مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

نیسان تایتان؛ خداحافظی با یک پیکاپ افسانه‌ای

وقتی یک محصول ژاپنی را خریداری می‌کنید، تنها چیزی که از آن اطمینان دارید، کارکرد خوب و قابلیت اطمینان آن است، اگرچه این خودرو ممکن است همیشه قدرتمندترین انتخاب لیست شما نباشد، ولی پیکاپ تراک‌های ژاپنی همیشه محبوبیت بالایی در این زمینه داشته‌اند.

نیسان تایتان 2024 یکی از این خودروهای قابل اعتماد ژاپنی است ولی متاسفانه قرار است تولید آن به زودی متوقف شود، چرا که سود زیادی را برای خودروساز به ارمغان نیاورد. با این وجود، یکی از پیکاپ‌های بزرگ با موتور هشت سیلندر است که خیلی به آن توجه نشده است. در ادامه اطلاعات بیشتری را از این مدل ارائه کرده‌ایم.

نیسان تایتان

قابلیت اطمینان: 88/100

نیسان تایتان یکی از پیکاپ تراک‌های سنگین‌وزن بازار در رده محصولات ژاپنی است. اگرچه محصولات آمریکایی تمام توجه افراد را در این سگمنت به خود جلب کرده‌اند، ولی تایتان توانست با ویژگی‌های جدید و فراوانش تمرکز بازار را در دست بگیرد. استهلاک پایین و کیفیت عالی آن در طول سال‌ها استفاده از جمله دلایلی هستند که باعث می‌شود علاقمندان به سراغ خریداری این مدل بروند.

امتیاز اطمینان آن 88 از 100 برآورد می‌شود، پس تایتان یکی از مورد اطمینان‌ترین محصولات ژاپنی در 2024 است و به راحتی می‌تواند از رقبایش پیشی بگیرد. نسخه 2023 آن در بخش اطمینان از 5 به امتیاز 4.8 دست یافت.

این مطلب را نیز بخوانید: نیسان Frontier 2025 نارنجی‌رنگ با ویژگی‌های جذاب

هزینه‌های نگهداری و تعمیرات

دارندگان خودروها بهتر است که هر چند وقت یکبار خودرو را سرویس کرده تا از عیب‌های مختلف جلوگیری کنند. پس توجه به هزینه تعمیرات و نگهداری نیز بسیار اهمیت دارد. متاسفانه نیسان تایتان در این بخش خوب عمل نکرد و هزینه‌های نگهداری زیادی را فراهم می‌کند.

هزینه تعمیر و نگهداری آن هر ده سال به طور میانگین چیزی حدود 9116 دلار است‌. این رقم 5450 دلار بیشتر از یک پیکاپ تراک معمولی است! همچنین 25.58 درصد امکان دارد تایتان در ده سال اول 500 دلار هزینه برای تعمیر را برایتان رقم بزند!

موتور قدرتمند 5.6 لیتری هشت سیلندر 

یکی از مهم‌ترین عوامل در اطمینان خودروها، موتور آنهاست. نیسان تمام تریم‌های مدل تایتان خود را با موتور هشت سیلندر عرضه کرده که با قدرت بی‌نظیر و کارایی خوب همراه می‌شود. این موتور تا چند سال بدون هیچ مشکلی کار می‌کند.

مشخصات فنی

موتور موتور 5.6 لیتری تنفس طبیعی هشت سیلندر وی‌شکل
گیربکس 9 سرعته خودکار
قدرت 400 اسب بخار
گشتاور 413 پوند فوت
نیروی محرکه چرخ‌های عقب یا چهار چرخ متحرک
ظرفیت بکسل 4381 کیلوگرم

نسخه استاندارد هشت سیلندر به سرعت کمیاب شد و حتی در تراک‌ها نیز به راحتی یافت نمی‌شود. موتور 5.6 لیتری در زیر کاپوت می‌تواند 400 اسب بخار قدرت و 413 پوند فوت گشتاور تولید کند. این موتور با گیربکس خودکار ۹ سرعته همراه شده و سیستم چهار چرخ متحرک یا چرخ‌های عقب متحرک عملکرد خوبی دارند.

شاید گمان کنید ظرفیت بکسل 4381 کیلوگرمی آن کافی نیست، ولی داستان کاملا برعکس است و این خودرو مانند یک کامیون سنگین‌وزن قدرت برای بکسل کردن وسایل مختلف در اختیار دارد! شتاب 0-100 آن تنها در 5.7 ثانیه اتفاق می‌افتد. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز بین 13 تا 14 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: ترکیب قدرت، زیبایی و سرعت: نیسان Z اسپرت شش سیلندر

تریم‌ها و قیمت

نیسان تایتان در سه تریم عرضه شده که شامل تریم SV (ارزان‌ترین تریم)، PRO4X و Platinum Reserve هستند. تریم اول با سیستم چرخ‌های عقب متحرک و چهار چرخ متحرک عرضه شده و تنها تریم تایتان با پکیج بدنه برنز یا Midnight است. تریم آفرودی PRO4X در بخش ترمز با شوک‌های Bilstein و دیفرانسیل برقی عقب ساخته شد.

تریم پلاتینیوم نیز که گران‌ترین تریم تایتان است، علاوه بر ارائه عملکردهای زیاد، بسیار لاکچری و شیک طراحی شده و کابین گسترده‌تری دارد‌.

مدل قیمت
SV 46690 دلار
PRO4X 54500 دلار
Platinum Reserve 60360 دلار

امکانات کابین

اگر به دنبال کابینی با طراحی بهتر و راحت‌تر هستید، باید به سراغ تریم پلاتینیوم بروید‌، البته این مدل گران‌ترین نسخه تایتان خواهد بود. نسخه پایه نیسان تایتان با نمایشگر هشت اینچی اطلاعات سرگرمی، یک نمایشگر ۹ اینچی بزرگتر، اپل کارپلی، اندروید اتو و… عرضه می‌شود. شارژ بی‌سیم، هات اسپات موبایل، پورت شارژ اضافی، سیستم صوتی فندر از جمله امکانات دلخواه این مدل هستند.

در نهایت اگر به دنبال یک مدل جدید و منحصربفرد ژاپنی در رده پیکاپ تراک می‌گردید که بتواند قدرت و گشتاور بالایی تولید کند، در بکسل و فعالیت‌های آفرودی نیز خوب باشد و در طی سال‌ها به خوبی کار کند، نیسان تایتان انتخاب خوبی در این بخش به شمار می‌رود.

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا