مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

رنو R17: سفری به دهه 70 با فناوری امروز

از سال‌ها قبل، خودروسازی‌ها به احیای خودروهای نوستالژی با طراحی مدرن اقدام می‌کردند. مهندسان نیز مانند ما به خودروهای نوستالژی علاقمند هستند و خیلی وقت‌ها نیز آرزو می‌کنیم که ای کاش این محصولات باری دیگر در بازار حضور پیدا می‌کردند.

رنو R17 یکی از این خودروها است. بنظر می‌رسد که کمپانی برای طراحی آن از خودروهای نوستالژی دهه 1970 استفاده کرده باشد، البته این مدل با موتور برقی ساخته می‌شود. رنو و Ora Ïto، طراح فرانسوی، قصد دارند در این مدل از بدنه‌‌ای از جنس کربن استفاده کنند.

این مطلب را نیز بخوانید: کاتالوگ رنو کولئوس وارداتی ماموت خودرو برای جانبازان منتشر شد

این خودرو در اصل از رنو 17 الهام گرفته شده است، هاچبکی که در سال 1971 تا 1979 به فروش می‌رسید و حسابی توجه علاقمندان را در سراسر جهان به خود جلب کرده بود. با نگاهی به تصاویری که تاکنون از این کانسپت منتشر شده است، می‌توان گفت که چراغ‌های جلو مستطیلی‌شکل، چراغ‌های عقب ال‌‌ای‌دی، گلگیر پهن نیز ظاهری کلاسیک و اسپرت را به خودرو می‌بخشند.

در کابین، مهندسان دو کمپانی از موادی مشابه دهه ۷۰ استفاده کردند تا همان حس و حال را به راننده و سرنشینان انتقال دهند! چهار نمایشگر مستطیلی‌شکل در پشت فرمان مستطیلی قرار گرفته‌اند، در حالی که نمایشگر مرکزی نیز به صورت افقی در زیر داشبورد طراحی شده است.

در بخش فنی، یک موتور برقی قدرتمند وجود دارد که می‌تواند 270 اسب بخار قدرت تولید کند. بنابراین تعجبی ندارد که ببینیم برد خودرو چیزی حدود 400 کیلومتر باشد. با این وجود، کمپانی قصد ندارد که این کانسپت را به مرحله تولید برساند، با اینکه رنو آن را در بسیاری از نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه خودرو پاریس 2024 رونمایی کرده و توجه علاقمندان را به خود جلب کرد.

اما اگر هیوندای توانسته تصمیم خود را برای عدم تولید کانسپت N Vision 74 تغییر دهد، پس احتمالا رنو هم بتواند این کار را انجام دهد. در هر صورت امیدواریم که رنو تصمیم خود را تغییر دهد و به زودی یا در سال‌های آینده از این کانسپت جالب خود رونمایی کند.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا