مکمل بنزین
گوناگونخبر

اشتیاق هیوندای در جذب رانندگان عضو در اپلیکیشن‌های اشتراک تاکسی

یکی از شغل‌هایی که در کشور آمریکا درآمد نسبتا خوبی دارد، رانندگی است. یعنی شما به‌عنوان راننده اقدام به جابه‌جایی بار یا مسافر کنید. البته درآمد وسائل نقلیه سنگین به مراتب بیشتر از تاکسیها است. چند سالی می‌شود اپلیکیشن‌هایی طراحی شده و استفاده می‌شوند که مختص این حوزه‌اند. به کمک این اپ‌ها و بدون اینکه نیاز باشد مراحل استخدام وقت‌گیر و پر دردسر را در سازمانی مثل حمل و نقل شهری بگذرانید، به سادگی و با ارائه مدارکی همچون گواهینامه، برگه خلافی، معاینه فنی و آزمایشات سلامتی خودتان، می‌توانید مشغول به کار شوید. مثال بارز این فرآیند، اپلیکیشن Uber است.

2016-IoniqHybrid-29

این نوع اپ‌ها با عنواینی همچون سیستم اشتراک تاکسی یا سواری اشتراکی هم شناخته می‌شوند که از نمونه وطنی آن می‌توان به تاکسی‌یاب اشاره کرد. حالا با این اوصاف و به‌خاطر استقبال زیاد از این سیستم، هیوندای قصد دارد با خودروهای برقی خود، مثل آیونیک (Ionic)، رانندگان عضو در این اپلیکیشن‌ها را به سمت خود جلب نماید. این اشتیاق بیشتر به خاطر فعالیت تویوتا در این حوزه است به‌طوریکه این شرکت ژاپنی پیشتر با سرمایه‌گذاری در سامانه Uber و ایجاد قراداد اجاره خودروی تویوتا پریوس هیبریدی به رانندگان عضو در این سیستم، باعث بالارفتن محبوبیت خود و ترغیب افراد برای خریدن این خودروی هیبریدی شده است.

2016-IoniqHybrid-21

بنابراین هیوندای هم می‌خواهد به‌طور مشابه ولی با یک سیستم انگیزشی متفاوت و بهتر، وارد این حوزه شود اما به گفته مسولان شرکت وجود قوانین پیچیده و دست و پاگیر در اروپا تا به‌امروز مانع از این کار شده است. یک نکته کلیدی و مثبت برای هیوندای در رقابت با تویوتا این است که آیونیک قرار است در مدل تمام برقی عرضه شود که نتیجه این امر اقتصادی‌تر بودن مصرف آن در مقایسه با پریوس هیبریدی است. هیوندای قصد دارد برنامه خود را در شهرهایی پیاده‌سازی کند که به زیرساخت‌های لازم، همچون محل‌های شارژ برقی متعدد، مجهز باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا