مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تصاویر بیشتری از دومین پرچمدار دنزا یعنی N9 منتشر شد

چند روز قبل، دنزا اعلام کرد که پیش‌فروش دنزا Z9 GT آغاز شده است، این یکی از دو مدل پرچمداری است که امسال به بازار خواهند آمد. دومین مدل، همان شاسی‌بلند پرچمدار N9 است. تا به اینجا، دنزا N9 تحت پوشش‌های فراوان مشاهده شده بود، ولی حالا تصاویر بیشتری از آن با پوشش کمتر و به صورت غیررسمی در فضای اینترنت منتشر شده است.

بنابراین به راحتی می‌توانید ابعاد، طراحی و نسخه نهایی شده خودرو را مشاهده کنید. پس بنظر می‌رسد که با یک رنج‌روور برقی روبرو هستیم. در بخش جلویی، چراغ‌ها مشابه Z9 GT هستند، در بخش عقب نیز سیستم ورودی هوا در پایین به چشم می‌خورد. تصاویر جانبی نشان می‌دهند که N9 بسیار بزرگ خواهد بود، چرا که فاصله بین دو محور آن بیشتر از سایر مدل‌ها است‌.

این مطلب را نیز بخوانید: دنزا N9، پرچمدار جدید دنزا، در چین شناسایی شد

انتظار می‌رود که این شاسی‌بلند برای کنترل بهتر با سیستم فرمان چرخ‌های عقب همراه شود. دستگیره درب پنهان و سقف پانوراما از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند. سپر عقب ضخیم و نوع طراحی چراغ‌ها در این بخش ظاهر تهاجمی‌تری به خودرو بخشیده‌اند. با توجه به سایز خودرو، دنزا N9 یک شاسی‌بلند سه ردیفه خواهد بود.

تصاویری از بخش داخلی خودرو نیز گرفته شده که نشان از ویژگی‌های فراوان و جدیدی دارند. باز هم بنظر می‌رسد که کابین مشابه Z9 GT باشد. سه نمایشگر در بخش جلو، فرمان با روکش چرمی و کنسول مرکزی با روکش چوبی در این بخش حضور چشمگیری دارند. درست مانند Z9 GT، این نسخه نیز با دو یخچال همراه می‌شود.

هنوز اطلاعات زیادی از بخش فنی N9 منتشر نشد، ولی با توجه به اینکه این مدل یک پرچمدار است، انتظار داریم که در بخش موتور شباهت‌های زیادی با Z9 GT ببینیم، پس شاهد طراحی سه موتوره خواهیم بود. برای مثال، نسخه تمام برقی Z9 GT با یک پیشرانه در جلو و دو موتور برقی در عقب با قدرت نهایی 710 کیلووات ساخته شد.

نسخه پلاگین هیبریدی نیز با یک موتور دو لیتری و سه موتور برقی معرفی شد. انتظار داریم N9 با این ویژگی‌ها در دو نسخه برقی و پلاگین هیبریدی عرضه شود. دنزا یک قرارداد مشترک بین بی‌وای‌دی و مرسدس بنز است و تاکنون سه مدل D9 ،N7 و N8 را به بازار عرضه کرد. تحویل Z9 GT از چند ماه دیگر و تحویل GT به همراه Z9 اتفاق می‌افتد. مدل N9 هم تا قبل از انتهای سال عرضه می‌شود.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا