مکمل بنزین
برترین‌ها

این خودروی برقی بیش از یک میلیون دستگاه در جهان فروخته است!

با افزایش محصولات برقی در بازار خودروها، روز به روز بر علاقه‌مندان این خودروها افزوده می‌شود و حالا نیز اخباری مبنی بر فروش یک میلیون دستگاه از تسلا مدل ۳ منتشر شده که بسیار حائز اهمیت است! این اولین خودروی الکتریکی است که به این آمار فروش دست یافت. طراحی جذاب، برد بالا و تکنولوژی‌های پیشرفته همگی موفق شدند که قلب خریداران را تسخیر کنند و موفقیت بزرگی را برای تسلا رقم بزنند.

این محصول از همان اول که معرفی شده بود در رده خودروهای مقرون‌به‌صرفه قرار داشت پس طولی نکشید که به محبوبیت زیادی رسید و با کارکرد خوب، قیمت استثنایی و ویژگی‌های امنیتی حسابی معروف شد. موفقیت این خودرو راه را برای دیگر برندهای فعال در این صنعت آسان‌تر کرد و حالا شاهد مدل‌های برقی منحصربه‌فردتری در بازار هستیم. در هر صورت بیایید در ادامه به بررسی تسلا مدل ۳ بپردازیم‌.

تسلا مدل ۳، یک محصول برقی پرفروش

همه چیز از سال 2017 آغاز شد. هنگامی که ایلان ماسک در سال 2006 اعلام کرده بود که مایل است در آینده یک خودروی برقی با شتاب بالا، عملکرد عالی، کابینی بزرگ و مناسب خانواده‌ها بسازد که ویژگی‌های امنیتی بارزی نیز داشته باشد. حالا می‌بینیم که این اتفاق به واقعیت تبدیل شد!

با حمایت و دلگرمی علاقمندان، تسلا به اولین برند دارای خودروی برقی با ثبت آمار فروش بیش از یک میلیون دستگاه در جهان تبدیل شد. این محصول که تسلا مدل ۳ نام دارد، در سال 2017 معرفی شد و تا به حال نمونه‌های فیس‌لیفت و ارتقا یافته آن در بازار حضور داشته و حسابی درخشیده‌اند.

این مطلب را نیز بخوانید: با خودروی تسلا مدل ۳ بیشتر آشنا شوید! (ویدئوی اختصاصی)

این مدل ظاهر ظریف و عملکرد بی‌نظیری دارد و از همان ابتدا که به صورت رسمی معرفی شد، قصد داشت در قلب بازار جای گیرد و به پرفروش‌ترین خودروی برقی بازار تبدیل شود. پس طولی نکشید که به سرعت به محبوبیت بالایی رسید! با وجود برقی بودن، علاقمندان زیادی خواهان آن بودند چون هیچ آلودگی برای محیط‌زیست ایجاد نمی‌کرد.

موفقیت تسلا مدل ۳ نه تنها نشانگر نوآوری کمپانی در تکنولوژی است بلکه در بازاریابی و مارکتینگ نیز بسیار خوب عمل کرد. این محصول در سال 2021 به چیزی دست پیدا کرد که هیچ مدل برقی دیگری به آن دست نیافته بودند! یعنی ثبت آمار فروش یک میلیون دستگاه در جهان.

این امر نشان از تغییر سلیقه مصرف‌کنندگان نیز می‌داد! تمرکز تسلا روی کاهش هزینه تولید بود در حالی که بهبود ویژگی‌های خودرو یکی از دلایل اصلی برای ادامه فروش آن تلقی می‌شود. مردم این مدل را پرستش می‌کردند و تسلا نیز خوب متوجه آن شده بود!

این خودرو نشان داد که می‌تواند در بحث فروش و محبوب بودن، از سایر محصولات برقی و خودروهای بنزینی پیشی بگیرد و به رهبر بازار برقی تبدیل شود!

فروش شش میلیون دستگاه خودروی برقی توسط تسلا

تا مارس 2024، تسلا بیش از شش میلیون خودروی برقی را به صورت جهانی فروخت، گامی که تا چند سال پیش غیرممکن بنظر می‌رسید. در این میان، تسلا مدل 3 و تسلا مدل Y در صدر قرار داشتند و کمپانی را به موفقیت رساندند.

رسیدن به چنین آمار فروشی، تنها با نوآوری و بهبود مارکتینگ در سطح جهانی انجام می‌شد، پس تسلا نیز به جای افزایش تولید، به تاسیس کارخانجات جدید و ورود به بازارهای خودروسازی روی آورد و حالا با مشاهده زحماتش، حدودا ده میلیون دستگاه تولید کرد.

چگونگی تبدیل تسلا از یک استارت‌آپ به برند جهانی پرفروش

تسلا مدل ۳ تنها به بازار عرضه نشد، بلکه توانست انقلابی در آن ایجاد کند! از همان زمان عرضه، هیجان زیادی را در خریداران به وجود آورد و با تعهد تسلا بر مقرون‌به‌صرفه بودن، عملکرد و تکنولوژی‌های جدید، به یک هیولای برقی جدید بازار در بین علاقمندان تبدیل شد!

این مطلب را نیز بخوانید: آیا BYD Seal یک رقیب شایسته برای تسلا مدل 3 است؟

تسلا قصد داشت با این محصول آینده‌ای روشن و بدون آلودگی را به ارمغان بیاورد. بیشتر موفقیت آن بخاطر ویژگی‌های شاخصی است که توجه علاقمندان را به خود جلب کرده بودند که شامل موارد پایین می‌شوند:

  • مقرون‌به‌صرفه‌ بودن: قیمت مناسب تسلا مدل ۳ باعث می‌شد که خریدار به جای خریداری یک مدل بنزینی به سراغ خریداری این مدل برقی برود.
  • برد بالا: تسلا اظهار داشت که خودرو می‌تواند پس از یک بار شارژ شدن، بردی برابر با 358 مایل را به ارمغان بیاورد.
  • عملکرد: شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت آن تنها در 3.1 ثانیه اتفاق می‌افتاد که رقم بی‌نظیری بود!
  • ویژگی‌های کمک راننده بسیار: سیستم دستیار راننده پیشرفته به راننده کمک می‌کرد تا از رانندگی لذت ببرد و شاهد امنیت بالاتری باشد.
  • کابین مینیمال: طراحی ظریف و نمایشگر 15 اینچی امکانات و ویژگی‌های فراوانی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌داد.
  • امنیت: امتیاز بالا در بخش امنیت و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته اطمینان بالایی را در هنگام رانندگی برای راننده فراهم می‌کرد.

تسلا مدل ۳: یک مثال بارز از یک محصول برقی همه چیز تمام

تسلا مدل ۳ نه تنها باعث محبوبیت برند تسلا شد، بلکه در بازار نیز تاثیر بخصوصی گذاشت. حتی در فضای اینترنت نیز غوغایی به پا کرد و به عنوان یک محصول برقی همه‌چیز تمام شناخته شد.

ویژگی‌های تسلا مدل 3:

  • ویژگی Smart Summon و توانایی پاسخگویی و خواندن پیام‌های متنی تلفن همراه
  • پنل شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند
  • چراغ‌های جلو تطبیقی
  • مدل پرفورمنس با صندلی‌های اسپرت
  • و هزاران ویژگی جذاب دیگر… .

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا