مکمل بنزین
برترین‌ها

خودروهای ژاپنی خفن 2024

ژاپن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در جهان شناخته می‌شود و محصولات ژاپنی محبوب بسیاری نیز در بازار حضور دارند. برخی از جذاب‌ترین مدل‌های پرفورمنس موجود در بازار نیز ژاپنی هستند، تعجبی ندارد که علاقمندان بسیاری داشته باشند.

برندهای ژاپنی سخت تلاش کردند تا عملکرد محصولات را افزایش دهند تا شاهد ارتقا و توسعه آنها نسبت به سال‌های قبل باشیم. در هر صورت تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با چند محصول ژاپنی بسیار قدرتمند که در سال ۲۰۲۴ به بازار آمده‌اند آشنا شوید.

تویوتا کمری TRD 2024

قدرت: 301 اسب بخار

تویوتا کمری یکی از پرطرفدارترین و قدیمی‌ترین مدل‌های ژاپنی است که از دهه‌ها پیش در بازار حضور داشته است. این مدل علاوه بر ارزش بالا و اطمینان‌بخش بودن، ظاهر اسپرتی دارد و به علاقمندان خودروهای اسپرت خریداری آن توصیه می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: قدرت و کارایی در کنار زیبایی: تویوتا کمری هیبریدی ۲۰۲۵ را بشناسید!

با تجهیزات بسیاری که کمپانی سازنده در آن قرار داده است با یک سدان بسیار مدرن و جدید روبرو می‌شویم که ظاهر چشم نوازی نیز دارد. پیشرانه سه و نیم لیتری تنفس طبیعی ۶ سیلندر وی‌شکل می‌تواند ۳۰۱ اسب بخار قدرت تولید کند که توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.

انجین پیشرانه 3.5 لیتری تنفس طبیعی شش سیلندر وی‌شکل
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
قدرت 301 اسب بخار
گشتاور 267 پوند فوت
خط محرکه چرخ‌های جلو متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 5.6 ثانیه
حداکثر سرعت 216 کیلومتر بر ساعت

لکسوس ES350 2024

قدرت: 302 اسب بخار

لکسوس یکی از مشهورترین برندهای لاکچری بازار به شمار می‌رود و تاکنون مدل‌های قدرتمند بسیاری را به بازار عرضه کرده است. لکسوس ES350 2024 نیز به عنوان یک سدان پریمیوم سایز متوسط شناخته می‌شود و رقبای زیادی دارد.

تمامی تریم‌های لکسوس ES350 2024 با یک موتور شش سیلندر وی شکل ساخته شده‌اند و قدرت تولید شده توسط موتور 3.5 لیتری نیز توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

انجین پیشرانه 3.5 لیتری تنفس طبیعی شش سیلندر وی‌شکل
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
قدرت 302 اسب بخار
گشتاور 267 پوند فوت
خط محرکه چرخ‌های جلو متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 6.1 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت

هوندا سیویک Type R 2024

قدرت: 315 اسب بخار

با گذشت زمان، شاسی بلندها و سدان‌ها حسابی محبوب شدند و جای هاچ‌بک‌ها را گرفتند. اگر شما به دنبال یک خودروی ارزان قیمت می‌گردید که بتوانید برای استفاده روزانه از آن استفاده کنید، هوندا سیویک Type R 2024 انتخاب خوبی خواهد بود.

اگرچه خودرو در ظاهر کوچک است، ولی امکانات زیادی در آن حضور یافته‌ است. انجین ۲ لیتری توربو شارژ ۴ سیلندر خطی قادر است ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ پوند فود گشتاور تولید کند. در نهایت یک گیربکس ۶ سرعته دستی این قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. تنها ۴.۹ ثانیه زمان لازم است تا این خودروی 44795 دلاری به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

انجین پیشرانه 2.0 لیتری توربو شارژ چهار سیلندر خطی
گیربکس 6 سرعته دستی
قدرت 315 اسب بخار
گشتاور 310 پوند فوت
خط محرکه چرخ‌های جلو متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 4.9 ثانیه
حداکثر سرعت 272 کیلومتر بر ساعت

تویوتا GR Supra 2024

قدرت: 382 اسب بخار

تویوتا GR Supra 2024 یکی از محصولات خوب تویوتا به شمار می‌رود و باری دیگر با استانداردهای جدیدی در رده خودروهای اسپرت حضور یافته است. مدل پایه آن با پیشرانه سه لیتری توربو شارژ ۶ سیلندر وی‌شکل قدرت بالایی تولید می‌کند و خودرو بسیار سریع است.

این مطلب را نیز بخوانید: ارزان‌ترین سدان هیبریدی بازار: تویوتا کرولا ۲۰۲۴ را بشناسید!

پس تعجبی ندارد که شاهد شتاب 3.7 ثانیه‌ای آن باشیم! حداکثر سرعت این مدل نیز 259 کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود. دو گزینه گیربکس 6 سرعته دستی یا ۸ سرعته اتوماتیک برای علاقه‌مندان در دسترس قرار گرفته است.

انجین پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ شش سیلندر وی‌شکل
گیربکس 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک
قدرت 382 اسب بخار
گشتاور 368 پوند فوت
خط محرکه چرخ‌های عقب متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 3.7 ثانیه
حداکثر سرعت 259 کیلومتر بر ساعت

لکسوس LS 2024

قدرت: 416 اسب بخار

لکسوس LS 2024 به عنوان پرچمدار لکسوس شناخته می‌شود و نسبت به رقبا عملکرد بهتری را ثبت کرده است. این سدان با مواد با کیفیت، تکنولوژی جدید و صندلی‌های راحت ساخته شده و نسخه استاندارد آن با یک موتور تویین توربو شارژ ۶ سیلندر وی‌شکل به بازار آمده است.

انجین پیشرانه 3.4 لیتری تویین توربوشارژ شش سیلندر وی‌شکل
گیربکس 10  سرعته اتوماتیک
قدرت 416 اسب بخار
گشتاور 442 پوند فوت
خط محرکه چرخ‌های عقب متحرک یا تمام چرخ متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 5.6 ثانیه
حداکثر سرعت 227 کیلومتر بر ساعت

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا