مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

خودروهای آرتابان موتور برای بازار ایران مشخص شدند

طبق شنیده‌ها، شرکت آرتابان موتور که به‌تازگی به جرگه خودروسازان کشورمان پیوسته است، در گام نخست فعالیت خود، قصد واردات دو خودروی هیبریدی از برند GAC را دارد. این خودروها، امپو و امکو هستند که از جذاب‌ترین و جدیدترین محصولات GAC به‌حساب می‌آیند. به‌احتمال‌زیاد، این دو خودرو در فول‌ترین نسخه با تجهیزات کامل توسط آرتابان موتور به ایران وارد خواهند شد. همچنین هرچند این شرکت ابتدا به واردات خودروهای GAC خواهد پرداخت اما برنامه تولید آن‌ها را هم در آینده نزدیک در داخل کشور دارد.

GAC یکی از معتبرترین خودروسازان چین به‌حساب می‌آید. این شرکت پنجمین خودروساز بزرگ چین محسوب می‌شود. این گروه خودروسازی بزرگ چینی در سال 2023 موفق به فروش 2.5 میلیون دستگاه خودرو شده است. شرکت GAC که مقر اصلی آن در شهر گوانگژو واقع است، در سال 1955 تأسیس شده که یعنی سابقه‌ای نزدیک به 70 سال دارد. مهم‌ترین برندهای زیرمجموعه این گروه خودروسازی در حال حاضر ترامپچی و آیون هستند که برند آیون برای خودروهای پاک و الکتریکی در نظر گرفته شده است. مهم‌ترین نقطه قوت در کارنامه فعالیت GAC اما تولید محصولات تویوتا و هوندا در چین است. GAC از سال 1998 با هوندا و از سال 2004 با تویوتا اقدام به ایجاد جوینت ونچر کرده و خودروهای مختلف این دو شرکت بزرگ ژاپنی را در چین تولید می‌کند. نکته جالب‌تر اینکه GAC حتی در برخی از خودروهای خود از تکنولوژی هیبریدی تویوتا استفاده می‌کند.

اینکه آرتابان موتور برای اولین تجربه خود در زمینه واردات و خودروسازی شرکت GAC را انتخاب کرده است، توجه این شرکت به عرضه محصولی ایمن و باکیفیت را نشان می‌دهد. علاوه بر این، انتخاب نسخه هیبریدی محصولات GAC برای عرضه در کشورمان نیز نشان از نگاه ویژه آرتابان موتور به تکنولوژی‌های مدرن دارد. طبق جدیدترین اخباری که در این رابطه منتشر شده، قرار است اولین سری خودروهای آرتابان موتور طی همین سال جاری راهی بازار ایران شوند. دو خودرویی این شرکت برای عرضه در کشورمان انتخاب کرده به لطف طراحی جذاب، ویژگی‌های مدرن، پیشرانه هیبریدی و کیفیت و ایمنی بالای GAC، به‌احتمال‌زیاد در بازار ایران حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا