مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

اطلاعات بیشتری از شاسی‌بلند نسل دوم GAC Aion V تمام برقی منتشر شد

گک دو روز پیش از فضای داخلی شاسی‌بلند نسل دوم GAC Aion V تمام برقی خود رونمایی کرد و پس از آن اعلام کرد که این محصول قرار است یک ماه دیگر وارد بازار شود. این خودرو همچنین به عنوان اولین مدل جهانی GAC Aion نیز شناخته می‌شود.

شاسی‌بلند نسل دوم GAC Aion V بر روی پلتفرم AEP ساخته شده است، خوب است بدانید که سازنده آن را تیرانوسوروس رکس الکتریکی خالص می‌نامد! بخش جلویی با جلوپنجره بسته و چراغ‌های معروف به پنجه اژدها مزین شده است.

چراغ‌های پشتی ال‌‌ای‌دی نیز با همین زبان طراحی ساخته شده‌اند. حروف لوگوی AION هم در پشت و هم در بخش جلویی به چشم می‌خورد.

شاسی‌بلند نسل دوم GAC Aion V به رادارهای موج پنج میلیمتری، 11 دوربین با کیفیت بالا و تراشه NVIDIA Orin-X مجهز شده است. این شاسی‌بلند در اندازه 4605/1854/1660 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2775 میلی‌متر ساخته شده است. موتور الکتریکی در دو گزینه قدرت 150 و 165 کیلووات در دسترس قرار می‌گیرد.

برد 750 کیلومتر است و باتری می‌تواند با سیستم فست شارژ در 15 دقیقه به صورت کامل شارژ شود. هنوز اطلاعات بیشتری از دیگر پیشرانه‌ها در دسترس نیست.

این مطلب را نیز بخوانید: مدل GAC Trumpchi ES9 با ویژگی‌های ارتقا یافته عرضه می‌شود

در کابین، طراحی متقارن به چشم می‌خورد. از یک پنل ابزار مستطیلی با نمایشگر 14.6 اینچی لمسی مرکزی گرفته تا سیستم GAC’s ADiGO 5.0 همگی در کابین حضور دارند. این خودرو همچنین از قابلیت‌هایی مانند کارپلی، هایکار، کارلایف پشتیبانی می‌کند. جالب است بدانید که اکنون هوش مصنوعی کابین می‌‌تواند با صدای مادر خانواده، داستانی را برای فرزند تعریف کند!

ایربگ‌هایی در میان و بغل‌ خودرو حضور دارند تا در هنگام تصادف، از میزان آسیب سرنشینان بکاهند. صندلی‌های جلو و عقب با یک کلیک باز شده و به تخت تبدیل خواهند شد. همچنین ماساژ 8 نقطه‌ای در پنج حالت، سیستم تهویه و گرمایشی نیز در صندلی‌ها به کار رفته است.

ظرفیت صندوق به 427 لیتر می‌رسد، البته با تا کردن صندلی‌های عقب، حجم آن 987 لیتر خواهد شد. در کابین یک یخچال با حالت‌های فریز کردن، خنک‌کننده و گرمایشی در دسترس است که دمای آن از منفی 15 درجه تا 50 درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

سانروف پانوراما نور طبیعی فراوانی را وارد خودرو می‌کند، علاوه بر آن، سیستم صوتی بی‌نظیر لذت گوش دادن به موسیقی را چند برابر خواهد کرد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا