مکمل بنزین
رپورتاژ

چهار کاری که در فرودگاه نباید انجام داد

شنیدن تجربه سفر از زبان گردشگران، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. وقتی پای درددل‌های مسافران از سفر بازگشته می‌نشینید، نکاتی ارزشمند درباره سفر می‌فهمید؛ بایدها و نبایدهای سفر یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که از دل صحبت‌های گردشگران به آن پی می‌برید. اگر بلیط پرواز تهران استانبول علی بابا را خریده‌اید و برنامه گردش در استانبول دارید، این مطلب را ازدست ندهید. در این مطلب نگاهی به نظرات مسافران و اشتباهاتی میندازیم که در فرودگاه انجام داده‌اند. مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند به سلامت از مرحله پرواز بگذرید و سفرتان را آغاز کنید.

مدیریت حجم بارها و چمدان

سبک سفر می‌کنید یا ترجیح می‌دهید وسایل زیادی با خودتان به سفر ببرید؟ درصورتی‌که بلیط پرواز تهران استانبول علی بابا را خریده‌اید و قصد تجربه سفر هوایی را دارید، باید قوانین بار را بدانید. مسافران در سفرهای هوایی فقط مجاز به حمل وسایل تا یک وزن مشخص را دارند. اگر حجم و وزن وسایل از یک مقدار بیشتر شد، برای همراه‌داشتن آن باید هزینه ویژه اضافه بار را بپردازند.

محدوده وزن و تعداد چمدان‌ها به تناسب نوع ایرلاین و کلاس پروازی تعیین می‌شود. در پروازهای اکونومی مسافران می‌توانند تا 25 کیلو بار را در قالب یک چمدان تحویل دهند. این محدوده در پروازهای بیزینس کلاس به دو چمدان تا 30 کیلوگرم تغییر می‌کند. مسافران اجازه دارند تا هشت کیلوگرم وسایل را همراه خود به کابین هواپیما ببرند. در پروازهای بیزینس کلاس این وزن در دو چمدان تقسیم خواهد شد؛ اما اگر سفرتان با پروازی اکونومی باشد، باید حتما این هشت کیلوگرم را در یک چمدان جا بدهید. همراه‌داشتن وسایل تیز و برنده، اشتعال‌زا، مواد شیمیایی، سموم و سلاح سرد یا گرم در کابین هواپیما ممنوع است.

بررسی زمان دقیق پرواز و قوانین ایرلاین

بیشترین مشکلی که مسافرها هنگام پرواز با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، زمان حضور در فرودگاه و دریافت کارت پرواز است. شرکت‌های هواپیمایی مختلف قوانین خودشان را برای بازه زمانی دریافت کارت پرواز دارند. از طرفی این قوانین در فرودگاه‌ها نیز متفاوت است. به‌طورکلی می‌توان زمان حضور در فرودگاه و انجام کارهای مربوط به پرواز را بین دو تا سه ساعت تخمین زد. این بازه زمانی برای پروازهای داخلی و خارجی صدق می‌کند.

یکی از کارهایی که باید برای پرواز انجام دهید، تحویل بار به مسئول مربوطه و دریافت کارت پرواز با ارائه بلیط و کارت ملی است. پیش از ورود به فرودگاه و پس از دریافت کارت پرواز (دو مرحله) باید موردبازرسی بدنی قرار بگیرید. در هر دو مرحله چمدان و کیف دستی شما هم با دستگاه‌های مخصوص بررسی می‌شود تا وسایل ممنوعه را همراه خود به کابین هواپیما نبرید.

حمل‌ونقل تا فرودگاه

چه برنامه‌ای برای رفتن تا فرودگاه دارید؟ حمل‌ونقل تا فرودگاه یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است که اگر نسبت به آن بی‌توجه باشید، ممکن است ضربه بزرگی به همه برنامه‌های سفرتان بزنید. یادتان باشد زمان مناسبی را برای حرکت به‌سمت فرودگاه انتخاب کنید تا ترافیک سنگین ماشین‌ها شما را غافلگیر نکند.

بهتر است برای حمل‌ونقل تا فرودگاه قید ماشین شخصی خودتان را بزنید. ازآنجایی‌که حمل چمدان‌ها کمی دردسرساز خواهد بود، مترو و اتوبوس هم گزینه مناسبی به‌نظر نمی‌رسد. شاید یک دوست بتواند شما را با ماشین شخصی‌اش به فرودگاه ببرد. درصورتی‌که راهی به‌جز استفاده از ماشین شخصی خودتان ندارید، می‌توانید اتومبیل را در پارکینگ فرودگاه پارک کنید. بعد از بازگشت از سفر، امکان تحویل‌گرفتن خودرو را خواهید داشت. متاسفانه هزینه نگهداری از ماشین در پارکینگ فرودگاه می‌تواند خرج زیادی روی دستتان بگذارد.

بی‌توجهی به رژیم غذایی

یکی از چیزهایی که درعین ساده‌بودن می‌تواند شما را به دردسر بیندازد، نداشتن توجه کافی به رژیم غذایی به‌ویژه در ساعات نزدیک به پرواز است. اگر به ماده غذایی خاصی حساسیت دارید، حواستان باشد به این حساسیت و آلرژی باشد. غذاها، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که ممکن است گوارش شما را با اخلال مواجه کنند، باید خط قرمز شما باشند.

اگر سیستم گوارشی شما نسبت به موادغذایی مختلف حساس است، در ساعات نزدیک به پرواز حتما خوراکی‌های سالم را جایگزین غذاهای پر ریسک کنید. اهمیت توجه به رژیم غذایی زمانی بیشتر می‌شود که شما به یکی از این موارد مانند ترس از پرواز، بیماری‌های مزمن، اضطراب و… مبتلا باشید. درصورتی‌که داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما آن‌ها را همراه خودتان به کابین هواپیما ببرید. در سفر با بعضی از ایرلاین‌های خارجی، حتما باید نسخه ترجمه‌شده پزشک را همراه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا