مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

موتور جدید هایما S5 پرو و S7 پرو توسط ایران خودرو اعلام شد؛ 1.6 لیتری T-GDI

چندی پیش بود که طی مطلبی اختصاصی، از برنامه ایران خودرو برای معرفی و تولید نسخه پرو 2 کراس اوور قدیمی هایما یعنی S7 و S5 خبر دادیم. قبل از انتشار این خبر، تصویری از پروفرمای سفارش گذاری قطعات خودرو هایما S7 پرو را منتشر کردیم که نشان می‌داد پیشرانه این خودرو 1.5 لیتری T-GDI است!

اما اکنون که 3 ماه از سال 1403 می‌گذرد و به زمان معرفی این 2 خودرو نزدیک می‌شويم، ایران خودرو پیشرانه 2 خودرو را به صورت رسمی اعلام کرده است.

در جدیدترین لیست برنامه‌های ایران خودرو، این شرکت موتور خودروهای هایما S7 پرو و S5 پرو را 1.6 لیتری T-GDI ذکر کرده است. پس می‌توان گفت که پیشرانه این دو خودرو با 2 کراس اوور دیگر هایما یعنی 8S و 7X مشترک و یکسان سازی شده است.

برنامه ایران خودرو 1403 - هایما S7 پرو S5 پرو - HAIMA S7 PRO S5 PRO
برنامه ایران خودرو (1403)

فعلا اطلاعاتی در رابطه با سایر تغییرات نسخه پروها در اختیار نیست. در صورت کسب اطلاعات بیشتر، با شما مخاطبان عزیز به اشتراک خواهیم گذاشت.

مشخصات پیشرانه 1.6 لیتری T-GDI

همانطور که اعلام شد، قرار است تا هایما S5 پرو و S7 پرو به پیشرانه 1.6 لیتری T-GDI مشترک با هایما 7X و 8S مجهز شود. این پیشرانه با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید حداکثر 192 اسب بخار، قدرت و 293 نیوتن متر، گشتاور را دارند.

لازم به ذکر است که هم‌اکنون، هایما S5 با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک مونتاژ می‌شود. برادر بزرگ‌تر آن یعنی هایما S7 پلاس هم مجهز به پیشرانه 1.8 لیتری توربو و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است.

آیا شما با این تغییر موافق هستید؟ در رابطه با هایما S5 که مجهز به موتور 1.5 لیتری توربو بود، این ارتقاء مثبت ارزیابی می‌شود. اما در مورد هایما S7، شما نظرتان را برایمان ارسال کنید…

هایما اس 7 پرو و اس 5 پرو - HAIMA S7 PRO S5 PRO
هایما پرو

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دیگربه است اجازه بدهند خودرو وارد شود موتور این خودرو ب آن خودرو واتاق ۲۰۶ به موتو. فلان خودرو بسه بابا مسخره بازی
    خودرو باید از کشورهای خودرو ساز مثل ژاپن وکره واردشودتمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا