مکمل بنزین
گوناگونخبر

اسمارت 5# توسط جیلی و مرسدس بنز تولید می‌شود

بر اساس اخباری که به تازگی منتشر شده، باخبر شدیم که شاسی‌بلند تمام الکتریکی اسمارت 5# در پروسه تولید قرار گرفته است. این کانسپت در ابتدا در نمایشگاه خودروی پکن 2024 معرفی شده بود. خوب است بدانید که قرارداد اسمارت بین جیلی و مرسدس بنز امضا شد و محصولاتش نیز در چین تولید خواهد شد.

چهار رنگ‌بندی جدید و چهار گزینه پیشرانه برای این خودرو در نظر گرفته شده که مشتری می‌‌تواند بر اساس نیاز خود به سراغ هر کدام از آنها برود. اگرچه اسمارت 5# یک شاسی‌بلند متوسط است ولی ابعاد کوچکی ندارد، به عبارتی دیگر ابعاد خودرو برابر با 4705/1920/1705 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2900 میلی‌متر است.

این شاسی‌بلند پنج سرنشینه به چرخ‌های 18 تا 21 اینچی مجهز می‌شود، تریم پرمیوم آن وزنی برابر با 2450 کیلوگرم و قدرت 638 اسب بخار دارد. ظاهر خودرو حسابی اسپرت است و حس خوب و مدرنی را القا می‌کند.

در جدول پایین می‌توانید گزینه‌های مختلف پیشرانه این مدل را مشاهده کنید:

گزینه‌های پیشرانه اسمارت 5#

RWD تک موتوره، قدرت 335 اسب بخار
RWD تک موتوره، قدرت 358 اسب بخار
AWD موتور دوگانه: موتور جلویی با قدرت 221 اسب بخار، موتور عقب با قدرت 358 اسب بخار (قدرت ترکیبی 579 اسب بخار)
AWD موتور دوگانه: موتور جلویی با قدرت 221 اسب بخار، موتور عقب با قدرت 416 اسب بخار (قدرت ترکیبی 638 اسب بخار)

نسخه‌های مجهز به موتور RWD از باتری لیتیوم آهن فسفات استفاده می‌کنند در حالی که ورژن AWD باتری نیکل منگنز کبالت دارد که هنوز مشخصات ظرفیت آن منتشر نشده است. حداکثر سرعت خودرو رقم شگفت‌انگیز 200 کیلومتر بر ساعت است، در حالی که تریم پرمیوم در یک چشم بر هم زدن به حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این مطلب را نیز بخوانید: رونمایی از کانسپت شاسی‌بلند اسمارت #۵ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴

با توجه به اطلاعاتی که در گذشته از این خودرو منتشر شده بود، اسمارت #5 قرار است با طراحی 800 ولتی و شارژ 4C به بازار بیاید! به عبارتی دیگر، می‌توانید تنها در 15 دقیقه خودرو را فول شارژ کنید که واقعا شگفت‌انگیز است!

باتری 100 کیلووات ساعتی می‌‌تواند برد 700 کیلومتری CLTC را به ارمغان بیاورد. هنوز مشخص نیست که اسمارت 5# چه زمانی به بازار می‌آید ولی احتمالا در سه ماه چهارم امسال این اتفاق بیافتد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا