مکمل بنزین
بررسی

هوندا پاسپورت 2024: یک SUV قدرتمند و کاربردی که به اندازه کافی شناخته شده نیست

محصولات هوندا همیشه برای استهلاک پایین، عملکرد و سرعت بالای خود معروف بوده‌اند. بسیاری از خودروهای هوندا به محبوبیت بالایی رسیدند، برای مثال سیویک Si و سیویک تایپ R تمام توجه‌ها را در چند سال گذشته به خود جلب کرده بودند. به جز این دو مدل، هوندا از خودروهای دیگری نیز رونمایی کرده که به پرفروش‌ترین محصولات بازار تبدیل شدند.

با این وجود، به برخی از محصولات هوندا خیلی پرداخته نشده است، با اینکه ویژگی‌های جذاب، قیمت مناسب و ظاهری شیک داشته‌اند! آمار فروش آنها نیز به شدت کاهش یافت. در ادامه به بررسی هوندا پاسپورت 2024 می‌پردازیم و مزایا و معایب آن را باهم می‌خوانیم، با ما همراه باشید.

هوندا پاسپورت 2024

شاید فکر کنید که در طی این سال‌ها به هاچبک سیویک یا کراس‌اوور HR-V خیلی پرداخته نشده است، ولی باید اشاره کنیم که هوندا پاسپورت 2024 یکی از مدل‌هایی است که فروش آن هر سال تا 22 درصد کاهش می‌یابد! این خودروی پنج سرنشینه در دو ردیف صندلی و به صورت یک کراس‌اوور ساخته شده و عملکرد خوبی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

با این وجود، چرا فروش آن پایین است و پس از گذشت هر سال بیشتر از قبل هم کاهش می‌یابد؟ برای یافتن پاسخ این سوال و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مشخصات فنی و موتور

هوندا پاسپورت با یک موتور 3.5 لیتری شش سیلندر وی‌شکل ساخته شده که 280 اسب بخار قدرت و 262 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این همان موتور J35 است که از دو دهه گذشته در هوندا پایلوت و ادیسه، دو محصول دیگر هوندا، استفاده شده بود. این انجین برد بالایی را به ارمغان می‌آورد و می‌تواند کراس‌اوور هوندا پاسپورت را به یک شاسی‌بلند مطمئن تبدیل کند.

مطالب پایین را نیز بخوانید:

ظرفیت بکسل و مصرف سوخت

با قدرتی که توسط موتور تولید می‌شود، ظرفیت بکسل 2267 کیلوگرم خواهد بود. مصرف سوخت این خودرو در شهر 14 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در بزرگراه برابر با 11 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

هوندا پاسپورت 2024 یک خودروی کاربردی

هوندا پاسپورت 2024 از لحاظ قدرت، ظرفیت بکسل، مصرف سوخت و… خوب عمل کرده است و به عنوان یک خودروی کاربردی شناخته می‌شود. از آنجایی که این محصول در دو ردیف ساخته شده، پس بدون شک فضای صندوق بزرگی برای آن در نظر گرفته شده است که با تا کردن صندلی‌های عقب گسترده‌تر نیز خواهد شد.

تریم‌ها و امکانات

هوندا پاسپورت در سه تریم مختلف ساخته شده که شامل EX-L ،TrailSport و Black Edition می‌شوند‌. تریم EX-L در امکانات بالا و به همراه یک نمایشگر 8 اینچی اطلاعات سرگرمی، سیستم صوتی 215 وات، بلوتوث و اپل کارپلی یا اندروید اتو و… عرضه می‌شود.

تریم TrailSport با همین امکانات ساخته شده ولی نسخه بلک با سیستم صوتی 540 واتی، سیستم مسیریاب، وای‌فای، صندلی‌های عقب گرم‌شونده، فرمان و صندلی‌های جلو مجهز به سیستم گرمایی عرضه شده است.

اطمینان و کارایی

هوندا اعلام کرد که هوندا پاسپورت 2024 توانسته در بخش اطمینان و آزمایش‌های امنیتی به امتیاز 84 از 100 دست یابد. این عدد برای چنین خودرویی عالی بنظر می‌رسد. اگرچه نسخه‌های قبلی این خودرو که در گذشته به بازار آمده بودند، ثابت کردند که بسیار مطمئن هستند و استهلاک کمی خواهند داشت.

این مطلب را نیز بخوانید: هوندا CR-V هیولایی با بیش از 1.5 میلیون کیلومتر کارکرد!

اولین نسل هوندا پاسپورت چگونه بوده است؟

اولین نسل هوندا پاسپورت که در سال‌های 1994 تا 1997 عرضه شده بود، کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای داشت و از ویژگی‌های آفرودی بسیاری برخوردار بود. این خودرو در آن زمان با یک موتور 3.2 لیتری شش سیلندر ساخته شده بود و قدرت بالایی تولید می‌کرد. البته گفته شده که ایراداتی در قفل درب‌ها و پنجره‌ها، سیستم تعلیق و… وجود داشته است.

نسل دوم هوندا پاسپورت

نسل دوم این محصول ارتقایی به خود دید و با یک موتور شش سیلندر به بازار آمد که می‌توانست 205 اسب بخار قدرت تولید کند. این نسخه نیز مانند مدل نسل قبل مشکلاتی داشت که از جمله آنها می‌توانیم به گیربکس خودکار آن اشاره کنیم.

یک خرید عالی

احتمالا با نگاهی به نسل اول و دوم هوندا پاسپورت، به ویژگی‌های این خودرو پی برده‌اید. پس اگر به دنبال خریداری یک خودروی کارکرده هستید، به شما توصیه می‌کنیم که هوندا پاسپورت را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید. حتی اگر از داشتن خودروهای جدیدتر لذت می‌برید، نسخه نسل سوم آن که در طی سال‌های 2019 تا 2023 ساخته شده بود انتخاب خوبی است.

شما می‌توانید هوندا پاسپورت نسل اول و دوم را با قیمتی برابر با 4000 تا 8000 دلار خریداری کنید. قیمت نسل سوم هم با توجه به تریمی که خریداری می‌کنید، از 20000 تا 30000 دلار متغیر خواهد بود. در نظر داشته باشید که قیمت نسخه جدید و فیس‌لیفت آن از 44000 دلار آغاز خواهد شد، پس خریداری نسخه کارکرده آن امری منطقی خواهد بود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا