محصول پیداست، بنظر می‌رسد که Hyper GT Global Model به صورت جهانی به سایر کشورها عرضه می‌شود. در بخش ظاهری، ارتفاع خودرو خیلی زیاد نیست، رینگ‌های 19 اینچی ستاره‌ای شکل نیز ظاهر جذابی به آن بخشیده‌اند.

با بهره‌گیری از پلتفرم AEP 3.0، اندازه خودرو چیزی حدود 4886/1917/1449 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز 2920 میلی‌متر است. ضریب درگ 0.1975 برآورد می‌شود. در بخش جلویی، جلوپنجره بسته و چراغ‌های باریک ال‌‌ای‌دی حضور دارند، سنسور لیدار روی سقف قرار گرفته و در بخش جانبی نیز دوربین‌هایی به چشم می‌خورند.

دو رنگ‌بندی جدید قرمز و صورتی اضافه شده و کمپانی ادعا می‌کند که از رنگ خود ترمیم‌شونده‌ای که در رولز رویس به کار رفته استفاده کرد. این نوع رنگ می‌تواند در هنگام بروز خراش‌های کوچک به صورت خودکار ترمیم شود.

علاوه بر آن، 34 سنسور در خودرو به کار رفته، همچنین سیستم‌ دستیار رانندگی پیشرفته، سه لیدار، رادار شش میلی‌متری و 13 دوربین نیز به چشم می‌خورند. دو طرح‌بندی رنگی برای فضای درون خودرو اضافه شده، فرمان بیضی‌شکل، پنل ابزار 8.8 اینچی فول ال‌سی‌دی، نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی 2.5k مجهز به پردازنده اسنپدراگون کوالکام 8155P نیز حضور دارند.

این مطلب را نیز بخوانید: ۵ اختراع کلیدی صنعت خودرو را ببینید!

تمام مدل‌های این سری به اکوسیستم رانندگی ADiGO مجهز شده‌اند. 23 اسپیکر، شارژ وایرلس 50 وات، صندلی‌های خود گرم‌شونده مجهز به تهویه، نورپردازی محیطی چند رنگ، شناسایی چهره و غیره از جمله امکانات این سدان الکتریکی محسوب می‌شوند.

موتور عقب الکتریکی حداکثر قدرت 250 کیلووات و 430 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. باتری 80 کیلووات ساعتی لیتیوم، 710 کیلومتر برد CLTC، رسیدن به شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت تنها در 4.9 ثانیه‌ از جمله ویژگی‌های Aion Hyper GT Global به شمار می‌روند. پلتفرم 800V و سیستم فست شارژ به خودرو امکان می‌دهد تا تنها در 15 دقیقه به برد 450 کیلومتر دست‌ یابد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا در سطح تسلا مدل 3 قشنگه و اگه وارد بشه یکی شو میخرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا