مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

نسل دوم شاسی‌بلند GAC Aion V تمام برقی معرفی شد

چند روز پیش بود که گک از اولین مدل جهانی Aion خود رونمایی کرد. این مدل به عنوان دومین نسل Aion V شناخته می‌شود و قرار است در هفت تریم و به صورت رسمی با قیمت 129,800 تا 189,800 یوآن (17,800 تا 26,000 دلار) به بازار عرضه شود. جالب است بدانید که تنها یک ساعت پس از معرفی این خودرو ۱۰ هزار سفارش برای آن ثبت شد.

دومین نسل GAC Aion V بر اساس پلتفرم AEP ساخته شده و ابعادی برابر با 4605/1854 (1876)/1660 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 2775 میلی‌متر خواهد داشت. این مدل در بخش ظاهری به زبان طراحی جدیدی مجهز شده که بر اساس ادعای گک ساختاری شبیه به تیرانوسوروس رکس دارد.

چراغ‌های جلو مستطیلی H شکل نشانگر پنجه اژدها هستند. در یک زمان خودروی جدید با رینگ چند پره با تایرهای 19 اینچی اسپرت سری 5 Maxxis Victra ساخته شده است. تریم 650 Lidar با سیستم لیدار روی سقف و رادارهای امواج پنج میلی‌متری، 11 دوربین، 12 سیستم اولتراسونیک و سیستم رانندگی هوشمند ADiGO با تراشه Orin-X انویدیا همراه می‌شود.

با ورود به کابین با یک طراحی پنج سرنشینه روبرو می‌شویم، که بسیار مشابه نسل قبل است. البته اکنون ظاهری مینیمال‌تر پیدا کرده و دکمه‌های فیزیکی کمتری نیز وجود دارد. یک نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی به همراه یک پنل ابزار تمام ال‌سی‌دی به چشم می‌خورند. دستگیره درب‌ها و منفذ تهویه هوا فلزی هستند.

این مطلب را نیز بخوانید: اطلاعات بیشتری از شاسی‌بلند نسل دوم GAC Aion V تمام برقی منتشر شد

علاوه بر آن، دو پنل شارژ گوشی هوشمند و نوار نور محیطی در کنسول مرکزی حضور دارند. یک محفظه ۶.۶ لیتری در این بخش قرار دارد که علاوه بر خنک کردن نوشیدنی و خوراکی‌ها می‌تواند آنها را گرم نگه داشته باشد. سیستم صوتی پریمیوم Belgian با ساب‌ووفر ۸ اینچی نیز در این بخش حضور دارند.

با توجه به نوع تریم از دو گزینه موتور می‌توانید استفاده کنید که شامل موتور برقی با قدرت پایین با ۱۵۰ کیلووات قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور و نسخه موتور برقی با قدرت بالا با ۱۶۵ کیلووات قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور هستند. در 7.9 ثانیه خودرو به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات است و ظرفیت‌های متنوعی دارد، بنابر آن برد 520، 650 و 750 کیلومتری را دریافت خواهید کرد. به علاوه، سیستم سیلیکون کاربید ۴۰۰ ولتی و سیستم شارژ سریع 3C می‌توانند تنها با 15 دقیقه شارژ شدن، ۳۷۰ کیلومتر برد را فراهم کنند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا