مکمل بنزین
گوناگونخبر

فروش ویژه موستانگ Cobra R؛ مناسب کلکسیونرها!

فورد موستانگ خودرویی خاطره انگیز برای بسیاری از علاقه‌مندان محسوب می‌شود. نسخه‌های متعددی از این خودرو تولید شده که شاید به جرات بتوان گفت یکی از قابل توجه‌ ترین‌ها در دو دهه اخیر، مدل Cobra R باشد. این نسخه که طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد به‌طور محدود و تنها در 300 دستگاه تولید شده است. اخیرا و دریک آگهی فروش خودرو، یک موستانگ مدل 2000  که 135 امین دستگاه نسخه Cobra R است، در شرایطی ایده‌آل در معرض فروش قرار گرفته است.

Ford-Mustang-Cobra-R2

این خودروی خاص از زمان ترک کمپانی تا به امروز فقط 85 مایل کارکرد داشته به‌طوریکه در داخل کابین آن همانند یک خودروی صفر کیلومتر، پلاستیک صندلی‌ها و برچسب روی درب‌ها به چشم می‌خورند. موضوعی که باعث خاص شدن این مدل در زمان عرضه شد، استفاده از یک پیشرانه 5.4 لیتری 8 سیلندر با توانایی تولید 385 اسب بخار قدرت و 522 نیوتن برمتر گشتاور است. اگرچه این اعداد و ارقام در برابر مدل فعلی هم خانواده مثل شلبی GT350R با 526 اسب بخار خروجی، خیلی به‌چشم نمی‌آیند، اما برای اینکه این خودرو را ظرف 4.7 ثانیه از سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت برساند، کافی است.

فورد برای اینکه وزن نسخه Cobra R را کاهش دهد، سیستم تهویه خودرو، سیستم صوتی و بلندگوها و همینطور صندلی‌های ردیف عقب را از آن حذف کرده و صندلی‌های جلو را با نوع سبک‌تر جایگزین کرده بود. در بخش‌های دیگر این خودرو شاهد استفاده از رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، سیستم فنر بندی ضد شوک مسابقه‌ای، ترمزهای تقویت شده، اگزوزهای متفاوت در کناره، رادیاتور و سیستم خنک کننده روغن بهبود یافته هستیم.

Ford-Mustang-Cobra-R6

قیمت این خودرو در زمان تولید حدودا 55 هزار دلار بود، درست همانند قیمت فعلی خانواده GT350. در حال حاضر این خودرو با قیمت 80 هزار دلار آگهی شده که از یک کوروت Z06 هم گرانتر است. البته برای افراد علاقه‌مند، مخصوصا کلکسیونرها، این خودرو بیشتر از اینها می‌ارزد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا