مکمل بنزین
گوناگوناخبار خودرو

تصاویر جاسوسی از هیوندای آیونیک 6 N منتشر شد

درست یک روز پس از اینکه تصاویر جاسوسی هیوندای آیونیک منتشر شد، تصاویر جدید دیگری از نسخه دوم Hyundai IONIQ 6 N در راه خیابان‌های Nurburgring انتشار پیدا کرد.

به نظر می‌رسد که هیوندای بخواهد از کانسپت دیوانه وار RN22e رونمایی کند، اما اکنون نام این کانسپت به IONIQ 6 N تغییر یافته است. از تصاویر جاسوسی متوجه می‌شوید که تغییرات خاصی به وجود نیامده است و همان ویژگی‌های قبلی در بخش ظاهری به چشم می‌خورند.


بدون شک قرارگیری این خودرو در زیر روکش امری بسیار دشوار است چرا که در بخش پشتی طراحی باریکی به کار رفته و به جز مدل N در این بخش می‌توان یک بال گسترده با نیروی رو به پایین توسعه یافته را مشاهده کرد.

هیوندای IONIQ 6 N: وجود مشخصات مشابه نسل قبل؟

اگرچه هیوندای اعلام کرده است که تکنولوژی‌های بروزی مانند N Drift و e-TVTC در کانسپت RN22e به کار می‌رود باید گفت که تمامی این فناوری‌ها در مدل IONIQ 5 N به کار رفته بودند. پس انتظار می‌رود که تمامی ویژگی‌های مدل نسل قبل در این مدل نیز حضور داشته باشند اما در بخش ایرودینامیک و برد شاهد پیشرفت‌هایی هستیم.

در بخش فنی، باتری لیتیوم‌ یون آب خنک ۸۴ کیلووات ساعت استفاده شده است. به لطف فناوری E-GMP EV  گروه هیوندای، مدل IONIQ 6 N می‌تواند با دو موتور برقی مغناطیس دائم و نیروی محرکه تمام چرخ متحرک قدرتی برابر با ۶۰۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۷۳۸ نیوتن متر تولید کند. البته به لطف ویژگی N Grin Boost (NGB) قدرت و گشتاور تا ۶۴۱ اسب بخار و ۷۷۰ نیوتن متر افزایش می‌یابد.

مدل جدید با ویژگی‌های جدید

همیشه هیوندای ما را با خودروهایی با اجزای فنی مشابه شگفت‌زده کرده است، هیوندای آیونیک 5 N، کیا EV6 GT و جنسیس GV60 Performance مثال‌های خوبی در این بخش هستند. بنابراین آیونیک 6 N می‌تواند قدرت بیشتری را عرضه کرده و با تکنولوژی جدیدتری عملکرد بهتری نیز داشته باشد. هیوندای هنوز مدل جدیدی به این لیست اضافه نکرده است. اما به نظر می‌رسد که با توجه به تصاویر جاسوسی جدید، این خودرو با ترمزهای بزرگتر، دیفیوزر، بال‌های بیشتر و طراحی جسورانه‌تری به بازار بیاید.

همچنین جلو پنجره بزرگتر با باتری و خنک‌کننده ترمز توسعه یافته از جمله ویژگی‌های این مدل محسوب می‌شوند. در بخش جلویی ظاهر مشابهی با سوناتا دارد. انتظار می‌رود که ضریب درگ و برد مدل جدید از هیوندای IONIQ 5 N با برد 305 کیلومتر بیشتر باشد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا